V centru varne vožnje na Vranskem je zadnji konec tedna bobnelo in grmelo, pa vendar temu ni botrovalo slabo vreme. Prav nasprotno, že tako lep jesenski konec tedna je do meja kiča pripeljala Mercedes-Benzova karavana "Star Experience", ki se je po devetih tednih kroženja po številnih evropskih državah za konec ustavila tudi v Sloveniji. Vseh 13 članov ekipe kljub temu ni kazalo znakov utrujenosti, ob pregovorni nemški natančnosti so poskrbeli tudi za obilico smeha ter se za hip prelevili v ženitnega posrednika.
Če so nas lani in predlani v Ljubljani in na Štajerskem pri Mercedesu povsem okužili z virusom AMG, so letos poudarek dali tudi na pogonu 4matic in terenskim modelom z začetnicami GL, na koncu pa nam na najbolj zahtevnem delu kot češnjo na vrhu sila sladke torte v roke prepustili legendarni razred G. Zanj pravijo, da sploh ni avto, ampak kar član družine. Veliko spoštovanje do uglednega terenskega kolosa smo ob prvem stiku začutili tudi sami, ker pa je bila trema prevelika, smo se najprej sprostili in pozabavali s pomočjo nekaterih starih znancev.
Mercedes-Benz Star Experiecne je namreč dogodek, na katerem slovenski distributer te znamke Autocommerce svoje sedanje in potencialne kupce v praksi s pomočjo izkušenih in sproščenih inštruktorjev seznanja s tehnologijami, ki jih ponujajo najboljši avtomobili te znamke. K nam jih je 12 prišlo na dveh tovornjakih, v tretjem se nahaja konstrukcijo za terenski poligon, ekipa ob tem porabi pol dneva, da postavi šotor za sprejem, predavanje, druženje in podoživljanje vtisov.
Glavne zvezde dogodka na hitri in dinamični stezi so bili tokrat predstavniki najbolj elitne družine AMG in 4Matic - popolna novinca C400 in C450, urbana lovca CLA 220 CDI in CLA 45 AMG (preizkusili smo ga na prvi vožnji) ter modni križanec GLA 45 AMG.
Čas je neusmiljeno tekel, z vsakim smo opravili po dva razmeroma hitra kroga, kjer je na ravninah do izraza prišla zverinska moč AMG modelov in med zavoji pametno delovanje štirikolesnega pogona 4Matic, ki letos praznuje 30 let. Ker je varnost na prvem mestu, so bile meje postavljene precej visoko, a vseeno si za volanom brez težav občutil, kaj vozila zmorejo in kako se obnašajo pri agilni vožnji.
Kompaktni kupe-karavan CLA SB 220CDI nas je znova prepričal s pogonom in zmogljivostmi dizelskega motorja, uglajeni C450 pobožal ušesa z zvokom turbinskega šestvaljnika, vsebino želodca pa premetal s 362 konji ter pospeškom pod petimi sekundami do 100 km/h. Trendovski GLA 45 AMG nas je s svojo pojavo, zmogljivostmi dvolitrskega turbo motorja in hrupno zvočno kuliso tako že ponesel nekam v stratosfero. S težkim srcem smo zapustili poligon, na obrazu pa nam je gotovo pisalo, da bi se tam zlahka zadržali kar ves dan.
Na panoramski vožnji je bila daleč najbolj vroča kljuka modela GLE 63 AMG, kot telesni stražarji so ga spremljali mišičasti modeli GLE Coupe, svoj delček pozornosti pa je v tej še kako opazni karavani nedvomno dobil tudi novi kompaktni športni terenec GLC. Na svetovni premieri smo ga ujeli v družbi njegovega stvaritelja, vrhunskega slovenskega oblikovalca Roberta Lešnika, na prvi vožnji pa preizkusili tudi na terenu.
Modeli GLE Coupe so med najnovejšimi v ponudbi trikrake zvezde (ta teden gremo na prvo vožnjo C coupeja), pri nas so ga predstavili v začetku poletja in že takrat prodali vso za letos razpoložljivo količino. Neposredni konkurent BMW X6 se je znova pokazal v luči mogočne zverine, ki se najbolje počuti na asfaltu, kljub temu da zaradi pogona 4Matic brez težav zapelje tudi v blato.
Na čelu karavane je bil GLE 63 AMG S za 166 tisoč evrov, kjer v nosu grmi osemvaljnik, pri dihanju pa mu pomagata dve turbini. Mogočni terenec s 5,5-litrskim osemvaljnikom s 410 kW (557 KM) je vtis na publiko naredil že takoj po dotiku gumba za zagon motorja. Trenutek, ujet v številne mobilnike in kamere, z vsakim prevoženim metrom pa se je raven testosterona le še dvigovala.
"Predlagam, da ga malo pohodiš, ker ne bo dolgo trajalo!" se je tako glasilo hudomušno priporočilo domače inštruktorice, že v naslednjem hipu pa je GLE 63 AMG preglasil radijski sprejemnik tudi v vozilu povsem na koncu kolone in skorajda izginil v daljavi. Brez dvoma gre za avto, kjer razum zlahka odpove, zato v tretjem delu dogodka ni bilo odveč poučno predavanje o naprednih aktivnih varnostnih sistemih, ki so na voljo v vozilih s trikrako zvezdo na nosu.
