Avto

10 pravil, ki vas tudi v mehkih terencih pripeljejo daleč

Prvi pogoj je dobra obutev, slabe pnevmatike s premalo profila in previsoko starostjo bodo izničile učinek štirikolesnega pogona.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

05.11.2015 22:30
Dopolnjeno: 06.11.2015 08:05
Čas branja: 4 min

Novodobni športni terenci danes polnijo predvsem mestne ulice in avtoceste. Če so gnani prek vseh štirih koles, se sicer znajdejo tudi na lažjem terenu, a njihovih lastnikov ponavadi tja ne vleče. Zaradi vozniškega neznanja in nezavedanja, koliko njihov avto sploh zmore.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

npv-drugi-dan-076-jm.1446793051.JPG.e.960px.jpg
Nekaj vozniškega znanja in zavedanja pravih meja športnih terencev je mogoče varno in legalno pridobiti na tečaju terenske vožnje, usvojeno znanje pa vam bo prišlo prav, ko boste morali zlesti iz snega, se prebiti do vikenda po blatni gozdni cesti ali se izogniti kakšni drugi oviri pred katero bi sicer klonili.

To je škoda predvsem z vidika široke uporabnosti sodobnih športnih terencev, ki so dejansko prave dvoživke. Glede na velikost so primerno prostorni in vsekakor bolj robustni od klasično zasnovanih avtomobilov, višje sedenje poleg ugodja voznika omogoča tudi boljše preglednost iz vozila, kar pride zelo prav v slabših voznih razmerah.

Poleg tega so športni terenci precej manj občutljivi na visoke pločnike in druge ovire na cesti, tudi če so gnani le prek prednjih koles. Štirikolesni pogon, ta je pogosto elektronsko uravnavan in ne ponuja reduktorja moči v menjalniku, pa z nekaj vozniškega znanja pride zelo prav tudi v zelo težkih razmerah, kar si večina voznikov terenskih sodobnikov niti ne predstavlja. S tem sicer ne mislimo, da bi se morali s svojimi SUV zapeljati v prvi gozd in preizkusiti njegove sposobnosti, tega niti ne smete.

Nekaj vozniškega znanja in zavedanja pravih meja športnih terencev je mogoče varno in legalno pridobiti na tečaju terenske vožnje, usvojeno znanje pa vam bo prišlo prav, ko boste morali zlesti iz snega, se prebiti do vikenda po blatni gozdni cesti ali se izogniti kakšni drugi oviri pred katero bi sicer klonili. S temi izzivi so se spopadli tudi tekmovalci četrte delavnice najboljši poslovni vozniki, blaten poligon pa so dobro prevozili tisti, ki so upoštevali vsaj del pravil in resnic o terenski vožnji.

Osnovna pravila in resnice terenske vožnje

1.Prvi pogoj je dobra obutev, slabe pnevmatike s premalo profila in previsoko starostjo bodo izničile učinek štirikolesnega pogona.

2.Pomembno je, da vozimo z glavo, torej da se pripeljemo na cilj, ne glede na to, koliko časa za to porabimo.

3. Brezglavo tiščanje plina ni rešitev - tako presežemo mejo oprijema pnevmatik.

4. Pomembno je poznavanje oprijema podlag - blato ima 20-odstotni, makadam pa od 40- do 45-odstotni oprijem. Slabšemu oprijemu moramo prilagoditi pospeševanje.

5.Preverite ovire pred seboj, saj ne veste, kaj vas čaka na drugi strani klanca.

6. Če terenec zmore vzpon, ni nujno, da bo šlo tako preprosto tudi po strmini navzdol. Večina sodobnih terencev ima elektronsko nadzorovan spust po strmini, uporabite ga.

7.Na slabši blatni ali sneženi podlagi je dobro izkoristiti reduktor - voziti pri 1.500 vrtljajih v drugi ali tretji prestavi. Športni terenci odsotnost reduktorja rešujejo s krajšo prvo prestavo.

8. Samodejni menjalnik je primernejša izbira za teren, saj ne muči sklopke, omogoča lažja speljevanja in vselej izbere pravo prestavo.

9. Za teren je nujen štirikolesni pogon, le visoka oddaljenost od tal vas ne bo pripeljala daleč.

10. Na terenu se zanesite na elektronske pripomočke. A ti ne bodo delovali, če ne bodo izpolnjeni osnovni pogoji za oprijem - dobre pnevmatike in pametna vožnja.

Podjetja so bila na terenskem poligonu zelo različno uspešna, v blatu pa sta se najbolje znašli ekipi Swatycometa in Grosista Pro. Najboljša ekipa četrte in zadnje delavnice se bo uvrstila v finalno tekmovanje, ki bo v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem prihodnji četrtek. Takrat se bodo za skupno zmago in naziv najboljši poslovni vozniki 2015 bojevala štiri podjetja. Lani si je zmago pripeljala ekipa banke Unicredit.

