Majhne kombilimuzine z bolj ali manj poudarjenimi geni športnih terencev so na avtomobilskem trgu že dlje časa zgodba o uspehu in ni ga proizvajalca, ki v ponudbi ne bi imel svojega primerka. Tudi pri nas so zelo priljubljeni, capturju, mokki, juku, 2008 in ostalim pa se je zdaj pridružila še Honda HR-V.
Od škatlastega modela izpred 17 let je ostalo zgolj ime, na slovenski premieri pa se je pred nami pojavil sodoben, aerodinamičen in v marsičem samosvoj križanec s poudarjeno kupejevsko linijo (kljuka zadnjih vrat je skrita v stebriček), ki stavi na več prostora, boljšo uporabnost in varnost.
Prefinjeno robustni HR-V se z dolžino 4,29 metra, širino 1,77 in višino 1,61 metra ter prostornostjo potniške kabine na 2,61 metra medosne razdalje in 431-litrskim prtljažnikom že spogleduje s kompaktnimi športnimi terenci.
- Cenik - Honda HR-V (0 KB)
Novi HR-V se lahko pohvali s tremi ključnimi lastnostmi, ki jih pričakujejo kupci v tem razredu. Na videz je dovolj masiven, občutek varnosti za volanom in zaupanje dvigujeta povečana višina vozila in višji položaj oči kot pri limuzini, hkrati je avto bolj uporaben od kombilimuzine, saj ponuja lažje vstopanje in izstopanje ter več prostora. V njem se bodo dobro počutili štirje odrasli potniki, kupejevsko padajoča streha pa ne krati prostora za glave.
Prostor za prtljago je prilagodljiv na štiri načine (običajni, vzdolžni, uporabni in visoki), k čemur pripomore tudi navpično zložljiva zadnja klop kot pri jazzu, konkurenca pa je (še) ne pozna. Za takšno rešitev so pri Hondi tank za gorivo pomaknili pod prednja sedeža, s podiranjem zadnje klopi pa se razpoložljivi prostor za prtljago poveča na 1.026 litrov.
Prtljažnik ponuja ravno dno, pod polico je še precej odlagalnega prostora, mešane občutke pa je zvabilo mehko pokrivalo prtljažnega prostora iz tkanine. Nekaterim je deloval sveže in zanimivo, spet drugim ceneno in neuporabno, saj nanj ne moremo odložiti ničesar.
Notranjost je sicer moderno zasnovana, sredinska konzola je obrnjena k vozniku kot v kakem športnem vozilu. Pri Hondi so s HR-V premierno predstavili elektronsko ročno zavoro. Sredinska konzola je zaradi tega prostornejša in bliže rokam, športni vtis pa dopolnjuje kratka in natančna ročica odličnega ročnega menjalnika.
Na sredinskem delu je 5- oziroma 7-palčni multimedijski zaslon sistema Honda Connect z operacijskim sistemom Android, pozornost pa sta pritegnila še uravnavanje klimatske naprave, ki ga izvajamo z dotiki in potegi kot pri pametnem mobilniku, ter sistem treh širokih rež za prezračevanje na sovoznikovi strani. Slednje z leve omogočajo šibko, srednje in močno vpihovanje zraka, v spomin pa prikličejo VW passata.
Hondinega robustneža poganjata 1,6 litrski turbodizel z 88 kilovati (120 KM) in 300 Nm navora in 1,5 litrski bencinec s 96 kilovati (130 KM) in 155 Nm navora. Dizel je že znan, vendar nekoliko dodelan, atmosferski bencinski i-VTEC pa je novost. Slednjega je za doplačilo 1.500 evrov moč naročiti z brezstopenjskim samodejnim CVT menjalnikom s sedmimi vnaprej določenimi prestavnimi razmerji, sicer je menjalnik 6-stopenjski ročni.
Ker sta tako v HR-V dokaj zmogljiva agregata, je avto nekoliko dražji od neposrednih tekmecev s šibkejšimi motorji. Hondini inženirji so precej poudarka namenili tudi voznim lastnostim, da se avto pelje kot klasična kombilimuzina pa pripomorejo povečana karoserijska togost, nekatere dodelave na samem podvozju križanca (novi blažilniki z dvema batnima drsnikoma) in razmeroma nizko težišče.
Pri Hondi se velik poudarek dali varnosti ter na preizkusnem trku EuroNCAP prejeli najvišjo možno oceno pet zvezdic. Avto ima že serijsko na voljo sistem pomoči aktivnega zaviranja v mestu (CTBA) in pomočnika pri speljevanju v klancu (HSA), s paketoma elegance in executive pa lahko v HR-V dobite še sistem samodejnega preklopa luči (HSS), opozorilnik pred naletom (FCW) in menjavo voznega pasu (LDW) ter inteligentni omejevalnik hitrosti (ISL) v kombinaciji s sistemom za prepoznavo prometnih znakov (TSR).
- Dodatna oprema - Honda HR-V (0 KB)
Seznam serijske opreme v treh različnih paketih (Elegance jo podraži za 1.600 evrov, Executive še za 3.400 evrov) obsega gosto tipkan list A4 formata, med naštevanjem ne manjka nekaterih premijskih dodatkov (usnje, vstopanje brez ključa, LED glavni žarometi, panoramska streha). Na seznamu dodatne opreme je moč opaziti različne stilske pakete, ki lahko avto naredijo bolj športen (Aero paket), robusten (Robust) ali eleganten (Chrome), na voljo pa so tudi 18-palčna platišča, nosilec koles Easy Fit, držalo tabličnega računalnika,...
Foto: Matej Kačič, Honda