Avto

Ples z vročo mačko stare šole

Jaguar F-type coupe združuje angleški šarm in športno eleganco

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

12.11.2015 22:40
Čas branja: 3 min

DSC-8634.1447353623.jpg.n.960px.jpg
Foto: Anže Kotnik

Avtomobili so za marsikoga zgolj kup pločevine na štirih kolesih, prevozno sredstvo iz točke A v točko B. A tudi takšni se utegnejo omehčati, ko jim pot prekriža F-type coupe, klasični kupe stare šole, všečen ne glede na to, iz katerega kota ga pogledate - z dolgim nosom, kratkim zadkom, širokimi boki ter prostorom le za dva pod kovinsko ali stekleno streho. Vse to je prefinjeno zlito v skoraj štiri metre in pol aluminija, pozornost nase vlečejo že s karbonom okrašena platišča, ki so umetnina zase.

DSC-8721.1447353628.jpg.n.960px.jpg
Foto: Anže Kotnik

Magnet za mimoidoče

DSC-8686.1447353621.jpg.n.960px.jpg
Foto: Anže Kotnik

Kaj se mi je zgodilo za volanom F-typa? Športnih, dragih in prestižnih avtomobilov vajeni postrešček je pred elitnim hotelom izbulji oči in izdavil »ferrari?«, navdušenci so me zasuli s tisoč in enim vprašanjem ter me vljudno prosili, da znova in znova prižgem motor, mimoidoči pa so mi gestikulirali, naj pritisnem na plin in »pometem« po cesti. Zakaj, postane jasno, ko se poglobim v podrobnosti. F-type coupe svojo posebnost kaže že s kljukama, ki se ob odklepanju »pojavita« iz vrat.

IMG-9207.1447353632.jpg.n.960px.jpg

Klasična in lepo oblikovana notranjost je uravnotežena zmes športnosti in udobja, ki jo začinijo nizek položaj sedenja ter školjkasti sedeži, ki zaradi električno nastavljivih bočnih opor objemajo telo.

IMG-9195.1447353627.jpg.n.960px.jpg

Vtis na voznika naredijo tudi pregledni merilniki (tisti za hitrost se konča pri osupljivih 300, rdeče polje pri merilniku vrtljajev pa se začne malo pod številko sedem tisoč), na sopotnike pa samodejno pomični sistem šob za prezračevanje.

IMG-8966.1447364625.JPG.n.960px.jpg

Vrtljivi gumbi klimatske naprave bi zlahka lahko bili vgrajeni v vrhunskih hi-fi komponentah, nekaj stikal ob prestavni ročici hitrega, prefinjenega osemstopenjskega samodejnega menjalnika, poskrbi za klimatsko udobje.

IMG-9252.1447363831.JPG.n.960px.jpg

Pozdrav pri 130 kilometrih na uro

Spojler se kot v pozdrav lahko dvigne na ukaz (ali pa samodejno pri hitrosti nad 130 kilometrov na uro ter se pri nižji od 90 tudi pospravi), za večje užitke na asfaltnih prevlekah pa je na voljo tudi gumb, s katerim izberemo način vožnje.

IMG-9236.1447363696.JPG.s.960px.jpg

Programska oprema namreč omogoča kar 25 načinov delovanja menjalnika, motorja in podvozja. Če imamo tako v načinu za mokre ceste pod seboj krotko muco, v normalnih razmerah pa agilno, vendar nič kaj agresivno mačko, se v športnem načinu spremeni v grozeče glasno zverino.

Prodoren prepoznaven zvok

Za prodoren in prepoznaven zvok, ki ponudi crescendo dirkaškega rohnenja pri višjih vrtljajih in prehitevanju, poskrbi aktivni športni izpušni sistem. Ta deluje z aktivnimi ventili, ki z odpiranjem med športno vožnjo omogočajo neposrednejši pretok izpušnih plinov za globlji, dramatičen zvok.

IMG-9234.1447363543.jpg.s.960px.jpg

Vsi vedo, kdaj ste se pripeljali in odpeljali, rohnenje pa je mogoče slišati tudi kilometre daleč. Če ste prizanesljivi do sosedov in okolice ali pa ste pripravljeni na umirjeno križarjenje, gre lahko tudi bolj tiho.

