Na Evropski komisiji so sprejeli predlog resolucije o zmanjšanju limita dovoljenih izpustov pri avtomobilih z dizelskim motorjem. Problem, ki je bil že večkrat izpostavljen, se nahaja v količini izpustov, ki so jih navajali proizvajalci. Številke, ki so bile predstavljene na podlagi testov izvedenih v laboratorijih, so se namreč močno razlikovale od dejanskih, izmerjenih v pogojih na cestah.
Po Euro 6 standardih, sprejetih septembra lani, lahko avtomobil na kilometer izpusti največ 80 miligramov dušikovih oksidov. Po podatkih Komisije je trenutno postavljena meja v povprečju za kar 400 odstotkov presežena.
Na podlagi novega RDE oziroma testa emisij v realnih pogojih, bodo tako zahteve bolj zaostrene. Laboratorijskim testom, ki se niso izkazali za zaupanja vredne, bodo dodani še testi v pravih voznih pogojih na cestah. S tem naj bi se razlike med obljubljenimi in dejanskimi izpusti krepko zmanjšale.
S poskusno fazo bodo pričeli januarja prihodnje leto, s prvim septembrom 2017 pa bo to pravilo določalo, ali gre lahko vozilo na trg. Postopoma bodo sicer količino izpustov zmanjševali tudi v prihodnosti.