Test: Kako na spolzkem poligonu z oplom mokko 4 x 4 hitro in varno do cilja

npv-prvi-dan-121-jm.1446750588.jpg.c.600px.jpg

Kandidati so morali blaten terenski poligon, poln vzpetin in lukenj ter stožcev in količkov, ki so dodatno otežili izvedbo, prevoziti v čim krajšem času in brez poškodb na avtomobilu. Pri tem so se zanašali na elektronsko podprt štirikolesni pogon opla mokke in na svoje znanje. V blatu so morali doseči idealen čas vožnje, ki ga je postavil AMZS inštruktor Janez Marolt. Če so bili prehitri, so podrsali z odbijačem in si prislužili deset kazenskih točk. Prav tako je vsak dotik stožca ali količka ob traku prinesel deset kazenskih točk. Vsaka sekunda odstopanja od idealnega časa pa je prinesla po eno kazensko točko.

npv-drugi-dan-072-jm.1446750598.jpg.c.600px.jpg
»Proga je bila kot drsalnica, saj je profil pnevmatik napolnilo blato, avto pa je drsel tudi pri majhnih hitrostih. Vsak klanec je pomenil poseben izziv, zato smo se proge lotile z mirnostjo in natančnostjo,« so po končani preizkušnji na terenskem poligonu povedale članice ženske ekipe podjetja Novi Plamen.

JM14-0054.1446750587.jpg.c.600px.jpg
AMZS inštruktor Janez Marolt o pravi taktiki: Pri terenski vožnji je najpomembnejši občutek na plinu. Pospeševati je treba z nežnim dodajanjem plina, da pnevmatike ohranijo stik s podlago. Brž ko se zavrtijo v prazno, izgubijo oprijem, avto pa se zakoplje na mestu. Na zadnjem dogodku delavnice, ko je progo zmočil dež, je bilo to pravilo še pomembnejše.

npv-drugi-dan-088-jm.1446750596.jpg.w.600px.jpg
Tako sta člana ekipe Grosist Pro svetovala kolegu pri vaji parkiranja. Na srečo ju ni ubogal.

npv-drugi-dan-065-jm.1446750599.jpg.c.600px.jpg
Fantje iz moške ekipe Novi Plamen so na šestih postajah tekmovali še s petimi drugimi ekipami, med njimi tudi z žensko ekipo istega podjetja. Po koncu preizkušnje jih je najbolj zanimalo, ali so bili hitrejši moški ali ženske. To bodo izvedeli šele prihodnji četrtek.

npv-drugi-dan-091-jm.1446750595.jpg.c.600px.jpg
Vodja prodaje v Istra Avtu Iztok Klabjan (levo) in člana ekipe podjetja Swatycomet so budno spremljali drsenje opla adama S na drseči podlagi. Vratolomna vožnja je bila sicer zanimiva, a ne prav hitra.

npv-drugi-dan-094-jm.1446750593.jpg.c.600px.jpg
Kabina opla adama S je vabila s čvrstimi in bočno oprijemljivimi sedeži. Oporo so tekmovalci na progi krvavo potrebovali, saj jih je med stožci pošteno premetavalo.

Opozorilo: vsebina lahko vsebuje oglasne elemente, tako imenovani product placement.')

Foto: Jure Makovec

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

09.11.2015
12.11.2015
16.11.2015
FINANCE
Avto
Divje drsenje v službi varnosti in vozniških veščin
Avto
AvtoMiloš Milač Divje drsenje v službi varnosti in vozniških veščin

Drsenje po ledeni, delno zasneženi in različno oprijemljivi podlagi s štirikolesno gnanimi opli insigniami na prvi pogled deluje kot igrišče za velike otroke, ki sproščajo adrenalin in izživljajo vse tisto, kar je v prometu prepovedano.

FINANCE
Avto
TOP 10 najcenejših avtov 4x4
Avto
AvtoMiloš Milač TOP 10 najcenejših avtov 4x4 1

Najcenejši avtomobili za težke, tudi zimske, razmere in ugodno ceno od dobrih 12 do 20 tisoč evrov

FINANCE
Avto
Kakšen je SUV starih časov in zadnji Oplovih genov
Avto
AvtoMiloš Milač Kakšen je SUV starih časov in zadnji Oplovih genov

Mokka X torej sodi v zgornji del Oplove ponudbe B SUV, poleg tega je zadnji SUV Oplove zasnove s karoserijo, motorji in drugimi deli vred. Različica 1.4 turbo innovation s samodejnim menjalnikom tekmece išče razred višje.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
(video) Z japoncem v objemu skandinavske zime
Avto
AvtoMatej Kačič (video) Z japoncem v objemu skandinavske zime

V objemu skandinavske zime smo preizkusili, kako se na zasneženi in ledeni podlagi znajde novi mitsubishi eclipse cross.

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
Avto
Smo Slovenci res tako dobri vozniki, kot menimo sami?
Avto
AvtoMatej Kačič Smo Slovenci res tako dobri vozniki, kot menimo sami?

Ni skrivnost, da vaja na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo nevarnosti, ki prežijo na cesti, lahko odtehta izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu

FINANCE
Avto
Ko pobegne zadek, ni časa za karaoke
Avto
AvtoMatej Kačič Ko pobegne zadek, ni časa za karaoke

Nič ne de, če na službenih poteh v avtomobilu prepevate na ves glas. Škodljivih posledic skoraj ne bo, povsem drugače pa je, če vam odnese zadek. Ali veste, kaj storiti, da boste na cilj prišli varno?