Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala T-cross je veliko več, kot le privzdignjen ter za tisočaka in pol dražji VW polo. Mladostnega videza, z veliko možnostmi individualizacije in prilagojen aktivnemu življenjskemu slogu navduši vse generacije, na majorških cestah pa je prepričal tudi za volanom.
Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti V luči ženevskega avtosalona so pri JBR Capitalu pripravili lestvici ženevskih avtomobilov, ki so naložbo lastnikov oplemenitili ali pa precej osiromašili.
Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Ameriški Ford je lani, predvsem zaradi izgub v Evropi in na Kitajskem, zmanjšal dobiček pred davki za 37 odstotkov. Šef Forda si je kljub temu prislužil povišek.
Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Audijev operativni dobiček je lani upadel za 32,3 odstotka, na 3,53 milijarde evrov. Za levji delež zmanjšanja so krivi kazen münchenskega sodišča in drugi stroški, povezani z afero Dieselgate. Napovedi za 2019 so boljše.
Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Privzdignjena tesla model 3 – model Y med kupce prihaja konec leta 2020, osnovna različica pa leta 2021. Že zdaj pa je jasno, da bodo evropske cene zanjo od 20 do 26 odstotkov višje kot ameriške.

Francoski golf prepričljiv tudi z nagrajenim trivaljnikom

Čas branja: 5 min
09.11.2015  00:02
Peugeot 308 ima v nosu lahko tudi sodoben in zmogljiv turbo bencinski trivaljnik s 130 konji, ki se je letos povzpel na stopničke na izboru za mednarodni motor leta. Kombinacija skupaj s srednjo opremo Style je gotovo vredna pozornosti
Francoski golf prepričljiv tudi z nagrajenim trivaljnikom

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Peugeot dodaj
Tomaž Porekar dodaj
PSA dodaj
Ferrari dodaj
Ford dodaj

Peugeot-308-1.2-THP-040.1447011735.JPG.e.960px.jpg

Po dveh letih solidne prodaje in številčni prisotnosti na slovenskih cestah francoskega golfa skorajda ni treba podrobneje predstavljati. Oblikovno všečen, znotraj moderen in tudi malce poseben, na slabih slovenskih cestah odličen ter vozniško soliden Peugeot 308 je do zdaj pri nas prepričal nekaj čez tisoč kupcev.

Peugeot-308-1.2-THP-024.1447012151.JPG.e.960px.jpg

Načrti ob začetku prodaje so bili resda višji, vendar je konkurenca ostra in močna, kupce pa lovijo tudi številne akcije za modele, ki bodo kmalu dobili naslednika.

Peugeot-308-1.2-THP-168.1447009968.JPG.w.960px.jpg

Peugeot 308 je v novi generaciji resda obdržal staro ime, vendar je nov od koles do strehe leta 2014 prepričal tudi žirijo na izboru za evropski avto leta ter si za leto dni nadel prestižno krono, na izboru PAL pa postal službeni avto leta.

Peugeot-308-1.2-THP-013.1447010513.JPG.e.960px.jpg

Tudi laskavi naslovi so pomagali pri prodaji družinskega leva, letos pa so Peugeotovci v vitrine postavili še bronasto medaljo za koncernski trivaljni 1,2-litrski turbo bencinski motor. PureTech 1.2 e-THP je na voljo v dveh različicah z 81 oziroma 96 kilovati, sami smo preizkusili močnejšo s 130 "konji" ter ga vrnili s težkim srcem.

Peugeot-308-1.2-THP-406.1447010413.JPG.n.960px.jpg

Mednarodna žirija novinarjev iz 31 držav - Slovenijo zastopa Tomaž Porekar - je "mlinčku" iz koncerna PSA podelila 222 točk, s čimer je prehitel celo Ferrari, zaostal pa za Fordovim trivaljnim EcoBoostom in prav tako trivaljnim BMWjem. Kot kaže bo prihodnost pri kompaktnih in tudi večjih vozilih (Ford mondeo, BMW 3 in 5) v znamenju številke tri, kar dokazuje pestra paleta modelov, ki jih poganjajo ravno turbobencinski trivaljniki. Pri PSA letošnjega zmagovalca v razredu s prostornino med 1,0 in 1,4 litra najdemo v modelih Citroen C3, C3 picasso, C4, C4 cactus, DS 3 in DS 4 ter Peugeotu 208, 2008, 308 in 3008.

