Med pomembnejše dejavnike dobrega upravljanja pa sodijo tudi pravočasna menjava vozil, redno servisiranje, izbira pravega, ne vselej enakega pogona ter predvsem nadzor zaposlenih.
Nujno je sodelovanje zaposlenih
»Vozni park je treba obnavljati, predvsem pa ga dobro voditi in v proces vključiti tudi zaposlene,« je sporočilo analitske hiše Hitachi Capital, ki navaja tudi številne nasvete, kako lahko podjetje učinkovito vodi vozni park. Pri nakupu avtomobilov ni pomembna le cena, temveč še vrsta drugih lastnosti, vse pa se začne pri izbiri vozil in njihovem financiranju.
Energijsko skromni avti, nizki stroški, dober rezultat
Podobno razmišlja tudi Banka Koper, ki je svoj vozni park 38 vozil v zadnjih nekaj letih dopolnila s hibridnimi toyotami prius - v voznem parku jih imajo kar 11 - ter dizelskimi škodami octaviami z najvarčnejšimi motorji v ponudbi. Banka Koper je na razpisu dosegla največji napredek pri zmanjševanju izpustov - v zadnjem letu dni je povprečen izpust zmanjšala za skoraj 13 gramov, s 134,8 na 121,2 grama ogljikovega dioksida na kilometer. V povprečju najmanjše izpuste pa ima Občina Izola, rezultat 101 gram ogljikovega dioksida na kilometer je obalna občina dosegla s tremi hibridi in dvema dizelskima dostavnikoma.
Izbira povezana s čustvi
Izbira vozil je v podjetjih skoraj brez izjeme tesno povezana s čustvi, zlasti ko gre za avtomobile za vodilni kader. To je sicer razumljivo, a nikakor ne pripomore k racionalnosti. V Hitachi Capitalu svetujejo, naj bo izbira vozila čim tesneje povezana z namenom uporabe. Tudi ko gre za razkošne avtomobile, denimo za člane uprave večjih podjetij, je mogoče stroške ohraniti v razumnih mejah z izbiro najvarčnejših motorjev in razumne - le potrebne, ne pa tudi razkošne opreme.
Pameten paket, visoka vrednost
Po besedah lizinških hiš pametno sestavljen avto po nekaj letih uporabe dosega precej višjo vrednost in tudi laže ga je prodati kot avto s požrešnim bencinskim motorjem in številnimi dodatki. Dodatna oprema, za katero boste odšteli denimo 20 tisoč evrov, bo čez pet let vredna le še tisočaka ali dva.
Majhna bencinska panda cenejša od dizelskega avta
Službene avtomobile vse pogosteje poganjajo dizelski motorji, a ni nujno, da so ti vselej najboljša izbira. V naših izračunih se je pokazalo, da lahko sodobni bencinski motorji na krajših vožnjah prinesejo večje prihranke kot dizelski, saj je njihovo vzdrževanje cenejše, nižja je nakupna cena, razlike v porabi goriva pa niso tako velike kot pred leti.
Tako razmišljajo tudi zmagovalci razpisa
Večino teh ukrepov izvajajo letošnji zmagovalci razpisa EKO vozni park 2015 - Generali Zavarovalnica, Banka Koper in Občina Izola. Omenjena podjetja so si privozila zmage v treh kategorijah. Generali Zavarovalnica si je s povprečnim izpustom 110,5 grama ogljikovega dioksida, v voznem parku imajo 41 vozil, zagotovila skupno zmago zaradi najboljšega razmerja med velikostjo parka in izpusti, rednim zmanjševanjem izpustov - od leta 2013 za 20,5 grama na kilometer.
Recept za učinkovit vozni park
V zavarovalnici vozila najemajo po preprostem, a učinkovitem načelu. »Vsako leto najamemo varčnejša vozila z več opreme za enako ceno,« pojasnjuje vodja splošne službe v podjetju Aleksander Tomše. Operativni direktor podjetja Tomaž Poznič dodaja, da si delavci v podjetju lahko vozila izberejo po svoji želji, omejevalni dejavniki pa so po trije različni modeli v vsakem cenovnem razredu, že omenjeni skromni izpusti in višina mesečnega najema. Poznič še dodaja, da v podjetju občasno tudi prevetrijo ponudbo vozil, če se na trgu pojavi kakšen nov ugoden igralec.
Na drugo mesto se je v kategoriji podjetij z velikim voznim parkom uvrstil Simobil z voznim parkom 65 vozil in povprečnim izpustom 120,3 grama ogljikovega dioksida na kilometer, na tretje pa Danfoss Trata, ki ima v voznem parku 28 vozil. Povprečen izpust je podjetje v zadnjem letu zmanjšalo s 135,6 na 126,1 grama ogljikovega dioksida na kilometer.