Volkswagnov škandal CO2, ki je sledil škandalu s prirejeno programsko opremo, se iz dizelskih motorjev motorjev seli na bencinske. Zavajajo podatki avtomobilov znamk Volkswagen, Audi, Seat in Škoda modelnega leta 2016, podrobneje na spodnji povezavi.
- Volkswagen - CO2 seznam (0 KB)
Skupina Volkswagen je v sporočilu za javnost razkrila, da je zavajala z uradnimi podatki o izpustih ogljikovega dioksida (CO2), s tem pa tudi pri uradnih podatkih o porabi goriva pri 430 tisoč vozilih znamk Volkswagen, Audi, Seat in Škoda modelnega leta 2016. Največ prizadetih vozil je znamke Volkswagen, 281.617, najmanj pa znamke Audi z nekaj več kot 15 tisoč vozili.
Prvotna ocena, prav tako Volkswagnova, je zajela 800 tisoč vozil.
Koliko vozil starejših letnikov zavaja s podatki CO2, še ni znano.
Po zadnjem razkritju pa ne gre le za dizelske motorje, kot je Volkswagen sprva predvidel, ampak tudi za bencinske motorje, ki so vgrajeni v povsem nove avtomobile omenjenih znamk. Seznam poleg motorjev 1.4 TDI, 1.6 TDI in 2.0 TDI zajema tudi bencinske stroje, ki so vgrajeni v najnovejše modele modelnega leta 2016. Vključno s povsem novim litrskim trivaljnikom 1.0 TSI, 1.2 TSI, 1.4 TSI DCT s samodejnim izklapljanjem valjev, ki ga je Volkswagen izpostavljal kot enega najbolj učinkovitih strojev na svetu ter močnejšima strojema 1.8 TSI s 132 kilovati ter 2.0 TSI s 161, 169 oziroma 220 kilovati, ki poganja volkswagna golfe GTI, GTi performance in R.
Pri omenjenih motorjih Volkswagen ne bo spreminjal motorne elektronike in programske opreme, saj ne gre za napako, ampak zavajanje o izpustih CO2. Naslednji Volkswagnov korak pomeni razkritje pravih vrednosti, ki ustrezajo laboratorijskim meritvam.
Doslej je Volkswagen le namignil, da je odstopanje pri izpustih in porabi goriva pri nekaterih motorjih med deset in 15 odstotkov.
Za nemški časnik Bild am Sonntag so spregovorili inženirji Volkswagna, ki so sodelovali pri razvoju omenjenih motorjev. Priznali so, da so podatke ponaredili, saj so le na tak način (torej zgolj na papirju) dosegli nemogoče cilje nekdanjega predsednika uprave Volkswagna Martina Winterkorna.
Poleg streznitve kupcev o porabah svojih avtomobilov pa bo prišlo tudi do poračuna davkov vezanih na izpuste ogljikovega dioksida, tudi v Sloveniji. Naša špekulacija, ki je glede na zgornje napovedi proizvajalca zelo realna, pravi, da bo Volkswagen oziroma njegov slovenski distributer za vsakega volkswagna passata 2.0 TDI letnika od 2010 naprej doplačal 510 evrov davka na motorna vozila.
"Kupci bodo od Volkswagna najbrž zahtevali tudi odškodnino zaradi višjih stroškov z gorivom, kot so jih pričakovali po starih, napačnih podatkih," je zapisal Autonews.