Britanski Mini, v lasti nemškega BMW, se je očistil prevelikega števila modelov (ukinil je pacemana, coupeja in roadsterja oziroma zanje ne bo naslednikov), sedaj pa že izvaja širitev preživelih modelov.
Na vrsti sta mini cabrio s platneno streho, dokaj klasično in predvidljivo zasnovo in slovensko ceno od 24.750 evrov - 700 več od primerljivega clubmana.
Clubman pa je konkretno zrasel, sedaj v dolžino meri že več kot golf oziroma 4,25 metra. Zadržal je dvojna zadnja vrata in dobil po dvoja stranska - skupaj jih ima torej šest.
Mini clubman, 4,25 metra dolžine in šest vrat
Mini je v zadnji generaciji zadržal osnovne poteze clubmana, vsebinsko pa ga je korenito spremenil. Prednji del je nezamenljivo minijev, streha je dolga in ravna, zadek odsekan, na njem pa so vzdolžno nameščeni žarometi obrobljeni s kromom in seveda par stransko odpirajočih se vrat, vsaka imajo ločen brisalec. Streha je značilna po anteni v obliki plavuti z rdečo signalno lučko alarmnega sistema, clubman je barvno raznolik - streha in pokrovi zunanjih ogledal so denimo v belem, črnem ali srebrnem kontrastnem zaključku. Še bolj konkretne so spremembe pri merah clubmana, ki je zrasel na celih 4,25 metra zunanje dolžine, zato si skorajda več ne zasluži oznake mini. Od petvratnega minija je daljši za 27 centimetrov, širši za devet centimetrov, v medosju pa je pridobil deset centimetrov. Ima pet samostojnih sedežev; prostornina prtljažnega prostora je 360 litrov, ob podrti zadnji klopi pa ta zraste na 1.250 litrov. Zadnja klop se deli v razmerju 40 : 20 : 40, kar pomeni da je sredinski sedež manjši od stranskih. Pogonski motorji v clubmanu z maso 1.300 do 1.465 kilogramov so znani iz drugih minijev. Na dnu je mino one s 75 kilovati in ceno 22.250 evrov. Za 1,5 litrski trivaljnik s sto kilovati v clubmanu cooper boste odšteli dobrih 24 tisoč evrov, za dvolitrski turbodizel s 110 kilovati v clubmanu cooper D dobrih 26 tisočakov, za enako velik turbobencinar s 141 kilovati v clubmanu S, tokrat se prvič pojavlja osemstopenjska avtomatika, pa 28.550 evrov. Na vrhu ponudbe je cooper SD s 140 kilovati in ceno skoraj 30 tisočakov.
Mini cabrio z znanimi vrednotami
Tudi mini cabrio nadaljuje tradicijo majhnega in igrivega kabrioleta z izrazito športnimi voznimi lastnostmi. Zasnovan je na novi generaciji trivratnega minija, od tega si je sposodil mere, karoserijske poteze, ureditev potniške kabine in tehniko. Kar veliko pa je zaradi kabrioletske zasnove tudi novega. Streha je klasična, torej platnena. Pri Miniju pa pravijo, da ima povsem avtomatski mehanizem odpiranja in zapiranja ter funkcijo pomika ter nov zelo tih mehanizem delovanja. Na voljo je tudi mehka streha MINI Yours z edinstveno tkano grafiko Union Jack. Odpiranje in zapiranje mehke strehe in stranskih okenskih stekel traja 18 sekund, striptiz pa je mogoče izvesti tudi pri hitrosti do 30 kilometrov na uro. Novi mini cabrio je v primerjavi s prejšnjim v dolžino zrasel za 98 milimetrov (dolg je od 3,82 do 3,85 metra pri različici cooper S), v širino za 44 milimetrov in v višino za sedem milimetrov. V medosju se je raztegnil za 28 milimetrov, prednji kolotek je širši za 42 milimetrov spredaj in 34 milimetrov zadaj. Prtljažnik je večji za četrtino, a ostaja pričakovano skromen s 160 litri prostornine. Motorna ponudba pa obsega 1,5 litrska bencinski in dizelski turbo trivaljnik s 100 oziroma 85 kilovati ter dvolitrski turbo štirivaljnik v cooperju S s 141 kilovati. Cene cabria segajo od 24.750 za cooper do 29.100 evrov za cooper S, vmes je cooper D s ceno 26.100 evrov.
Galerija mini clubman in cabrio