Avto

Kako do skromne porabe brez cincanja v prometu

Službeni vozniki na preizkusu vozniškega znanja, za nizke stroške voznega parka niso dovolj varčni avti, treba jih je znati tudi pravilno voziti

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

26.10.2015 22:30
Dopolnjeno: 27.10.2015 07:36
Čas branja: 2 min

»Moč, ko je potrebna, in varčevanje s plinom, ko je to najbolj smiselno,« je sporočilo AMZS inštruktorja Danijela Grande, ki je predstavnike desetih podjetij v projektu EKO vozni park popeljal na ekopreizkušnjo v okolici Vranskega. Razlike v porabi so bile precejšnje, auris hybrid je spil med 3,56 in 4,77 litra bencina na sto kilometrov.

JMP-eko-toyota-0008.1445883011.jpg.n.960px.jpg
Tekmovalci preizkusa EKO vozni park so izkoriščali varčevalni potencial toyote auris hybrid, poraba je nihala med 3,56 in 4,77 litra.

JMP-eko-toyota-0001.1445883013.jpg.n.960px.jpg
AMZS inštruktorja Danijel Granda (levo) in Janez Marolt sta vodila eko in dinamično preizkušnjo na drsni plošči.

JMP-eko-toyota-0002.1445883015.jpg.n.960px.jpg
Posvet po ekovožnji o tem, kaj so tekmovalci storili prav, kaj narobe. Direktor Anepremičnin Grega Žvipelj (na sredini) posebej stavi na elektromobilnost, zato bo pred sosesko Gorenjski sonček na Jesenicah postavil hitro polnilnico.

Izpust ogljikovega dioksida je danes glavni podatek pri nakupu službenih avtomobilov. Zgornjo mejo izpustov si postavljajo predvsem slovenska podjetja v tuji lasti, saj si s tem zagotovijo nižje stroške za porabo goriva, manjši upad vrednosti in imajo ob tem še skromnejši ogljični odtis. Strategija lanskega zmagovalca projekta EKO vozni park, Generali Zavarovalnice, je, da vsako leto izberejo varčnejša vozila z več opreme za enako ceno. Vozila najemajo prek poslovnega najema, zato lahko strošek z njimi natančno predvidijo, sredstva pa niso dolgoročno vezana v voznem parku. Generali Zavarovalnica je tako v zadnjih dveh letih zmanjšala povprečne izpuste s 131 na 110 gramov, znižal se je tudi strošek z gorivom, ki je edina variabilna postavka najema.

1.1445883412.jpg

Zgolj nakup do okolja prijaznih vozil pa ni zadostni pogoj za znižanje stroškov z voznim parkom, iz vozil je nato treba znati iztisniti varčevalni potencial, ki ga daje sodobna tehnika. Zato smo letos skupno oceno sestavili iz izpustov voznega parka in rezultatov tekme v v ekovožnji, ki so jo predstavniki desetih podjetij pod nadzorom AMZS inštruktorja varne vožnje Danijela Grande opravili v okolici Vranskega. Granda jim ni dal navodil, po končani preizkušnji pa jih je opozoril na napake.

V klanec plin, navzdol pa jadranje

Kakšna je bila preizkušnja? Izpred Centra varne vožnje AMZS so se predstavniki Banke Koper, Big Banga, Občine Izola, Danfossa Trate, Siemensa Slovenije, Planeta TV, Anepremičnin, Lumarja, Generali Zavarovalnice in Simobila po obvozu odpravili do regionalne ceste. V prvem delu trase se je po besedah Danijela Grande ob minimalnem pritisku stopalke plina dalo voziti izključno na elektriko. V kratki ravnini, ki se je rahlo vzpenjala proti nadvozu avtoceste, pa se je vključil tudi bencinski motor. Na regionalni cesti so pospeševali po blagem klancu navzgor, za kar so potrebovali moč bencinskega motorja. V križišču Ločica so zapeljali desno v smer Kamnika in pred Motnikom obrnili ter se vrnili nazaj. Do te točke so se vseskozi blago vzpenjali. Pri vožnji nazaj pa se je ob primerni hitrosti na štirih odsekih dalo jadrati, s čimer se je poraba dodatno zmanjšala. Sicer je bila poraba izmerjena s posebnimi merilniki, ne s potovalnim računalnikom.

