Japonska Honda je pripravila neposreden odgovor na tekmeca na vodikove gorivne celice - toyoto mirai, ki smo jo pred kratkim preizkušali v Hamburgu.
Japonska Honda je razkrila povsem serijsko vozilo na vodikove gorivne celice clarity fuel cell, skoraj petmetrsko luksuzno limuzino futuristične oblike, ki bo kupcem na voljo marca prihodnje leto. Ali bodo novinca lahko kupili le kupci na Japonskem ali še kje drugje, Honda ni razkrila.
Z novincem Honda sprva cilja predvsem na vladne agencije in večje vozne parke, je pred razkritjem v Tokiu za Reuters povedal glavni inženir clarityja Kijoši Šimizu. V prvem letu želi proizvajalec prodati 200 vozil.
Honda je razkrila tudi ceno avtomobila, ta bo preračunano iz jenov okoli 60 tisoč evrov oziroma slabih deset odstotkov manj kot stane toyota mirai. Honda in Toyota ob tem računata na visoke subvencije japonske vlade pri nakupu avtomobiov na vodik. S tremi milijoni jenov subvencija sega do 40 odstotkovvrednosti avtomobila.
Hondina novinka neposrednega tekmeca presega še v nekaterih drugih lastnostih, denimo z dosegom polne posode vodika, ki je s 700 kilometri za 150 kilometrov večji kot pri miraiju ter močjo elektro motorja 130 kilovatov - 16 več kot toyotin. Energijska gostota gorivnih celic je podobna - 3,1 kilovata na liter.
Kakšna je prostornina obeh posod za vodik, ni znano. Iz velikega dosega pa gre pričakovati, da gre vanj pod pritiskom 700 barov več kot pet kilogramov vodikovega goriva - tolikšna je prostornina obeh toyotinih posod iz ogljikovih vlaken.