Peugeot-308-1.2-THP-155.1447010080.JPG.e.960px.jpg

Peugeotovcem se obraz morda ne razleze ravno v nasmešek, ko se njihov model 308 označi za francoskega golfa, vendar bi večjo pohvalo bržkone težko dobil. Razredni prvak iz Wolfsburga ni kar tako številka 1 po prodaji v številnih evropskih državah, lev s številko 308 pa ima kar nekaj podobnih kvalitet in tudi prednosti.

Peugeot-308-1.2-THP-341.1447010282.JPG.w.960px.jpg

Udobni in dobro odmerjeni sedeži, ki blagodejno blažijo udarce s slabih cest, ravno prav trdo podvozje, bogata oprema za razumen denar (paket Style v osnovi stane dobrih 18 tisoč evrov, s popusti manj kot 16 tisočakov), minimalistična armaturka z velikim zaslonom na dotik (na sredinskem delu je tako le šest gumbov) in večji prtljažnik (420 litrov, golf 380 litrov) so že med njimi.

Peugeot-308-1.2-THP-257.1447011069.JPG.w.960px.jpg

Peugeot-308-1.2-THP-415.1447010958.JPG.w.960px.jpg

Nadpovprečna prostornost v zadku zna tako prevzeti, da mimogrede zamižiš na eno oko ob visokem nakladalnem robu in neravnem dnu, kar pride do izraza ob povečanju na 1.300 litrov s podiranjem zadnje klopi.

Peugeot-308-1.2-THP-250.1447011011.JPG.n.960px.jpg

Kritiki se po drugi strani radi spotaknejo ob majhen volan (nam je ponudil natančnost in dober občutek vožnje z gokarti), ki zaradi postavitve instrumentne plošče "v nadstropje" lahko zakriva pogled na merilnike in predvsem na upravljanje vsega - tudi klime - prek zaslona na dotik (kar v praksi prevečkrat odvrača pogled s ceste).

Peugeot-308-1.2-THP-374.1447011241.JPG.w.960px.jpg

K zameram je treba dodati prostorsko skromnost na zadnji klopi za višjerasle, premalo odlagališč za pijačo (prostor med sedežema je preplitek že za kavo na poti, hvalimo pa uporaben predalček pred menjalnikom), nekaj prostora za izboljšave pa ima tudi podvozje (na večjih neravninah lahko zadnji del grobo premakne).

Peugeot-308-1.2-THP-423.1447011388.JPG.e.960px.jpg

Dobre lastnosti modela 308 so letos pri nas prepričale 632 kupcev, kar zadostuje za deveto mesto in z majhnim zaostankom za Seatovim leonom. Za približno 70 vozil mu beži Škoda rapid, še za nekaj deset več Opel astra (te dni se je začela prodaje nove astre), Kia ceed in Ford focus. Z 2.500 primerki je na vrhu seveda VW golf, sledita Škoda octavia in presenetljivo Renault megane. Avto je vse prej kot nov, praktično za vogalom že čaka naslednik, prenova pa je dobro dela focusu.

Peugeot-308-1.2-THP-440.1447010146.JPG.e.960px.jpg

Pri Peugeotu pravijo, da naj bi model 308 v oko padel predvsem mlajšim parom, ki še nimajo družine, oziroma jo načrtujejo, ali pa imajo enega mlajšega otroka. Njihova kariera je še v vzponu, imajo višje dohodke na družinskega člana in obožujejo tehnološke igrače oziroma gadgete. Danes so slabše zastopani med kupci Peugeotov, drugače pa je s starejšimi pari (50-60 let) brez nepreskrbljenih otrok. Ti imajo radi kompaktne limuzine, sodobna tehnologija jih ne prestraši in so okoljsko ozaveščeni.

