»Moč, ko je potrebna, in varčevanje s plinom, ko je to najbolj smiselno,« je sporočilo AMZS inštruktorja Danijela Grande, ki je predstavnike desetih podjetij v projektu EKO vozni park popeljal na ekopreizkušnjo v okolici Vranskega. Razlike v porabi so bile precejšnje, auris hybrid je spil med 3,56 in 4,77 litra bencina na sto kilometrov.
Izpust ogljikovega dioksida je danes glavni podatek pri nakupu službenih avtomobilov. Zgornjo mejo izpustov si postavljajo predvsem slovenska podjetja v tuji lasti, saj si s tem zagotovijo nižje stroške za porabo goriva, manjši upad vrednosti in imajo ob tem še skromnejši ogljični odtis. Strategija lanskega zmagovalca projekta EKO vozni park, Generali Zavarovalnice, je, da vsako leto izberejo varčnejša vozila z več opreme za enako ceno. Vozila najemajo prek poslovnega najema, zato lahko strošek z njimi natančno predvidijo, sredstva pa niso dolgoročno vezana v voznem parku. Generali Zavarovalnica je tako v zadnjih dveh letih zmanjšala povprečne izpuste s 131 na 110 gramov, znižal se je tudi strošek z gorivom, ki je edina variabilna postavka najema.
Zgolj nakup do okolja prijaznih vozil pa ni zadostni pogoj za znižanje stroškov z voznim parkom, iz vozil je nato treba znati iztisniti varčevalni potencial, ki ga daje sodobna tehnika. Zato smo letos skupno oceno sestavili iz izpustov voznega parka in rezultatov tekme v v ekovožnji, ki so jo predstavniki desetih podjetij pod nadzorom AMZS inštruktorja varne vožnje Danijela Grande opravili v okolici Vranskega. Granda jim ni dal navodil, po končani preizkušnji pa jih je opozoril na napake.
V klanec plin, navzdol pa jadranje
Kakšna je bila preizkušnja? Izpred Centra varne vožnje AMZS so se predstavniki Banke Koper, Big Banga, Občine Izola, Danfossa Trate, Siemensa Slovenije, Planeta TV, Anepremičnin, Lumarja, Generali Zavarovalnice in Simobila po obvozu odpravili do regionalne ceste. V prvem delu trase se je po besedah Danijela Grande ob minimalnem pritisku stopalke plina dalo voziti izključno na elektriko. V kratki ravnini, ki se je rahlo vzpenjala proti nadvozu avtoceste, pa se je vključil tudi bencinski motor. Na regionalni cesti so pospeševali po blagem klancu navzgor, za kar so potrebovali moč bencinskega motorja. V križišču Ločica so zapeljali desno v smer Kamnika in pred Motnikom obrnili ter se vrnili nazaj. Do te točke so se vseskozi blago vzpenjali. Pri vožnji nazaj pa se je ob primerni hitrosti na štirih odsekih dalo jadrati, s čimer se je poraba dodatno zmanjšala. Sicer je bila poraba izmerjena s posebnimi merilniki, ne s potovalnim računalnikom.
Zmaga ekipi Občine Izola
Preizkušnjo sta najbolje opravila Antonela Lukić in Boštjan Gorela iz Občine Izola, dosegla sta porabo 3,95 litra v skoraj idealnem času dobrih 20 minut. Lestvico je sestavil AMZS inštruktor Danijel Granda, ocenjeval je ne le porabo, ampak tudi hitrost, za katero pravi, da je v poslovnem svetu še kako pomembna.
Foto: Jure Makovec