Končno je napočil tudi dolgo pričakovani trenutek. Improvizirani, a kljub vsemu precej zahtevni terenski poligon z velikansko "rampo", je čakal, da si ga podredita GLE (pred prenovo ML) in ultimativna moška zverina - razred G.
Priznamo, s pogledom smo inštruktorja usmerjali na pravi poligon "iz krvi in mesa", kjer so v blatu znali obtičati tudi najvztrajnejši, na klančinah pa poklekniti tudi najpogumnejši pa se niso dali. Konec koncev je tudi tale iz pločevine obljubljal kar nekaj pristnih terenskih užitkov (med drugim je omogočal 32-stopinjski bočni naklon in 70-stopinjsko klančino) pa še s pranjem vozil niso izgubljali časa. Upravičeno, saj se je v dobre pol ure izkazalo, da bi predvsem G z njim opravil kot za šalo.
Mest v obeh vozilih je hitro zmanjkalo, kar je bila po svoje sreča. Od zunaj smo tako pozorno spremljali vožnje in plezanje obeh terencev čez zahtevne ovire. Čeprav GLE na poligonu ni imel prav nobenih težav, je bilo čisto od blizu kmalu jasno, da lahko pred G le spoštljivo poklekne.
Kjer je GLE zaradi visokih preprek mlel v prazno in počasi ter previdno in s pomočjo številnih kamer premagoval ovire, je G skočil tako lahkotno, kot bi zapeljal čez škatle čevljev, po katerih je pred 36 leti (!) dobil obliko. Tudi njegovo ime ni bilo izbrano po naključju, G je namreč prva črka nemške beside Geländewagen, terensko vozilo.
Končno le sledi povabilo inštruktorja Christiana, naj prisedemo na sovoznikov sedež v kultni G, po svoj ščepec spominov pa sta se na zadnji klopi podala še mična hostesa in njen sodelavec. Inštruktor v sproščeni debati ob predstavitvi vozila narahlo poboža volan in vtis na vse dopolni s stavkom: "G je naša legenda. V bistvu sploh ni avto pač pa član družine!" V naslednjem hipu ga zapelje čez prvo oviro, ki pokaže vso prednost visoko nasajene škatlaste oblike in v vogale pomaknjena kolesa, visokih vstopnih in izstopnih kotov ter naravnost neverjetnih gibov koles.
Pred drugo z 32-stopinjskim naklonom se obrne nazaj in punco kar naravnost vpraša, ali ima fanta. Že se nam zdi, da morda razmišlja o ženitni ponudbi (bi ga razumeli), vendar pa na njen pritrdilni odgovor iskrivo pripomni, da bo čez 10 sekund imela novega.
Jasno, na prečni oviri se G toliko nagne, da zadaj ne pomaga niti varnostni pas, dekle pa hočeš-nočeš skorajda zdrsne v objem fanta ne levi. Vprašanje, kaj bi se zgodilo, če bi bil prečni nagib 40-stopinjski, kolikor zmore G, na vsak način pa smo bili priča inovativnemu načinu ženitnega posredovanja.
Ker je strm vzpon in spust na rampo s pomočjo reduktorja brez težav zmogel že GLE v rokah novinarskega kolega, je bilo jasno, da bo tudi to za G mala malica. Pri vzpenjanju smo pred seboj videli zgolj nebo, hkrati pa opazili novo prednost visoko postavljenih smernikov - v takšnih primerih vozniku zlahka služijo kot orientacijske točke. V sedežu smo se tisti hip počutili kot v udobnem počivalniku, pri spustu navzdol pa se na vso moč uprli v masiven ročaj pred nami. Kljub vsemu, takšen poligon je za G kot pot po avtocesti.
Ko se je že zdelo, da je pustolovščine konec, je sledil še nepričakovani, a toliko slajši zaključek. Christian nam je namreč prepustil volan G razreda, kar je brez dvoma redka in svojevrstna čast. Izza volana ovire niso delovale prav nič bolj nedolžne, tako smo na prečni nagib iz spoštovanja do velikega G zapeljali pod precej nežnim kotom (in s tem morda ohranili zvezo), pred vstopom na rampo pa vendarle zajeli zrak.
Inštruktor nam je ob tem razložil vrstni red vklopov zapor diferencialov, G ima namreč kar tri. Najprej vklopimo sredinskega, nato zadnjega, če je res sila pa še prednjega, pri čemer je treba biti še posebej nežen z volanom, saj lahko hitro pride do mehanske poškodbe diferenciala. Ob nežnem pritiskanju na plin se je G na rampo povzpel lahkotno kot na kak Rožnik, pri spustu pa smo nos domala zapičili v asfalt pa vendar jo je G iz preizkusa odnesel brez praske. Pravi zmagovalec, večni mladenič in predvsem velika zvezda, ki zna v vsaki situaciji pritisniti na prave tipke.
Foto: Matej Kačič