Avto

Gospod v letih, a v dobri kondiciji

Test: BMW X3 20d xDrive automatic; prostoren, zmogljiv in po prenovi nekaj manj robusten športni terenec s ceno, ki zlahka preseže 50 tisočakov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

01.11.2015 10:09
Čas branja: 3 min

BMW srednji razred športnih terencev X3 po petih letih ostaja v dobri formi, za kar skrbijo predvsem redne osvežitve tehnike, v manjši meri pa tudi oblikovnih podrobnosti. Prenova 2014 je X3 dala nov zagon, a vseeno ni ravno zadnji krik tehnike. Za to pa je kriva predvsem matična hiša, ki pri novejših modelih ponuja še več tehnične svežine. Na tovarniških policah je kar nekaj sladkorčkov, ki jih X3 še ni deležen. Med drugim tudi sodobni hibridni sklopi: 1,5 in dvolitrski bencinar povezan z elektromotorjem.

PA190271.1446367185.JPG.s.960px.jpg

Srednjerazrednik z dolžino 4,65 metra se je leta 2010 uvrščal v sredino srednjega razreda, danes pa ga vsaj po dolžini dohitevajo nekateri kompaktni tekmeci. Gre sicer za tekmece klasičnega, ne prestižnega razreda, ki so cenovno umeščeni precej nižje. Pravi tekmeci X3 pa še naprej ostajajo audi Q5, povsem sveži mercedes-benz GLC, lexus NX, jeep cherokee in volvo XC60, morda še land rover discovery sport, ki se uradno sicer uvršča v kompaktni razred.

PA190327.1446367282.JPG.s.960px.jpg

Kaj je novega? Generacija 2014 je prinesla nekaj vidne svežine na prednjem delu, maska ima povezane ledvičke in žaromete. Novi so še prednja in zadnja žarometa (za doplačilo v LED tehniki), prednji in zadnji odbijač in v zunanjih ogledalih integrirani smerniki. V kabini ima osveženi X3 sredinsko konzolo oblečeno v temno plastiko visokega sijaja, nova držala za pločevinke z drsnim pokrovom za sredinsko konzolo in notranje okrasne obloge. Paket xLine prinaša stilistične dodatke za bolj robusten videz, odlagalni paket povečuje uporabnost, pametni odpiralni mehanizem pa omogoča prostoročno odpiranje prtljažnih vrat.

PA180222.1446367747.JPG.n.960px.jpg

Med vidnejše spremembe sodijo še nov vrtljivi gumb vmesnika iDrive in nekaj varnostnih pomočnikov, dodelan pa je tudi osrednji dizelski motor 20d, ki se v teoriji hvali z izjemnimi lastnostmi. Moč 140 kilovatov oziroma 190 konjskih moči in 380 newtonmetrov navora med vožnjo dokončno prežene dvome o primernosti majhnega dvolitrskega turbodizla za pogon športnega terenca s suho maso 1,8 tone. Do stotice skoči v 8,5 sekunde, ne glede na število vrtljajev se odločno odziva na dodajanje plina, morebitne luknje v prožnosti pa spretno skrije tudi hiter in nežen osemstopenjski samodejni menjalnik. Tovarna ob tem obljublja sanjsko porabo 5,4 litra, tudi zaradi funkcije jadranja, ki pri spuščenem plinu spusti motorne vrtljaje.

V praksi je nekoliko drugače, X3 20d xDrive automatic ob nežnem dodajanju plina, vožnji okoli dva tisoč vrtljajev porabi med 5,5 in šest litrov goriva, testno povprečje pa je znašalo 7,3 litre,kar je dober, a seveda ne tako izjemen rezultat, kot ga obljublja tovarna.

Opazna prednost novega oziroma dodelanega motorja je tišji in mirnejši tek, kar pa vseeno ni tako izrazito kot denimo v seriji pet. Zvočna zatesnitev X3 je kot kaže nekaj slabša, zato dizelska robustnosti ni povsem izginila. Je pa manj izrazita in moteča. X3 je ob tem tudi po prenovi zadržal kar čvrsto nastavljeno podvozje, ki prija v hitreje voženih zavojih in prinaša mirnost pri visokih hitrostih na avtocesti, na luknjastih slovenskih cestah pa smo si večkrat zaželeli nekaj več mehkobe pri blaženju.

Pri osveženem X3 so torej še nekaj bolj poudarjene njegove cestne lastnosti, vseeno pa Bavarec ostaja zmogljiv tudi izven aslaftiranih površin. Podvozje je od tal oddaljeno 20 centimetrov, kolesa pa poganja inteligenten pogon xDrive, ki z razporejanjem moči med posameznimi kolesi vseskozi skrbi za optimalen oprijem ne glede na podlago. Ob izklopljeni elektroniki zdrsa in stabilnosti pa vseeno postreže z nekaj zabave in porazdelitvijo večjega dela moči na zadnji kolesni par.

PA180213.1446367418.JPG.e.960px.jpg

Ostale lastnosti X3 ostajajo že znane, večinoma pa jim ne moremo prav veliko očitati. Ergonomija voznikovega okolja je denimo brezhibna, le plastika je nekoliko robustna in manj imenitna kot pri novejših tekmecih. Prostora je veliko v prednjem in zadnjem delu kabine, dostopen in prostoren je tudi 550 litrski prtljažnik.

Cena? Dobrih 45 tisočakov z ročnim menjalnikom, prek 48 s samodejnim. Z nekaj opreme cena zlahka preseže 60 tisočakov.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

05.02.2014
22.12.2010
FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Novi BMW X5 v vlogi vsestranskega menedžerskega avtomobila
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X5 v vlogi vsestranskega menedžerskega avtomobila 7

BMW luksuzni terenec vozi že v četrto generacijo, ki je bila razkrita danes ponoči. Novinec je nekaj večji, podobno prostoren, precej naprednejši in oblikovno predvidljiv.

FINANCE
Avto
Pri BMW stavijo na električno prihodnost
Avto
AvtoUroš Božin Pri BMW stavijo na električno prihodnost 5

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende

FINANCE
Avto
(Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu
Avto
AvtoAlbina Kenda (Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu 4

V aferi Dieselgate nemški avtomobilski velikan BMW dolgo ni bil na radarju; zdaj so v ZDA proti njemu vložili skupinsko tožbo, kot pred tem proti družbam Ford Motor, Fiat Chrysler Automobile, General Motors, Mercedes-Benz in Volkswagen

FINANCE
Avto
Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2
Avto
AvtoUroš Božin Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2 1

V živo spremljamo letno tiskovno konferenco skupine BMW