Peugeot-308-1.2-THP-149.1447011492.JPG.e.960px.jpg

Prav slednje zadovoljivo izpolnjuje PSAjev 1,2-litrski bencinski motor nove generacije PureTech s tehnologijo Start & Stop ter 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, ki na prevožen kilometer v zrak spusti 107 gramov CO2. Tovarna pri tem obljublja porabo 6,1/4,2/4,9 litra, kar so pred časom pod(p)rli z vožnjo po dirkališču, kjer je P308 dosegel rekordno nizko porabo 2,8 litra ter z enim tankom prevozil 1.810 kilometrov.

Peugeot-308-1.2-THP-027.1447011874.JPG.e.960px.jpg

Glede na razmere v prometu o takšni številki znova lahko le sanjamo, v praksi smo namreč porabili dobrih sedem litrov na sto kilometrov. Motor se je tako vseeno izkazal za varčnega, dovolj zmogljivega, uglajenega in predvsem zelo tihega.

Peugeot-308-1.2-THP-392.1447010643.JPG.e.960px.jpg

Valj manj ga izda šele v višjih vrtljajih, ko se zasliši za trivaljnike značilno in zanimivo grgranje, vendar zaradi lastnosti motorja in menjalnika po priganjanju proti rdečem polju na merilniku vrtljajev (kazalec se neznačilno pomika z desne proti leve, kar hitro odmislimo) ni nobene potrebe.

Peugeot-308-1.2-THP-289.1447010710.JPG.e.960px.jpg

"Mlinček" s pomočjo neposrednega vbrizga goriva in visokega polnilnega tlaka namreč zmore kar 96 kilovatov ter ponudi dokaj visokih 230 Nm navora že pri turbodizelskih 1.750 vrtljajih v minuti. Pri okoli štiri tisoč vrtljajih dobi dodaten zagon (in tisti njegov značilen zvok), naboja pa mu ne zmanjka tja do 5.500 vrtljajev in čez.

Peugeot-308-1.2-THP-292.1447010775.JPG.n.960px.jpg

Motor sicer kar kliče po podobni vožnji, kot smo je vajeni pri dizlih, samo 1.190 kilogramov težak avto (glede na predhodnika je shujšal za 140 kg) se namreč odločno odziva že "iz kleti". Z mesta do 100 km/h pospeši v 9,6 sekunde ter doseže najvišjo hitrost 201 km/h. Za normalno vožnjo je tako moči več kot dovolj.

Peugeot-308-1.2-THP-332.1447010828.JPG.w.960px.jpg

Dolga prestavna razmerja zaradi spodobnega navora niso ovira, v višjo prestavo lahko prestavimo že takrat, ko bi kak drug bencinar šele resno začel delovati. Tako lahko v peto ali šesto damo že dovolj zgodaj ter brez mučenja ali potresavanja motorja križarimo z okoli 2.000 vrtljaji.

Peugeot-308-1.2-THP-262.1447010885.JPG.e.960px.jpg

Poraba se takrat giblje pri dobrih petih litrih, dolgi klanci, obteženost ali preprosto hitrejši tempo pa zahtevajo težjo nogo. Poraba se takrat premosorazmerno vzpenja in lahko doseže tudi osem, devet litrov, vendar dobrovoljnost malega motorja poskrbi za zadovoljivo povprečje okoli sedmih litrov. Pri tem mu pomaga tudi sistem Start & Stop, ki deluje dobro in nemoteče.

Peugeot-308-1.2-THP-411.1447013046.JPG.n.960px.jpg

Dobre lastnosti motorja voznika hitro prevzamejo, o dizlu pa hitro neha razmišljati. Poleg odlične zvočne izolacije je ob tem treba pohvaliti tudi nabor opreme v paketu Style.

