Avto

Vitek vozni park za vitkost proračuna

Število vozil, velikost, primeren motor glede na potrebe in razdalje, ob tem pa še varčni in odgovorni uporabniki ter dobra organizacija službenih voženj opazno znižajo stroške z voznim parkom.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.11.2015 22:30
Čas branja: 6 min

Upoštevaje vse spremenljivke, je mogoče strošek s službenimi avtomobili znižati tudi za 30 odstotkov in več, so izračunali v analitski hiši Hitachi Capital.

toyota-ekovoznja-004-jm.1447179073.jpg.c.960px.jpg
Razpis EKO vozni park 2015 je tudi letos v znamenju hibridov, službenih vozil s skromnimi izpusti in učinkovito upravljanih voznih parkov.

Med pomembnejše dejavnike dobrega upravljanja pa sodijo tudi pravočasna menjava vozil, redno servisiranje, izbira pravega, ne vselej enakega pogona ter predvsem nadzor zaposlenih.

Nujno je sodelovanje zaposlenih

»Vozni park je treba obnavljati, predvsem pa ga dobro voditi in v proces vključiti tudi zaposlene,« je sporočilo analitske hiše Hitachi Capital, ki navaja tudi številne nasvete, kako lahko podjetje učinkovito vodi vozni park. Pri nakupu avtomobilov ni pomembna le cena, temveč še vrsta drugih lastnosti, vse pa se začne pri izbiri vozil in njihovem financiranju.

Energijsko skromni avti, nizki stroški, dober rezultat

Podobno razmišlja tudi Banka Koper, ki je svoj vozni park 38 vozil v zadnjih nekaj letih dopolnila s hibridnimi toyotami prius - v voznem parku jih imajo kar 11 - ter dizelskimi škodami octaviami z najvarčnejšimi motorji v ponudbi. Banka Koper je na razpisu dosegla največji napredek pri zmanjševanju izpustov - v zadnjem letu dni je povprečen izpust zmanjšala za skoraj 13 gramov, s 134,8 na 121,2 grama ogljikovega dioksida na kilometer. V povprečju najmanjše izpuste pa ima Občina Izola, rezultat 101 gram ogljikovega dioksida na kilometer je obalna občina dosegla s tremi hibridi in dvema dizelskima dostavnikoma.

toyota-ekovoznja-029-jm.1447179078.jpg.n.960px.jpg
Direktor Toyote Slovenija Gašper Picelj (levo) in direktor operative v Generali Zavarovalnici Tomaž Poznič, ki je prejel priznanje za najbolj učinkovit vozni park - 41 vozil ima povprečen izpust 110,5 grama ogljikovega dioksida na kilometer.

Izbira povezana s čustvi

Izbira vozil je v podjetjih skoraj brez izjeme tesno povezana s čustvi, zlasti ko gre za avtomobile za vodilni kader. To je sicer razumljivo, a nikakor ne pripomore k racionalnosti. V Hitachi Capitalu svetujejo, naj bo izbira vozila čim tesneje povezana z namenom uporabe. Tudi ko gre za razkošne avtomobile, denimo za člane uprave večjih podjetij, je mogoče stroške ohraniti v razumnih mejah z izbiro najvarčnejših motorjev in razumne - le potrebne, ne pa tudi razkošne opreme.

Pameten paket, visoka vrednost

Po besedah lizinških hiš pametno sestavljen avto po nekaj letih uporabe dosega precej višjo vrednost in tudi laže ga je prodati kot avto s požrešnim bencinskim motorjem in številnimi dodatki. Dodatna oprema, za katero boste odšteli denimo 20 tisoč evrov, bo čez pet let vredna le še tisočaka ali dva.

 

toyota-ekovoznja-024-jm.1447179077.jpg.w.960px.jpg
Matevž Raztočnik (levo), direktor poslovne enote Banke Koper v Ljubljani, je prejel priznanje za najbolj zmanjšane izpuste v zadnjem letu. Rezultat Banke Koper je izpust 121,2 grama ogljikovega dioksida na kilometer ob voznem parku 38 vozil.

 

Majhna bencinska panda cenejša od dizelskega avta

Službene avtomobile vse pogosteje poganjajo dizelski motorji, a ni nujno, da so ti vselej najboljša izbira. V naših izračunih se je pokazalo, da lahko sodobni bencinski motorji na krajših vožnjah prinesejo večje prihranke kot dizelski, saj je njihovo vzdrževanje cenejše, nižja je nakupna cena, razlike v porabi goriva pa niso tako velike kot pred leti.

