Kia optima je kljub številnim odlikam in všečni obliki precej redka ptica na slovenskih cestah - v štirih letih so jih prodali okoli 80. Z novo generacijo bo optima v razred poslovnih limuzin prinesla dovolj svežine, sodobne tehnike in raznih priboljškov, da si bo lažje izborila nekaj več prostora pod soncem.
Pri tem ji bo v drugi polovici prihodnjega leta prvič pomagala še družinam bolj prijazna karavanska različica (napovedal jo je že atraktiven koncept sportspace), ekološko bolj ozaveščenim kupcem pa bo nova optima takrat na voljo še kot priključni hibrid.
Razred poslovnih limuzin oziroma D-segment je stabilen ter količinsko vse prej kot nepomemben člen v avtomobilski industriji. Na letni ravni se v Evropi proda okoli 1,3 milijona vozil, kar je okoli deset odstotkov celotnega trga, še bolj priljubljen pa je ta razred v ZDA in na Kitajskem. Pomembno vlogo tam od leta 2010 igra tudi Kia optima (še prej magentis), z nekajmesečno zamudo pa je na evropska tla prispela njena naslednica.
Pri Kiji sicer neradi izgubljajo čas, zato so nam takoj po prihodu v Frankfurt v roke potisnili ključe nove optime ter nas pustili, da si sami ustvarimo mnenje o njihovi novi admiralski ladji. Vtis na danske, finske, hrvaške, norveške, ruske, švedske in slovenske novinarje je nova optima naredila že s svojim prihodom, z vsakim odpeljanim kilometrom pa nam dokazovala, da ji lahko namenimo enega večjih komplimentov. Korejski passat se je izkazal v vseh pogledih, tudi v vozni dinamiki, pozitivno sliko pa utegne podkrepiti še cena.
Poslovnim limuzinam v passatovem razredu pri nas sicer bolj ali manj ostajajo drobtinice, čeprav lahko kupcem marsikaj ponudijo. Ford mondeo, Hyundai i40, Mazda6, Opel insignia, Peugeot 508, Škoda superb, Toyota avensis in drugi pa bodo v boju za svoj kos pogače ob Renaultovem talismanu z novim letom dobili še inovativnega tekmeca s Koreje.
Kia v Evropi sicer ničesar ne prepušča naključju. Avtomobili za naš okus so tako oblikovani v Frankfurtu, sedeži in notranjost so znova ukrojeni po meri Evropejcev, po številnih nemških (avto)cestah pa testni vozniki pilijo tudi vozno dinamiko. Rezultati so nemalokrat tako zelo dobri, da v nemškem razvojnem centru naredijo avtomobile za vse okuse, kot je v primeru optime. Že prejšnja generacija "Designed in Europe" je tako našla pot v srca Američanov, Korejcev, Kitajcev in drugih, z novo optimo pa ne bo nič drugače.
Kijina velika limuzina deluje še bolje kot prej, nad njenim videzom so bili navdušeni tudi novinarski kolegi, z "Ein wirklich schönes Auto" (Zares lep avto) pa so jo med fotografiranjem pospremili tudi mimoidoči v predmestju evropske finančne prestolnice. S posebnim žarom so optimo v mestu opazovali taksisti, razumljivo, saj deluje večja, kot je v resnici.
V svet pretežno umirjenih in zadržanih linij nova optima namreč vnaša razmeroma moderne poteze, z nekaj večjimi merami glede na predhodnico (D=485,5cm, Š=186 V=146,5 cm), bogato opremo in udobjem na 280,5 cm medosne razdalje pa daje vedeti, da je s pol koraka nemara že razred višje. Prostorsko razkošen je tudi prtljažnik, s 510 litri prostornine zna zadovoljiti tudi družinske počitniške potrebe.
Oblikovalci na čelu s priznanim Petrom Schreyerjem so svoje delo znova opravili z odliko. Optima je privlačna z vseh strani, značilno tigrovo masko so še dodelali, ji dodali »diamantni« lesk, pozitiven vtis dopolnijo še LED dnevni žarometi in samosvoje oblikovane meglenke, ki jih tvorijo po trije posamični sklopi luči. Na boku je optima dobila dodatno okno v C stebričku, kar izboljša preglednost.
