Mercedes je leta 1997 s predstavitvijo zanj nenavadnega modela A poskrbel, da je javnost obnemela, nekatera konkurenca se je hahljala (sploh, ko se je A prevrnil na losovem testu), številni privrženci in častilci znamke pa so zavijali z očmi. Prvi malček v premijskem razredu je dišal po neuspehu. Ampak...Iz ozadja so prihod mestnega "jajčka" pozorno spremljale dame, si ga v salonih podrobno ogledale in preskusile, nato pa odločno razprle denarnice ali pa pod rebra dregnile svoje močnejše polovice.
Konkurenci kmalu ni bilo več do smeha, sploh ker je Mercedes po moško priznal napako in s serijskim ESP učinkovito rešil težave s prevračanjem, v nadaljevanju pa gledal rast prodaje in seveda dobička. Mercedes je z modelom A sicer začel pisati neko povsem novo zgodbo - kot prvi je namreč imel prednji pogon, danes pa je tako gnanih kar pet modelov iz njegove razširjene družine (A, B, CLA, CLA Shooting Brake in GLA).
Druga generacija modela A je ohranila smernice prve generacije, s tretjo generacijo pa so pri Mercedesu podobo vstopnega modela obrnili povsem na glavo. »Na glavo« je bila tudi njegova mednarodna predstavitev za novinarje z vsega sveta, saj je potekala v idiličnem okolju Slovenije in njenih lepot. Pri Mercedesu so s tretjim A želeli pridobiti predvsem nove, mlajše kupce, kar jim je zaradi všečne podobe sicer klasične kombilimuzine tudi uspelo.
Po treh letih je napočil čas za prenovo razreda A, ki prinaša predvsem utrip nove generacije. V Mercedesovih salonih po državi namreč na kupce že čakajo kompaktni novinci z zvezdo na nosu, ki so na zunaj le malenkost spremenjeni, bencinci so na voljo od 22.500 (160) pa vse do 50.300 evrov (45 AMG), dizli pa od 23.500 (160d) pa do 34.800 evrov (220d 4Matic). Z prenovo razreda A je Mercedes sicer uvedel tudi novo poimenovanje, bencinci so brez o znake, dizli pa imajo ob številki mali d.
Neodvisne, samostojne, uspešne in aktivne dame - sploh tiste, ki prisegajo na Applove izdelke ter povezljivost v vozilu - imajo poslej na trgu prenovljeni razred A. Izbrati morajo le še njim primerno oziroma všečno barvo (priporočamo atraktivni zeleni odtenek) ter kakšen sladkorček s spiska dodatne opreme in že bodo delale družbo 109 podobno zagretim kupcem.
Gotovo bo med njimi tudi kak moški, saj zna A z modelom Sport oziroma z raznimi stilskimi dodatki AMG line in Motorsport paketa pognati kri po žilah, asfalt pa pod seboj dobesedno melje različica 45 AMG - z mesta do 100 km/h pospeši v 4,2 sekunde (04, sekunde bolje kot prej), za optimalno speljevanje pa je na voljo sistem "launch control".
Slovenski zastopnik si želi do konca leta prodati nekaj deset novincev, prihodnje leto 110 ter 120 v letu 2017, kar pomeni približno 12 odstotkov prodaje ter tretji ali četrti najbolj pomemben model na našem trgu. Pri Mercedesu razred A namreč vidijo tudi kot idealen drugi avto v družini, zaradi svojih mer (430 cm v dolžino) in prostora (270 cm med obema osema, pa je primeren tudi za mlajše pare, ki še nimajo družine, ali pa za tiste, ki imajo že odrasle otroke.
Na zunaj boste prenovljeni razred A le stežka ločili od predhodnika brez make-upa, saj so pri Mercedesu poskrbeli za diskretno prenovo. Ta vseeno prinaša nekaj novosti, omeniti velja predvsem vpadljivo "Elbait" zeleno barvo. V črni diamantni maski je zdaj ena lamela, rahlo spremenjeni so odbijači in grafika prednjih in zadnjih luči, na voljo so tudi polni LED žarometi (1.138 evrov), kupci lahko izbirajo med šestimi novimi platišči - skupaj kar 18. Aerodinamika s količnikom zračnega upora 0,26 ostaja odlična.
Tudi v notranjosti večjih sprememb ni, na sredini kraljuje večji 8-palčni zaslon, sedeži so lahko komfortni ali športni, po želji tudi s podaljškom sedalnega dela, ki podpre daljše noge. Na voljo so še novi okrasni elementi, ambientalna osvetlitev z 11 barvami ter trije novi volani.
Prenovljeni A združuje nasprotujoča si karakterja, športno dinamiko Formule 1 in udobje velikih limuzin Mercedes-Benz. Prehod med športnim in udobnim karakterjem je po novem pri nekaterih modelih oziroma za doplačilo dobrih sto evrov namreč dostopen s pritiskom na stikalo Dynamic Select, ko so vozniku na voljo programi Sport, Comfort, Eco in Individual, kjer si sam nastavi lastnosti motorja, menjalnika, vzmetenja, volana in klimatske naprave.
Bodoči kupci Mercedesa A utegnejo imeti kar nekaj težav pri sestavljanju svojega novega avtomobila, saj je v rubriki Motor moč videti kar 11 štirivaljnih različic. Kupcem je na voljo sedem različno zmogljivih turbobencincev z močjo od 75 do 280 kW (102-381 KM) ter štirje turbodizli z močjo od 66 do 130 kW (90-177 KM). K temu je treba dodati še štirikolesni pogon 4Matic v povezavi s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom (na voljo tudi za doplačilo).
Serijska oprema se nahaja na petih manjših listih, dodatna oprema pa na devetih, pri čemer so na voljo že štirje stilski paketi Style, Urban, AMG Line in Night Package, model Sport pa lahko kupec nadgradi s paketom Motorsport.
Pri Mercedesu tudi v najmanjšem A ponujajo pestro paleto varnostno-asistenčnih sistemov, serijsko je pod točko Varnost navedenih 24 različnih postavk. Za doplačilo so na voljo tudi sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu ter sistem za uravnavanje varnostne razdalje Distronic plus.
Novost je Collision Prevention Assist Plus, ki s pomočjo radarja zaznava stanje pred vozilom in opozori voznika na nevarnost trčenja. V primeru neodzivnosti voznika bo avtomobil samodejno aktiviral zaviranje v sili in pomagal preprečiti nesrečo oziroma zmanjšal njene posledice.
Foto: Matej Kačič, Mercedes-Benz