Peugeot-308-1.2-THP-081.1447012406.JPG.n.960px.jpg

Takšen model stane 18.285 evrov, v kar so všteta dvopodročna samodejna klima, LED dnevne luči, usnjena volan in prestavna ročica, električni pomik vseh stekel, ročno nastavljiv ledveni predel za voznika, samodejni brisalniki, USB in Bluetooth, pomočnik za speljevanje v klanec, tempomat in omejevalnik hitrosti, parkirni senzorji zadaj, dodatno zatemnjena stekla zadaj, 16-palčna platišča, meglenki...

Peugeot-308-1.2-THP-069.1447012686.JPG.e.960px.jpg

Za varnost skrbi šest zračnih vreč in kopica standardnih elektronskih pomagal, pogrešali pa smo samodejno zaviranje v sili, opozorilnik za vozila v mrtvem kotu in še kakšen varnostno-asistenčni element, ki ga je moč najti pri konkurenci.

Peugeot-308-1.2-THP-139.1447012491.JPG.e.960px.jpg

Testnik je sicer imel vgrajeno 500 evrov vredno navigacijsko napravo, prednje parkirne senzorje (200 evrov), všečno sivo barvo (500 evrov) in električno zložljiva ogledala z osvetlitvijo tal (100 evrov), kar je ceno dvignilo na 19.585 evrov, vendar pa bi s popustom na financiranje in v primeru staro za novo zanj plačali dobrih 15.800 evrov.

Peugeot-308-1.2-THP-216.1447013483.JPG.n.960px.jpg

Peugeot je z malim turbo trivaljnikom dokazal, da se je tudi pri bencinskih motorjih priključil sodobnim trendom, ki narekujejo zmanjšanje prostornine motorja v prid varčnosti, pri čemer zmogljivosti ne trpijo. Motor(čk)u v Peugeotu 308 smo tako pohvalno prikimali, celotni kombinaciji in opremi za manj kot 16 tisočakov pa visoko dvignili palec.

Peugeot-308-1.2-THP-193.1447011589.JPG.e.960px.jpg

Foto: Matej Kačič


Več iz teme:  

Preberite tudi:

06.11.2013

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Testi
Testi Odtaja še tako ledeno srce 18

Peugeot 208 je po prenovi na svojo stran pridobil še nekaj voznic, na njihova srca pa rad potrka tudi z varčnim turbodizlom

AVTO
Testi
Testi Oskar za stransko vlogo

Prenovljeni Citroën C4 resda ni glavni igralec v najbolj popularnem nižjem srednjem razredu, vendar zna s svojo uglajenostjo,...

AVTO
Testi
Testi V centru dobrega počutja

Če boste v mladostnega in vihravega Peugeota 208 s samodejnim menjalnikom posadili žensko, ne bo želela ven. Verjemite.

AVTO
Testi
Testi Opel meriva prav po meri Slovencev 2

V petih letih nam je Opel meriva kar pogosto delala družbo, tokrat pa smo prijateljevali s takšno, ki si jo najpogosteje omislijo...

AVTO
PAL
PAL Peugeot 208: nabrušeni kremplji malega leva

Peugeot je vselej znal delati majhne avte, sploh takšne, ki so osvajali ženska srca. Prenovljeni 208 s svežim videzom ni le srčkan,...

AVTO
Novice
Novice Pobesneli hibridni Peugeot 308 s 500 konji

Od začetka prodaje do danes je Peugeot 308 prepričal 280 tisoč kupcev, na njegovi osnovi pa so zdaj razvili konceptni hibridni 308 R s...

AVTO
Testi
Testi Pravi partner za vsakdanja opravila in prosti čas 1

Peugeot partner tepee je soliden potniški dostavnik, ki je s prenovo ohranil skoraj čudežno prostornost in 675-litrski prtljažnik,...

AVTO
Testi
Testi Samozavesten nastop gosposkega leva 15

Pravijo, da je prvi vtis zelo pomemben in da si ga ustvarimo že po nekaj sekundah. Osveženi Peugeot 508 jih je dobro izkoristil in...