Avto

Reportaža iz Tokia - praznik vodika in futurizma

Letošnji tokijski avtosalon se odvija v znamenju moči vodika, s katero največji proizvajalec vozil na svetu oznanja svoj pogled na (bližnjo) brezemisijsko prihodnost.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
02.11.2015 07:25
Dopolnjeno: 02.11.2015 09:22
Čas branja: 4 min

Z zahodnjaškega vidika je Japonska takorekoč drug svet. Njihova spoštljivost, tradicionalnost in zadržanost se Evropejcem in Američanom zdijo tuje in nenavadne. A morda še bolj presenetljiv se zdi kontrast med starodobnostjo in ultramodernostjo.

IMG-8072.1446406464.JPG.e.960px.jpg

Na širšem območju Tokia, enega izmed največjih megapolisov našega planeta, namreč živi več kot petintrideset milijonov ljudi. Zato je seveda razumljivo, da so v takšnem mestu izzivi, ki jih prinaša množična mobilnost, precej drugačni kot v drugih metropolah. Dobršen del zapletene logistike sicer opravlja sofisticiran sistem železniškega prometa. V tem oziru so Japonci svetovni prvaki. Vlakov najrazličnejših kategorij je toliko, da je skoraj nemogoče razumeti, kako sploh vse skupaj poteka.

DSCN1353.1446406550.jpg.n.960px.jpg

Poseben fenomen je železniška postaja Šindžuku, preko katere vsak dan na različne konce odnese več kot štiri milijone ljudi. A kljub temu da vse skupaj pogosto izgleda kot v nekakšnem človeškem mravljišču, vse teče gladko, predvsem pa do sekunde točno. Ljudje tukaj pač znajo spoštovati dogovorjena pravila - nihče se ne preriva, nihče ni nestrpen, nihče se glasno ne pogovarja. Vsi sicer brskajo po svojih mobilnih telefonih, a jih v javnosti ne uporabljajo za pogovore ... Pri takšni množici ljudi je zelo presenetljiva tudi čistost. Na tleh ni niti enega samega papirčka, čeprav so smetnjaki dokaj redko posejani.

IMG-6828.1446406350.JPG.e.960px.jpg

Drugačen avtomobilski svet

Seveda se vsemu temu prilagaja tudi avtomobilski svet. Japoncev se po krivici drži sloves posnemovalcev. Da so japonski avtomobili nekaj posebnega, se najbolje vidi po njihovem domačem voznem parku. Japonski proizvajalci namreč za domači trg izdelujejo številne modele, ki jih drugod sploh ne poznamo. In že od daleč vsakdo opazi, da imajo precej drugačen "izraz na obrazu".

Izvirni in odštekani Japonci Tokia 2013

Res je, da so Japonci vedno na tekočem s tem, kaj počnejo na drugih koncih sveta. A v resnici so vedno imeli svoj pogled, ki temelji na izjemni natančnosti in brezhibnosti.

Zdi se, da je deželo vzhajajočega sonca s tem za vedno zasvojil oče japonske avtomobilske industrije Kičiro Tojoda, ki je v tridesetih letih znamko svojega očeta Sakičija, ki je zaslovela s prvimi avtomatiziranimi tekstilnimi statvami, popeljal v svet množične mobilnosti. V osmih desetletjih je dobesedno iz nič nastala največja avtomobilska znamka na svetu, ki letno proizvede več kot deset milijonov avtomobilov.

Toyota glavna zvezda Tokyo Motor Showa

IMG-1225.1446406131.jpg.s.960px.jpg

Mične tokijske gospodične

Najboljši vpogled v japonsko videnje mobilnosti ponuja Tokijski avtosalon. Če bi bi za oznako največjih razstav uporabili primerjavo iz teniškega sveta in bi Ženevo, Frankfurt, Tokio, Detroit ter v zadnjem času vedno pomembnejša Peking in Šanghaj razglasili za nekakšen avtomobilski grand slam, bi tokijski različici lahko pripeli oznako futurist.

Združenje japonskih avtomobilskih proizvajalcev razstavo prireja vse od leta 1954. Od leta 1973 pa je na sporedu na vsaki dve leti. Poleg avtomobilov so na ogled tudi motocikli in gospodarska vozila.

Dogajanje na sejmišču Tokyo Big Sight je letos v znamenju dveh sloganov: "vaše srce bo dirkalo" in "moč vodika".

toyota-mirai.1425290700.jpg.s.600px.jpg

Moč vodika

Prav slednji se odlično vklaplja v dogajanje v razvojnem oddelku Toyote. Mojstri iz Toyota Cityja so namreč prepričani, da je vodik energent prihodnosti, ki ne onesnažuje okolja. Pridobiti ga je mogoče iz veliko naravnih virov in stranskih proizvodov, ki jih ustvari človek. Vodik, stisnjen pod visokim tlakom ima namreč precej večjo energijsko gostoto od baterij v električnih vozilih. Poleg tega ga je dokaj enostavno shranjevati in transportirati.