JMP-eko-toyota-0005.1445883017.jpg.n.960px.jpg
Najbolj preudaren voznik dneva, direktor celjske poslovne enote Banke Koper Igor Meh, je porabil 3,56 litra, a si je za preizkušnjo vzel preveč časa.

JMP-eko-toyota-0006.1445883019.jpg.n.960px.jpg
Tina Verdnik, vodja voznega parka v Danfossu Trati, o izbiri službenih vozil v podjetju: »Zaposleni si sami izberejo znamko in model, postavimo jim omejitve pri ceni in izpustih.«

Zmaga ekipi Občine Izola

Preizkušnjo sta najbolje opravila Antonela Lukić in Boštjan Gorela iz Občine Izola, dosegla sta porabo 3,95 litra v skoraj idealnem času dobrih 20 minut. Lestvico je sestavil AMZS inštruktor Danijel Granda, ocenjeval je ne le porabo, ampak tudi hitrost, za katero pravi, da je v poslovnem svetu še kako pomembna.

Foto: Jure Makovec

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

Preberite tudi:

16.06.2015
04.09.2014
FINANCE
Avto
Kam nas bo pripeljala elektrika
FINANCE
Manager
Tam, kjer živali naredijo pravi spektakel
Manager
ManagerLuka Jesih Tam, kjer živali naredijo pravi spektakel

V kenijskem nacionalnem parku Masai Mara je kar 40 odstotkov vseh večjih vrst sesalcev, glavne zvezde pa so lev, leopard, nosorog, bivol in slon. Zaradi vse več obiskovalcev z vsega sveta so se Masaji, ki so tam nekoč živeli, morali preseliti na obrobje parka, a jim je razvoj turizma hkrati izboljšal življenje.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Novi cikel meritev prinaša resnico o porabi, pa tudi strah pred višjimi davki
Avto
AvtoMiloš Milač Novi cikel meritev prinaša resnico o porabi, pa tudi strah pred višjimi davki 5

Novi cikel meritev porabe goriva in izpustov WLTP bo kot osnova za davek začel veljati šele januarja 2019, njegova izpeljanka – cikel »novi NEDC« – pa izpuste in davke viša že danes

Tovarna
Dobre prakse
Tako so v Danfossu Trati v desetih letih za 220 odstotkov povečali produktivnost v proizvodnji
Tovarna leta
Dobre prakseSabina Petrov Tako so v Danfossu Trati v desetih letih za 220 odstotkov povečali produktivnost v proizvodnji

Na dan v ljubljanski družbi izdelajo 12 tisoč izdelkov za regulacijo daljinskega ogrevanja, klimatizacije in prezračevanja; na leto v povprečju produktivnost v proizvodnji povečajo za devet odstotkov

FINANCE
Avto
Zakaj se podjetjem bolj splača kupiti star dizel kot nov okolju prijazen avto?
Avto
AvtoUroš Božin Zakaj se podjetjem bolj splača kupiti star dizel kot nov okolju prijazen avto? 1

Udeleženci posveta so se strinjali, da je pomemben korak pri spodbujanju električnih vozil sprememba bonitet za uporabo službenih vozil.

FINANCE
Transport in logistika
Na Švedskem smo testirali vozilo prihodnosti s pridihom 120 let stare tehnologije
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Na Švedskem smo testirali vozilo prihodnosti s pridihom 120 let stare tehnologije 1

Po elektrificirani cesti smo se poskusno vozili s Scanijinim hibridnim tovornjakom, opremljenim s Siemensovim pantografom