IMG-9109.1447364993.JPG.n.960px.jpg

Trilitrski bencinski šestvaljnik, podprt s kompresorjem, je do dva tisoč vrtljajev krotek in zgledno tih ter tak zelo primeren za vožnjo na obmorski promenadi. V sedmi prestavi pri 60 kilometrih na uro umirjeno prede malo nad tisoč vrtljaji, seveda pa je vedno pripravljen na rjovenje. Zadostuje odločen pritisk stopalke plina, ko se oglasi mogočen orkester, podprt z 250 kilovati oziroma 340 »konji«, mehanskim kompresorjem ter 450 newtonmetri navora med 3.500 in pet tisoč vrtljaji.

IMG-9039.1447364394.JPG.n.960px.jpg

Že osnovni F-type pri pospeševanju želodec postavi na resen preizkus, z mesta do 100 kilometrov na uro namreč pospeši v 5,3 sekunde ter doseže končno hitrost 260 kilometrov na uro. Za tiste, ki jim to ni dovolj, sta tukaj še različica S s 380 konji ali mogočni R, ki pod motornim pokrovom skriva motor V8 s kompresorjem in 550 konji.

Vrhunska, a draga zabava

Na ovinkih se izrazita zadnji pogon in nizko težišče, k večjemu adrenalinu pa poleg linearnega naraščanja moči prispevata še povsem izklopljiva elektronska pamet in spojler, ki prileze iz zadka pri večjih hitrostih. Veselo, a s hitrimi popravki volana obvladljivo miganje zadka - pri močnejših različicah za še več užitka poskrbita samozaporni diferencial oziroma aktivni diferencial - ter brutalno pospeševanje ob izstopih iz ovinkov spremlja globok, odrezav, dirkaški in že skoraj nasilen zvok šestvaljnika.

IMG-9116.1447364728.JPG.s.960px.jpg

Zvezno naraščajoča hitrost bliskovito upade, ko na vso moč zagrabijo zavore, iz zadka pa se ob prestavljanju navzdol sliši glasno pokanje in grgranje. Neravnine pri tem premaguje trdo in surovo, ob bolj umirjeni vožnji pa precej nežno in udobno, kot povsem vsakdanji avto.

IMG-9141.1447365240.JPG.s.960px.jpg

Paket ima ceno, ki jo lahko pokrije le petični žep. Osnovna cena kupejevske različice znaša 80 tisoč evrov, z nekaj dodatki se povzpne prek magične stotice, za različico R pa boste odšteli 143 tisoč evrov. Jaguar F-type se cenovno tako uvršča med porscheja boxsterja in 911, vendar ponuja pristni angleški šarm, skorajda nezemeljsko lepoto in vrhunski »orkester«.

jag-VR.1447363473.jpg.n.960px.jpg
Foto: Anže Kotnik

Foto: Anže Kotnik, Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Jaguarjeva najmanjša mačka bo predramila Slovence
Avto
AvtoMiloš Milač Jaguarjeva najmanjša mačka bo predramila Slovence

Jaguar, ki bo kupce v 80 odstotkih kradel drugim znamkam, v Sloveniji pa bo zbudil prodajo te znamke. Letos naj bi zapeljal v 50 slovenskih garaž in si odrezal skoraj polovičen delež v prodaji te znamke

FINANCE
Avto
(video) Jaguar z I-paceom prehitel Nemce in se ponosno postavil ob Teslo
Avto
AvtoMiloš Milač (video) Jaguar z I-paceom prehitel Nemce in se ponosno postavil ob Teslo 2

Novi I-pace je crossover zanimivih proporcev, dolg 4,68 metra, nizek le 1,56 metra s 656 litrskim prtljažnikom, 480 kilometrskim dosegom, 400 konjiči… in ceno 77 tisočakov

FINANCE
Avto
Takšna bo električna prihodnost avtomobilske eksotike
Avto
AvtoMiloš Milač Takšna bo električna prihodnost avtomobilske eksotike

Rjovenje šest-, osem-, deset- in 12-valjnih strojev se z elektriko seveda poslavlja.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov
Avto
AvtoJanez Kovačič Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov

Električni avtomobili imajo kar nekaj naravnih sovražnikov. Na to, koliko kilometrov je mogoče prevoziti s polno baterijo, občutno vplivata mraz in vročina.

FINANCE
Avto
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki prehiteva zakonodajo 12

Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.

FINANCE
Avto
(Prva vožnja) Jaguar I-pace: kako je Jaguar avtomobilski svet postavil na glavo
Avto
AvtoMiloš Milač (Prva vožnja) Jaguar I-pace: kako je Jaguar avtomobilski svet postavil na glavo 25

Izdelal je športnega terenca z električnim motorjem, težkega prek dve toni, ki se pelje kot športni avto in ne rjovi.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.