Vozila na vodik pa bi imela v primerjavi z električnimi še eno veliko prednost, saj se z energijo oskrbijo v le treh minutah, ob tem pa zmorejo z enim polnjenjem precej večjo razdaljo. Zato sploh ni presenetljivo, da je Toyota, ki ji že tako in tako pripada osrednji oder glavne razstavne dvorane, v središče dogajanja postavila model mirai, nad katerim so navdušeni celo Nemci, saj so ga razglasili za tehnološki dosežek desetletja.

prius01.1446402396.jpg.s.960px.jpg

Rojstvo že četrte generacije priusa

Poleg tega je Toyota ponosno predstavila tudi četrto generacijo priusa, avtomobila, ki je pred dvema desetletjema začel hibridno revolucijo. Novi prius, ki je končno doživel tudi tako pričakovano japonsko premiero, je verjetno sploh največja zvezda tokijskega salona in še vedno ostaja zastavonoša hibridnega avtomobilizma, ki združuje najboljše, kar ponujata bencinski in električni pogled.

Prius bo Toyotin prvi globalni model, ki bo uporabljal povsem novo arhitekturo TNGA. Njegova šasija je za šestdeset odstotkov trdnejša, hkrati pa je težišče vozila postavljeno nekoliko bolj proti tlem, s čimer so še dodatno izboljšali stabilnost, vozne lastnosti in udobje. Poleg tega pa bo vozilo opremljeno s številnimi sodobnimi asistenčnimi sistemi. Prvi japonski kupci si ga bodo lahko privoščili že konec letošnjega leta.

c-hr01.1446402170.jpg.c.960px.jpg

Toyotin pogled v prihodnost predstavljajo tudi trije zanimivi koncepti. Prvi je nekakšen karoserijski križanec C-HR. Tudi zanj je predvidena nova globalna arhitektura TNGA, odlikovala pa naj bi ga izjemna energijska učinkovitost. Menda naj bi že naslednje leto v Ženevi predstavili serijsko različico tega vozila.

s-fr01.1446402097.jpg.e.960px.jpg

Svetovno premiero pa je doživel koncept zabavnega dvoseda S-FR, s katerim bo Toyota nadaljevala svojo bogato športno tradicijo, ki jo je začela v šestdesetih letih z legendarnim modelom 2000GT.

fcv-plus.1446402637.jpg.e.960px.jpg

Najbolj drzen pogled v prihodnost pa prinaša koncept FCV Plus, ki so ga Toyotini razvojniki prvič predstavili širši javnosti. Vozilo se sicer ponaša s pogonom na vodik, poleg tega pa naj bi bil opremljen tudi s posebnim generatorjem električne energije za zunanjo uporabo.

1095303-Toyota-Kikai-1

Največje pozornosti predvsem mlajšega občinstva pa sta bila deležna koncept Kikai in robotek Kirobo, ki je predlani celo obiskal vesolje.

lf-fc.1446402572.jpg.e.960px.jpg

Prihodnost je bila v zraku tudi na razstavnem prostoru Toyotine luksuzne znamke Lexus. Glavna atrakcija je seveda koncept LF-FC. Gre za novo videnje luksuzne limuzine, ki jo bo poganjal vodik. Lexusov koncpet je kombinacija energijske učinkovitosti brezkompromisnega udobja in napoveduje niti ne tako zelo oddaljeno prihodnost, ki so jo na salonu predstavili tudi s posebno razstavo Smart Mobility City.

Foto: Gregor Šket, Miloš Milač, [Newspress.co.uk]

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

22.10.2015
28.11.2013
05.12.2013
02.12.2013
29.11.2013
28.11.2013
21.11.2013
21.11.2013
20.11.2013
20.11.2013
20.11.2013
18.11.2013
19.11.2013
FINANCE
Avto
Takšen je EKO avto sedanjosti s porabo tri litre in ceno 30 tisočakov
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen je EKO avto sedanjosti s porabo tri litre in ceno 30 tisočakov 16

Upoštevaje subvencijo Ekosklada (4.500 evrov) toyota prius plug-in hybrid za 29.500 evrov ponuja prostoren, udoben, zelo prijeten in tih štirisedežnik z realno porabo le dobre tri litre.

FINANCE
Avto
Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest

Japonska Toyota se je odločila razširiti proizvodnjo v tovarni v francoskem Valenciennesu, vanjo bo vložila 300 milijonov evrov, kar skupno investicijo povečuje na 1,4 milijarde evrov

FINANCE
Avto
Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti 1

Tom Fux je v Toyoti prevzel izgradnjo evropske mreže podjetij, ki bodo razvijala štiri ključna področja v avtomobilski industriji – elektrifikacijo, avtonomno vožnjo, povezljivost in souporabo vozil.

FINANCE
Okolje & energija
Kako bo Toyota podeseterila prodajo vodikovih avtov
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Kako bo Toyota podeseterila prodajo vodikovih avtov 11

V Toyoti so razkrili načrte za povečanje proizvodnje avtov na gorivne celice od tri tisoč na 30 tisoč do okoli leta 2020.

FINANCE
Avto
Toyota nadaljuje s krčenjem dizlov v Evropi, a povsem brez njih ne more
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota nadaljuje s krčenjem dizlov v Evropi, a povsem brez njih ne more

Toyota bo do konca leta iz prodaje umaknila dizelske motorje v osebnih avtih, izjema so land cruiser, hilux in proace

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)