BMW srednji razred športnih terencev X3 po petih letih ostaja v dobri formi, za kar skrbijo predvsem redne osvežitve tehnike, v manjši meri pa tudi oblikovnih podrobnosti. Prenova 2014 je X3 dala nov zagon, a vseeno ni ravno zadnji krik tehnike. Za to pa je kriva predvsem matična hiša, ki pri novejših modelih ponuja še več tehnične svežine. Na tovarniških policah je kar nekaj sladkorčkov, ki jih X3 še ni deležen. Med drugim tudi sodobni hibridni sklopi: 1,5 in dvolitrski bencinar povezan z elektromotorjem.
Srednjerazrednik z dolžino 4,65 metra se je leta 2010 uvrščal v sredino srednjega razreda, danes pa ga vsaj po dolžini dohitevajo nekateri kompaktni tekmeci. Gre sicer za tekmece klasičnega, ne prestižnega razreda, ki so cenovno umeščeni precej nižje. Pravi tekmeci X3 pa še naprej ostajajo audi Q5, povsem sveži mercedes-benz GLC, lexus NX, jeep cherokee in volvo XC60, morda še land rover discovery sport, ki se uradno sicer uvršča v kompaktni razred.
Kaj je novega? Generacija 2014 je prinesla nekaj vidne svežine na prednjem delu, maska ima povezane ledvičke in žaromete. Novi so še prednja in zadnja žarometa (za doplačilo v LED tehniki), prednji in zadnji odbijač in v zunanjih ogledalih integrirani smerniki. V kabini ima osveženi X3 sredinsko konzolo oblečeno v temno plastiko visokega sijaja, nova držala za pločevinke z drsnim pokrovom za sredinsko konzolo in notranje okrasne obloge. Paket xLine prinaša stilistične dodatke za bolj robusten videz, odlagalni paket povečuje uporabnost, pametni odpiralni mehanizem pa omogoča prostoročno odpiranje prtljažnih vrat.
Med vidnejše spremembe sodijo še nov vrtljivi gumb vmesnika iDrive in nekaj varnostnih pomočnikov, dodelan pa je tudi osrednji dizelski motor 20d, ki se v teoriji hvali z izjemnimi lastnostmi. Moč 140 kilovatov oziroma 190 konjskih moči in 380 newtonmetrov navora med vožnjo dokončno prežene dvome o primernosti majhnega dvolitrskega turbodizla za pogon športnega terenca s suho maso 1,8 tone. Do stotice skoči v 8,5 sekunde, ne glede na število vrtljajev se odločno odziva na dodajanje plina, morebitne luknje v prožnosti pa spretno skrije tudi hiter in nežen osemstopenjski samodejni menjalnik. Tovarna ob tem obljublja sanjsko porabo 5,4 litra, tudi zaradi funkcije jadranja, ki pri spuščenem plinu spusti motorne vrtljaje.
V praksi je nekoliko drugače, X3 20d xDrive automatic ob nežnem dodajanju plina, vožnji okoli dva tisoč vrtljajev porabi med 5,5 in šest litrov goriva, testno povprečje pa je znašalo 7,3 litre,kar je dober, a seveda ne tako izjemen rezultat, kot ga obljublja tovarna.
Opazna prednost novega oziroma dodelanega motorja je tišji in mirnejši tek, kar pa vseeno ni tako izrazito kot denimo v seriji pet. Zvočna zatesnitev X3 je kot kaže nekaj slabša, zato dizelska robustnosti ni povsem izginila. Je pa manj izrazita in moteča. X3 je ob tem tudi po prenovi zadržal kar čvrsto nastavljeno podvozje, ki prija v hitreje voženih zavojih in prinaša mirnost pri visokih hitrostih na avtocesti, na luknjastih slovenskih cestah pa smo si večkrat zaželeli nekaj več mehkobe pri blaženju.
Pri osveženem X3 so torej še nekaj bolj poudarjene njegove cestne lastnosti, vseeno pa Bavarec ostaja zmogljiv tudi izven aslaftiranih površin. Podvozje je od tal oddaljeno 20 centimetrov, kolesa pa poganja inteligenten pogon xDrive, ki z razporejanjem moči med posameznimi kolesi vseskozi skrbi za optimalen oprijem ne glede na podlago. Ob izklopljeni elektroniki zdrsa in stabilnosti pa vseeno postreže z nekaj zabave in porazdelitvijo večjega dela moči na zadnji kolesni par.
Ostale lastnosti X3 ostajajo že znane, večinoma pa jim ne moremo prav veliko očitati. Ergonomija voznikovega okolja je denimo brezhibna, le plastika je nekoliko robustna in manj imenitna kot pri novejših tekmecih. Prostora je veliko v prednjem in zadnjem delu kabine, dostopen in prostoren je tudi 550 litrski prtljažnik.
Cena? Dobrih 45 tisočakov z ročnim menjalnikom, prek 48 s samodejnim. Z nekaj opreme cena zlahka preseže 60 tisočakov.
Foto: Miloš Milač