Avto

Preizkus številnih zvezd vse do točke G

S številnimi AMG in 4matic Mercedesi smo se na Vranskem udeležili velike zvezdne pustolovščine, vrhunec pa doživeli z legendarnim G, v katerem ob pravem času na pravem mestu kaj lahko dobiš tudi novega partnerja

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.11.2015 01:00
Čas branja: 5 min

Mercedes-Benz-Star-Experience.1447111140.JPG.s.960px.jpg

V centru varne vožnje na Vranskem je zadnji konec tedna bobnelo in grmelo, pa vendar temu ni botrovalo slabo vreme. Prav nasprotno, že tako lep jesenski konec tedna je do meja kiča pripeljala Mercedes-Benzova karavana "Star Experience", ki se je po devetih tednih kroženja po številnih evropskih državah za konec ustavila tudi v Sloveniji. Vseh 13 članov ekipe kljub temu ni kazalo znakov utrujenosti, ob pregovorni nemški natančnosti so poskrbeli tudi za obilico smeha ter se za hip prelevili v ženitnega posrednika.

Mercedes-Benz-Star-Experience-017.1447110697.JPG.s.960px.jpg

Če so nas lani in predlani v Ljubljani in na Štajerskem pri Mercedesu povsem okužili z virusom AMG, so letos poudarek dali tudi na pogonu 4matic in terenskim modelom z začetnicami GL, na koncu pa nam na najbolj zahtevnem delu kot češnjo na vrhu sila sladke torte v roke prepustili legendarni razred G. Zanj pravijo, da sploh ni avto, ampak kar član družine. Veliko spoštovanje do uglednega terenskega kolosa smo ob prvem stiku začutili tudi sami, ker pa je bila trema prevelika, smo se najprej sprostili in pozabavali s pomočjo nekaterih starih znancev.

Mercedes-Benz-Star-Experience-004.1447111175.JPG.s.960px.jpg

Mercedes-Benz Star Experiecne je namreč dogodek, na katerem slovenski distributer te znamke Autocommerce svoje sedanje in potencialne kupce v praksi s pomočjo izkušenih in sproščenih inštruktorjev seznanja s tehnologijami, ki jih ponujajo najboljši avtomobili te znamke. K nam jih je 12 prišlo na dveh tovornjakih, v tretjem se nahaja konstrukcijo za terenski poligon, ekipa ob tem porabi pol dneva, da postavi šotor za sprejem, predavanje, druženje in podoživljanje vtisov.

Mercedes-Benz-Star-Experience-041.1447112354.JPG.s.960px.jpg

Glavne zvezde dogodka na hitri in dinamični stezi so bili tokrat predstavniki najbolj elitne družine AMG in 4Matic - popolna novinca C400 in C450, urbana lovca CLA 220 CDI in CLA 45 AMG (preizkusili smo ga na prvi vožnji) ter modni križanec GLA 45 AMG.

Mercedes-Benz-Star-Experience-049.1447112431.JPG.s.960px.jpg

Čas je neusmiljeno tekel, z vsakim smo opravili po dva razmeroma hitra kroga, kjer je na ravninah do izraza prišla zverinska moč AMG modelov in med zavoji pametno delovanje štirikolesnega pogona 4Matic, ki letos praznuje 30 let. Ker je varnost na prvem mestu, so bile meje postavljene precej visoko, a vseeno si za volanom brez težav občutil, kaj vozila zmorejo in kako se obnašajo pri agilni vožnji.

Mercedes-Benz-Star-Experience-024.1447112487.JPG.n.960px.jpg

Kompaktni kupe-karavan CLA SB 220CDI nas je znova prepričal s pogonom in zmogljivostmi dizelskega motorja, uglajeni C450 pobožal ušesa z zvokom turbinskega šestvaljnika, vsebino želodca pa premetal s 362 konji ter pospeškom pod petimi sekundami do 100 km/h. Trendovski GLA 45 AMG nas je s svojo pojavo, zmogljivostmi dvolitrskega turbo motorja in hrupno zvočno kuliso tako že ponesel nekam v stratosfero. S težkim srcem smo zapustili poligon, na obrazu pa nam je gotovo pisalo, da bi se tam zlahka zadržali kar ves dan.

Mercedes-Benz-Star-Experience-030.1447112197.JPG.s.960px.jpg

Na panoramski vožnji je bila daleč najbolj vroča kljuka modela GLE 63 AMG, kot telesni stražarji so ga spremljali mišičasti modeli GLE Coupe, svoj delček pozornosti pa je v tej še kako opazni karavani nedvomno dobil tudi novi kompaktni športni terenec GLC. Na svetovni premieri smo ga ujeli v družbi njegovega stvaritelja, vrhunskega slovenskega oblikovalca Roberta Lešnika, na prvi vožnji pa preizkusili tudi na terenu.