Zadnje luči v 3D LED tehniki za trenutek spomnijo na renomiranega nemškega proizvajalca vozil, prostrana panoramska streha pa ne poskrbi le za več svetlobe v vozilu, ampak v njem pričara tudi delček amfiteatra - strešna obloga s svojo obliko namreč poskrbi, da se potniki spredaj s tistimi zadaj bolje slišijo in obratno (tisti zadaj pa se bodo najprej spraševali, kaj je narobe z njihovim glasom, kot novinarski kolega).
Optima od znotraj prepriča kot po meri ukrojena italijanska obleka, čeprav je v nekaterih pogledih kabina tudi dokaj zadržana. Skrbno izbrani in na otip prijetni materiali, malo trde plastike, kvalitetna izdelava, odlična ergonomija ter logično razporejeni gumbi in stikala so stvari, ki voznika in potnike prepričajo že po nekaj odpeljanih kilometrih. Vse je namreč na svojem mestu, kot pri kakšnem nemškem vzorniku.
K pozitivnim občutkom pripomore tudi voznikov položaj, ki je zaradi izdatnega vzdolžnega pomika volana in številnih možnosti pomika sedežev zlahka nastavljiv.
Ugodje voznika in sopotnika stopnjujeta tudi ogrevanje in hlajenje sedežev, ogrevanje pa je na voljo tudi zadaj. Sredi armaturne plošče je serijski 7-palčni zaslon na dotik, ob doplačilu za boljše ozvočenje pa je ta 8-palčni. Pod sredinskimi prezračevalnimi režami so gumbi za upravljanje radia in klimatske naprave, številni gumbi pa so tudi na sredinskem grebenu.
Manj številčna je motorna ponudba, v praksi pravzaprav ni kaj dosti izbire. Pri nas bo na voljo že znani, vendar posodobljeni 1,7-litrski CRDi motor s 104 kW (141 KM). Glede na predhodnika je malce močnejši in prožnejši (zdaj 340 Nm navora med 1750-2500 vrtljaji), s tem je tudi bolj odziven pri nižjih hitrostih ter v spodnjem območju delovanja. Motor je tudi dokaj varčen (tovarna obljublja 4,4 litra, na prvi vožnji smo shajali z dobrimi šestimi litri), njegove zmogljivosti pa zadostujejo, da optima z mesta do 100 km/h skoči v desetih sekundah.
Po nemških avtocestah bi optima dosegla najvišji hitrost 203 km/h, hrvaški kolegi so jo preizkusili vse do 190 km/h, sami pa smo se tokrat prepustili ugodju, ki ga prinašata vrhunsko ozvočenje Harman/Kardonn ter novi 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik. Slednjemu seveda lahko ukazujemo tudi ročno, bodisi s pomikom ročice gor/dol ali pa s pomikanjem obvolanskih ušes.
V velemestnem kaosu smo ga hitro vzljubili, saj prestavlja mehko, tekoče in nezaznavno, svoje odlike v korist udobja pa pokaže tudi na odprti cesti. Kombinacija motorja in samodejnega menjalnika je naravnost odlična, na voljo pa je tudi 6-stopenjski ročni menjalnik.
Kia optima se tudi zgledno pelje, servo krmiljenje je namreč natančnejše, vzmetenje še bolj optimizirano. Blažilniki so malce večji, kar dviguje tudi raven udobja. K ugodju pripomore tudi boljša zvočna izolacija, ki za nekaj odstotkov zmanjšuje hrup izpod motornega pokrova in okolice.
Optima razumljivo ponuja večino sodobnih varnostno-asistenčnih sistemov, s katerimi je v koraku s tekmeci, ni pa nikjer pred njimi. Hvalimo serijski sistem za preprečevanje trka s pešci, ki tudi povsem ustavi avto, prvič je v optimi na voljo aktivni tempomat, vozniku pa je pri manevriranju v pomoč 360-stopinjski pregled okolice, avto zna tudi sam parkirati. Koristen je opozorilnik na morebitne trke ob vzvratnem zapuščanju parkirnega prostora, optima zna tudi brati prometne znake, voznika opozarja na vozila v mrtvem kotu ter pred nenamerno menjavo voznega pasu.
Kia je z novo optimo na evropska tla pripeljala avto, ki bo v svojem razredu gotovo plenil pozornost. Če k modernemu in privlačnemu videzu dodamo še bogato opremo, udobje, varnost in varčnost, čez približno pol leta pa še karavansko različico, lahko korejskemu passatu v znamenje dobrodošlice le visoko dvignemo palec.
Foto: Matej Kačič, Kia