Avto

Bilanca po 700 tisoč kilometrih za volanom toyote prius: poraba 4,5 litra in nobene okvare

Robi Centrih v proizvajalcu hiš Lumar nadzoruje gradnje po gradbiščih v Sloveniji in tujini, na službenih poteh je njegov sopotnik toyota prius, z dvema je skupaj prevozil 700 tisoč kilometrov, v povprečju je porabil 4,5 litra bencina na sto kilometrov, pravi, da ga je naučil varčne in umirjene vožnje.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

26.10.2015 22:30
Dopolnjeno: 27.10.2015 07:40
Čas branja: 2 min

ekovoznja-038-jm.1445883027.jpg.n.960px.jpg
Robi Centrih, vodja izvedbe v Lumarju, je z dvema toyotama prius od leta 2009 skupaj prevozil več kot 700 tisoč kilometrov. V tem času ga nikoli ni pustil na cedilu, povprečno pa je porabil 4,5 litra bencina na sto kilometrov. Foto: Jure Makovec

700 tisoč kilometrov je Robi Centrih, vodja izvedbe v družbi Lumar, od leta 2009 prevozil z dvema toyotama prius.

4,5 litra je povprečna poraba priusov, izmerjena v tem času.

Razlog, zakaj se je slovenski proizvajalec hiš Lumar odločil za hibrid, je jasen. Vodja izvedbe pri tem podjetju Robi Centrih pravi, da je varčna gradnja hiš nekako povezana tudi z uporabo varčnih vozil, zato dajejo v podjetju velik poudarek zmanjšanju ogljičnega odtisa tako z izbiro materialov kot tudi z majhno porabo energentov za ogrevanje. Centrih pa si leta 2009 najbrž ni mislil, da mu bo prius tako globoko zlezel pod kožo, da bo z njim naredil kar 700 tisoč kilometrov. Prvega je imel med letoma 2009 in 2012, z njim je prevozil 340 tisoč kilometrov, drugega pa vozi od leta 2012, na števcu ima že 366 tisoč kilometrov. Zadovoljen uporabnik ob tem poudarja, da v tem času ni zaznal niti ene okvare, navdušen je tudi nad zelo nizkimi stroški vzdrževanja, res pa je, da je avto vseskozi vozil na redne servise.

Robi Centrih je z obema priusoma krožil predvsem po slovenskih cestah, veliko pa tudi po tujih. Kar nekajkrat se je z avtom zapeljal tudi v Italijo, Avstrijo, Nemčijo in Švico, o letalu pa ni niti razmišljal, čeprav je pogosto prevozil tudi prek dva tisoč kilometrov v obe smeri. Njegovi zapiski razkrivajo, da je prius na lokalnih cestah in v mestu v povprečju porabil med 4,0 in 4,3 litra bencina na sto kilometrov, po avtocesti pa se je poraba dvignila na 4,8 do pet litrov na sto kilometrov.

Kaj pravi o priusu? »Toyota prius je avto, ki povsod pritegne pozornost. Še posebej to velja v naši panogi gradnje varčnih hiš, saj je tesno povezan z ekologijo.« Med prvim in drugim priusom z opremo sol je opazil razliko predvsem v udobju. Pri avtu načeloma ne bi ničesar spreminjal. Zatrjuje, da je vožnja z njim udobna tudi na daljših razdaljah. »Ko je treba avtu dodati moč, je dovolj odziven. Na cesti je zelo stabilen. Tudi vožnja v zimskih razmerah mu ne povzroča težav,« pripoveduje sogovornik.

Ob tem je opazil še eno zanimivost. Avto ga je spremenil v bolj umirjenega in varčnega voznika, saj nekako v podzavesti nenehno razmišlja, da če že ima varčen avto, se mora na cesti tudi tako vesti. »Ne prehitevam 'na silo', s priusom želim biti za zgled drugim voznikom na cesti.«

Ta avto bi si kupil tudi za zasebne namene, vidi se za volanom priusa plug-in hybrid z zunanjim polnjenjem baterije.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

Preberite tudi:

28.10.2014
FINANCE
Avto
Takšen je EKO avto sedanjosti s porabo tri litre in ceno 30 tisočakov
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen je EKO avto sedanjosti s porabo tri litre in ceno 30 tisočakov 16

Upoštevaje subvencijo Ekosklada (4.500 evrov) toyota prius plug-in hybrid za 29.500 evrov ponuja prostoren, udoben, zelo prijeten in tih štirisedežnik z realno porabo le dobre tri litre.

FINANCE
Avto
Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest

Japonska Toyota se je odločila razširiti proizvodnjo v tovarni v francoskem Valenciennesu, vanjo bo vložila 300 milijonov evrov, kar skupno investicijo povečuje na 1,4 milijarde evrov

FINANCE
Avto
Poplava novih modelov na trgu, idealen golf in mercedes za ceno stanovanja v Ljubljani
Avto
AvtoMiloš Milač Poplava novih modelov na trgu, idealen golf in mercedes za ceno stanovanja v Ljubljani

Teden je prinesel kopico novih modelov, ki so pripeljalli na slovenski trg. Zapeljali smo se z mitsubishijem eclipse crossom, kio stinger, hyundaiem i30 fastbackom, renaultom koleosom, nissanom x-trailom pred prenovo in po njej, z izjemno varčno toyoto prius plug-in hybrid in nissanom qashqaiem. Razkrivamo še finaliste svetovnega avta leta in zmagovalca slovenskega.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti 1

Tom Fux je v Toyoti prevzel izgradnjo evropske mreže podjetij, ki bodo razvijala štiri ključna področja v avtomobilski industriji – elektrifikacijo, avtonomno vožnjo, povezljivost in souporabo vozil.

FINANCE
Avto
Toyota nadaljuje s krčenjem dizlov v Evropi, a povsem brez njih ne more
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota nadaljuje s krčenjem dizlov v Evropi, a povsem brez njih ne more

Toyota bo do konca leta iz prodaje umaknila dizelske motorje v osebnih avtih, izjema so land cruiser, hilux in proace

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)