Mercedes-Benz-Star-Experience-016.1447111084.JPG.e.960px.jpg

Modeli GLE Coupe so med najnovejšimi v ponudbi trikrake zvezde (ta teden gremo na prvo vožnjo C coupeja), pri nas so ga predstavili v začetku poletja in že takrat prodali vso za letos razpoložljivo količino. Neposredni konkurent BMW X6 se je znova pokazal v luči mogočne zverine, ki se najbolje počuti na asfaltu, kljub temu da zaradi pogona 4Matic brez težav zapelje tudi v blato.

Mercedes-Benz-Star-Experience-015.1447110392.JPG.s.960px.jpg

Na čelu karavane je bil GLE 63 AMG S za 166 tisoč evrov, kjer v nosu grmi osemvaljnik, pri dihanju pa mu pomagata dve turbini. Mogočni terenec s 5,5-litrskim osemvaljnikom s 410 kW (557 KM) je vtis na publiko naredil že takoj po dotiku gumba za zagon motorja. Trenutek, ujet v številne mobilnike in kamere, z vsakim prevoženim metrom pa se je raven testosterona le še dvigovala.

Mercedes-Benz-Star-Experience-083.1447110455.JPG.s.960px.jpg

"Predlagam, da ga malo pohodiš, ker ne bo dolgo trajalo!" se je tako glasilo hudomušno priporočilo domače inštruktorice, že v naslednjem hipu pa je GLE 63 AMG preglasil radijski sprejemnik tudi v vozilu povsem na koncu kolone in skorajda izginil v daljavi. Brez dvoma gre za avto, kjer razum zlahka odpove, zato v tretjem delu dogodka ni bilo odveč poučno predavanje o naprednih aktivnih varnostnih sistemih, ki so na voljo v vozilih s trikrako zvezdo na nosu.

Mercedes-Benz-Star-Experience-022.1447113139.JPG.e.960px.jpg

Končno je napočil tudi dolgo pričakovani trenutek. Improvizirani, a kljub vsemu precej zahtevni terenski poligon z velikansko "rampo", je čakal, da si ga podredita GLE (pred prenovo ML) in ultimativna moška zverina - razred G.

Mercedes-Benz-Star-Experience-001.1447110502.JPG.s.960px.jpg

Priznamo, s pogledom smo inštruktorja usmerjali na pravi poligon "iz krvi in mesa", kjer so v blatu znali obtičati tudi najvztrajnejši, na klančinah pa poklekniti tudi najpogumnejši pa se niso dali. Konec koncev je tudi tale iz pločevine obljubljal kar nekaj pristnih terenskih užitkov (med drugim je omogočal 32-stopinjski bočni naklon in 70-stopinjsko klančino) pa še s pranjem vozil niso izgubljali časa. Upravičeno, saj se je v dobre pol ure izkazalo, da bi predvsem G z njim opravil kot za šalo.

Mercedes-Benz-Star-Experience-Vransko-006.1447110829.jpg.s.960px.jpg

Mest v obeh vozilih je hitro zmanjkalo, kar je bila po svoje sreča. Od zunaj smo tako pozorno spremljali vožnje in plezanje obeh terencev čez zahtevne ovire. Čeprav GLE na poligonu ni imel prav nobenih težav, je bilo čisto od blizu kmalu jasno, da lahko pred G le spoštljivo poklekne.

Mercedes-Benz-Star-Experience-060.1447110774.JPG.s.960px.jpg

Kjer je GLE zaradi visokih preprek mlel v prazno in počasi ter previdno in s pomočjo številnih kamer premagoval ovire, je G skočil tako lahkotno, kot bi zapeljal čez škatle čevljev, po katerih je pred 36 leti (!) dobil obliko. Tudi njegovo ime ni bilo izbrano po naključju, G je namreč prva črka nemške beside Geländewagen, terensko vozilo.

Mercedes-Benz-Star-Experience-051.1447112833.JPG.s.960px.jpg

Končno le sledi povabilo inštruktorja Christiana, naj prisedemo na sovoznikov sedež v kultni G, po svoj ščepec spominov pa sta se na zadnji klopi podala še mična hostesa in njen sodelavec. Inštruktor v sproščeni debati ob predstavitvi vozila narahlo poboža volan in vtis na vse dopolni s stavkom: "G je naša legenda. V bistvu sploh ni avto pač pa član družine!" V naslednjem hipu ga zapelje čez prvo oviro, ki pokaže vso prednost visoko nasajene škatlaste oblike in v vogale pomaknjena kolesa, visokih vstopnih in izstopnih kotov ter naravnost neverjetnih gibov koles.

