Izgubljenih 24 milijard, analitiki s prodajnimi priporočili
Delnica je v današnjem trgovanju na nemški borzi izgubila 8,5 odstotka. V aferi dieselgate je izgubila 41 odstotkov vrednosti, je pa pri današnjih 101,5 evra 15 odstotkov nad najnižjo vrednostjo v času trajanja afere, doseženo pred mesecem dni. Škandal je po podatkih Bloomberga odpihnil 24 milijard evrov tržne vrednosti družbe.
Med 16 analitiki, ki so v zadnjih treh dneh v Bloombergu objavili svoje priporočilo za delnico Volkswagna, sta le dva dala nakupno priporočilo. Prodajnih priporočil je pet.
Kaj to pomeni za kupce, kakšni bodo ukrepi?
To pomeni, da so kupci volkswagnov, audijev, škod, seatov in porschejev avtomobile kupili v dobri veri o nizki porabi goriva. Za katere avtomobile, katere motorje gre, še ni jasno.
Jasno pa je, to priznava tudi Volkswagen, da so bile vrednosti ogljikovega dioksida v izpustih, predvsem pri dizelskih motorjih, še nižje od dejansko izmerjenih v laboratoriju. To pomeni, da je Volkswagen pri objavi vrednosti izpustov in porabi zavedel kupce in tudi lokalne davčne urade.
Kaj sledi? Volkswagen trdi, da si bo prizadeval, da bo v dogovoru s pristojnimi organi kar najhitreje proučil nadaljnje postopke in da bodo vozila glede na vrednosti CO2 pravilno uvrščena v ustrezne emisijske razrede.
Volkswagen gospodarsko škodo ocenjuje na dve milijardi evrov. Ne omenja pa, ali bo z omenjenim denarjem izplačal premije kupcem in/ali bo s temi sredstvi poravnal premalo plačan davek.
Na izpust ogljikovega dioksida je v Sloveniji vezana višina davka na motorna vozila. Če bodo na novo in pravilno izmerjene vrednosti CO2 v izpuhih volkswagnov prinesle uvrstitev v višjo davčno tarifo, to pomeni tudi davčno škodo za Furs. Kakšni bodo ukrepi Fursa, poročamo v kratkem.