Tako razmišljajo tudi zmagovalci razpisa

Večino teh ukrepov izvajajo letošnji zmagovalci razpisa EKO vozni park 2015 - Generali Zavarovalnica, Banka Koper in Občina Izola. Omenjena podjetja so si privozila zmage v treh kategorijah. Generali Zavarovalnica si je s povprečnim izpustom 110,5 grama ogljikovega dioksida, v voznem parku imajo 41 vozil, zagotovila skupno zmago zaradi najboljšega razmerja med velikostjo parka in izpusti, rednim zmanjševanjem izpustov - od leta 2013 za 20,5 grama na kilometer.

toyota-ekovoznja-031-jm.1447179081.jpg.w.960px.jpg
Antonela Lukič (levo) in Luca Stančič Kodarin z Občine Izola s priznanjem za absolutno najmanjše izpuste voznega parka - 101 gram ogljikovega dioksida na kilometer.

Recept za učinkovit vozni park

V zavarovalnici vozila najemajo po preprostem, a učinkovitem načelu. »Vsako leto najamemo varčnejša vozila z več opreme za enako ceno,« pojasnjuje vodja splošne službe v podjetju Alek­sander Tomše. Operativni direktor podjetja Tomaž Poznič dodaja, da si delavci v podjetju lahko vozila izberejo po svoji želji, omejevalni dejavniki pa so po trije različni modeli v vsakem cenovnem razredu, že omenjeni skromni izpusti in višina mesečnega najema. Poznič še dodaja, da v podjetju občasno tudi prevetrijo ponudbo vozil, če se na trgu pojavi kakšen nov ugoden igralec.

Na drugo mesto se je v kategoriji podjetij z velikim voznim parkom uvrstil Simobil z voznim parkom 65 vozil in povprečnim izpustom 120,3 grama ogljikovega dioksida na kilometer, na tretje pa Danfoss Trata, ki ima v voznem parku 28 vozil. Povprečen izpust je podjetje v zadnjem letu zmanjšalo s 135,6 na 126,1 grama ogljikovega dioksida na kilometer.

toyota-ekovoznja-034-jm.1447179082.jpg.c.960px.jpg
(Z leve) Sašo Raosavac, vodja prodaje ključnim kupcem v Toyoti Adrii, Renata Vidmar iz Simobila in Tina Verdnik iz Danfossa Trate.

toyota-ekovoznja-015-jm.1447179075.jpg.w.960px.jpg
Z leve) Tina Verdnik iz Danfossa Trate, Renata Vidmar iz Simobila, Mateja Hribernik iz Planeta TV in Danijela Stojanovič iz Toyote Slovenija.

 

toyota-ekovoznja-039-jm.1447179084.jpg.c.960px.jpg
Megumi Jošida je na dogodku imena udeležencev zapisala z japonskimi pismenkami.

toyota-ekovoznja-030-jm.1447179079.jpg.w.960px.jpg
Za prijetno ozračje sta poskrbela člana skupine Skarabej z eksperimentalno glasbo, igrala sta na violino in hang.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

06.11.2015
FINANCE
Manager
Tam, kjer živali naredijo pravi spektakel
Manager
ManagerLuka Jesih Tam, kjer živali naredijo pravi spektakel

V kenijskem nacionalnem parku Masai Mara je kar 40 odstotkov vseh večjih vrst sesalcev, glavne zvezde pa so lev, leopard, nosorog, bivol in slon. Zaradi vse več obiskovalcev z vsega sveta so se Masaji, ki so tam nekoč živeli, morali preseliti na obrobje parka, a jim je razvoj turizma hkrati izboljšal življenje.

FINANCE
Avto
Kam nas bo pripeljala elektrika
FINANCE
Avto
Dizel je izgubil bitko, vojne še ne
Avto
AvtoMiloš Milač Dizel je izgubil bitko, vojne še ne 1

Dizelski motorji so lani v evropski prodaji novih avtov izgubili pet odstotnih točk deleža, krčenje pa se bo letos umirilo, verjamejo analitiki, proizvajalci in tudi dobavitelji

FINANCE
Avto
Novi cikel meritev prinaša resnico o porabi, pa tudi strah pred višjimi davki
Avto
AvtoMiloš Milač Novi cikel meritev prinaša resnico o porabi, pa tudi strah pred višjimi davki 5

Novi cikel meritev porabe goriva in izpustov WLTP bo kot osnova za davek začel veljati šele januarja 2019, njegova izpeljanka – cikel »novi NEDC« – pa izpuste in davke viša že danes

Tovarna
Dobre prakse
Tako so v Danfossu Trati v desetih letih za 220 odstotkov povečali produktivnost v proizvodnji
Tovarna leta
Dobre prakseSabina Petrov Tako so v Danfossu Trati v desetih letih za 220 odstotkov povečali produktivnost v proizvodnji

Na dan v ljubljanski družbi izdelajo 12 tisoč izdelkov za regulacijo daljinskega ogrevanja, klimatizacije in prezračevanja; na leto v povprečju produktivnost v proizvodnji povečajo za devet odstotkov

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)