Mercedes-Benz-Star-Experience-078.1447111043.JPG.s.960px.jpg

Pred drugo z 32-stopinjskim naklonom se obrne nazaj in punco kar naravnost vpraša, ali ima fanta. Že se nam zdi, da morda razmišlja o ženitni ponudbi (bi ga razumeli), vendar pa na njen pritrdilni odgovor iskrivo pripomni, da bo čez 10 sekund imela novega.

Mercedes-Benz-Star-Experience-Vransko-011.1447110924.jpg.s.960px.jpg

Jasno, na prečni oviri se G toliko nagne, da zadaj ne pomaga niti varnostni pas, dekle pa hočeš-nočeš skorajda zdrsne v objem fanta ne levi. Vprašanje, kaj bi se zgodilo, če bi bil prečni nagib 40-stopinjski, kolikor zmore G, na vsak način pa smo bili priča inovativnemu načinu ženitnega posredovanja.

Mercedes-Benz-Star-Experience-057.1447110997.JPG.s.960px.jpg

Ker je strm vzpon in spust na rampo s pomočjo reduktorja brez težav zmogel že GLE v rokah novinarskega kolega, je bilo jasno, da bo tudi to za G mala malica. Pri vzpenjanju smo pred seboj videli zgolj nebo, hkrati pa opazili novo prednost visoko postavljenih smernikov - v takšnih primerih vozniku zlahka služijo kot orientacijske točke. V sedežu smo se tisti hip počutili kot v udobnem počivalniku, pri spustu navzdol pa se na vso moč uprli v masiven ročaj pred nami. Kljub vsemu, takšen poligon je za G kot pot po avtocesti.

Mercedes-Benz-Star-Experience-Vransko-012.1447111434.jpg.s.960px.jpg

Ko se je že zdelo, da je pustolovščine konec, je sledil še nepričakovani, a toliko slajši zaključek. Christian nam je namreč prepustil volan G razreda, kar je brez dvoma redka in svojevrstna čast. Izza volana ovire niso delovale prav nič bolj nedolžne, tako smo na prečni nagib iz spoštovanja do velikega G zapeljali pod precej nežnim kotom (in s tem morda ohranili zvezo), pred vstopom na rampo pa vendarle zajeli zrak.

Mercedes-Benz-Star-Experience-069.1447112143.JPG.s.960px.jpg

Inštruktor nam je ob tem razložil vrstni red vklopov zapor diferencialov, G ima namreč kar tri. Najprej vklopimo sredinskega, nato zadnjega, če je res sila pa še prednjega, pri čemer je treba biti še posebej nežen z volanom, saj lahko hitro pride do mehanske poškodbe diferenciala. Ob nežnem pritiskanju na plin se je G na rampo povzpel lahkotno kot na kak Rožnik, pri spustu pa smo nos domala zapičili v asfalt pa vendar jo je G iz preizkusa odnesel brez praske. Pravi zmagovalec, večni mladenič in predvsem velika zvezda, ki zna v vsaki situaciji pritisniti na prave tipke.

Mercedes-Benz-Star-Experience-Vransko-013.1447111348.jpg.w.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi
Avto
AvtoUroš Božin Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi 7

Nova kupejevska limuzina mercedes-AMG GT 4-door coupé združuje udobje in sofisticiranost sveta poslovnih limuzin in zmogljivost superšprotnikov. Osemvaljna različica 63 S se baha s kar 639 »konji«.

FINANCE
Avto
Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču
Avto
AvtoMatej Kačič Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču 3

Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi Mercedes-Benz razred G - tudi kot AMG!

FINANCE
Avto
Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij
Avto
AvtoUroš Božin Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij 9

Nesmrtni G-razred je po prvi prenovi širši, daljši in še bolj oborožen za brezpotja. Oblikovno ostaja zvest robovom in ploskvam, v notranjosti razkošen, tehnično pa še bolj prepričljiv.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani
Avto
AvtoJanez Kovačič Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani 2

Mercedes S v podaljšani izvedbi in ozaljšan s kupom dodatne opreme je lahko moderna pisarna, dnevna soba ali celo stanova­nje – pa tudi stane približno toliko.

FINANCE
Avto
Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke 4

Mercedes je v zasneženem Centru varne vožnje na Vranskem ponudil najboljše, kar bi tisti hip lahko - paleto svojih vozil s štirikolesnim pogonom 4Matic.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)