Vse bolj vpliven, nekdaj vzhodno in srednjeevropski, danes pa vseevropski izbor avtomobila leta - Autobest, ki ga sestavljajo člani žirije iz 26 evropskih držav (še lani 15, slovenski žirant je Vinko Kernc), je razkril letošnje finaliste izbora.
To so opel astra, fiat tipo, honda HR-V, hyundai tucson, mazda CX-3. Finalisti segajo cenovno nekaj višje kot v preteklih letih, to je posledica dvignjene cenovne meje ob vstopu izbora Autobest v zahodni del Evrope iz 15 na 20 tisoč evrov.
Člani žirije so finaliste določile po podrobnem preizkušanju na poligonu Navak v Srbiji, zmagovalca pa bodo razkrili 15. decembra letos.
Kaj smo o finalistih zapisali mi:
Kaj vemo o astri: V primerjavi z veliko in težko predhodnico bo nova astra do 200 kilogramov lažja, za pet centimetrov krajša, a v kabini kljub temu bolj prostorna - na zadnji klopi bo denimo za 3,5 centimetre več prostora za kolena. Ob tem bo astra prvi avto te znamke opremljen s komunikacijskim sistemom OnStar za zagotavljanje pomoči 24 ur na dan, 365 dni na leto. V astri bo prvič vgrajen tudi informacijski vmesnik intellilink četrte generacije, ki se bo razumel s pametnimi telefoni z operacijskim sistemom android in iOS, kar je danes redkost. Nova astra je močno shujšana, malo skrčena in kljub temu v kabini bolj zračna. Označujejo jo tudi tehnične novosti, denimo kot prva v tem razredu bo ponudila LED matrične žaromete. Kot prva v razredu bo imela možnost vgradnje LED matričnih žarometov, ki bodo samodejno senčili dolg snop žarometov. Za udobje, tudi razkošje v kabini pa bodo po želji skrbeli masažni in prezračevani sedeži z možnostjo nastavljanja širine bočnega dela. Poleg že znanih, večinoma zelo svežih motorjev, bo astra opremljena tudi z novim 1,4 litrskim turbo štirivaljnim bencinarjem ecotec - ta bo zmogel 110 kilovatov in 250 nevtonmetrov navora v širokem območju med 1.800 in 4.000 vrtljajev v minuti ter litrskim trivaljnikom 1.0 ecotec s 77 kilovati. Več o opel astri.
Japonska Mazda se je s CX-3 pridružila rastočemu razredu malih športnih terencev, ki bo leta 2016 po napovedih dosegel evropsko prodajo 400 tisoč vozil. Proizvajalci v zadnjem času množično vstopajo v ta razred, najuspešnejši modeli pa so opel mokka, nissan juke in renault captur. Po merah je CX-3 zelo podobna tekmecem fiat 500X in opel mokka. Osnovni model z 1,5 litrskim bencinskim motorjem pri nas stane 15.500 tisoč evrov, pod motornim pokrovom CX-3 pa so še dvolitrski bencinar sky activ G in novi 1,5 litrski turbodizel s 77 kilovati (105 konjskimi močmi) in 250 newtonmetri navora med 1.500 in 2.500 vrtljaji. Pogon je v osnovnih različicah speljan na prednji kolesni par, v dražji pa bo na voljo tudi štirikolesni pogon. Menjalnika sta dva, ročni in samodejni, oba s šestimi stopnjami. Več o mazdi CX-3
Korejski Hyundai je pri novi generaciji modela iX35 obudil staro ime, tucson, z njim pa je napadel novega nissana qashqaija, kio sportage in renaultovega kadjarja. V primerjavi s predhodnikom je za 6,5 centimetra daljši ter za 3,5 centimetra širši. Z dolžino 4,47 metra je za pol ali kar cel razred daljši od mazde CX-3. V Evropi je tucson na voljo z atmosfersko in turbo različico 1,6-litrskega bencinskega motorja, ter 1,7 in dvolitrskim turbodizlom. Na voljo je tudi samodejni menjalnik z dvojno sklopko, prednji ali štirikolesni pogon, slovenske cene pa segajo od 20 tisoč evrov navzgor. Več o hyundaiju tucsonu
Novi tipo bo nizkocenovna limuzina, ki se bo na trgu pomerila z renaultom fluencom, peugeotom 301, citroënom C-elysee in drugimi dostopnimi limuzinami. fiatova limuzina bo v Turčiji obdržala ime aegea, v drugih 39 državah pa ji bo ime tipo. V zadek gre 510 litrov prtljage, spomladi bo predstavljen še karavanski tipo. Prodaja novega tipa se decembra prične v Italiji, v kasnejših mesecih pa tudi v drugih evropskih državah. Na voljo bosta dva bencinska in dva dizelska motorja z močjo med 70 in 88 kilovatov (95 in 120 konjskih moči), najvarčnejši dizel bo porabil manj kot štiri litre plinskega olja na sto kilometrov. Prvi fiat tipo je imel v ponudbi precej večjo ponudbo motorjev z močjo od 41 do 109 kilovatov. Še nekaj mer novinca, ki bo konkretno prerasel predhodnika iz 90-ih let. V limuzinski različici bo dolg 4,5 metra, visok 1,48 metra, v medosje pa bo meril 2,64 metra. Prtljažnik bo v osnovi ponudil 510 litrov prostora. Več o fiatu tipu
Honda se po dolgih letih vrača v razred malih športnih terencev z modelom HR-V, ki se bo z dolžino 4,29 metra in prostornostjo potniške kabine spogledoval tudi s kompaktnimi športnimi terenci. Hondinega robustneža bosta poganjala 1,6 litrski turbodizel s 88 kilovati in 1,5 litrski bencinar s 96 kilovati, zato bodo njegove cene najbrž višje od neposrednih tekmecev s šibkejšimi motorji. Nemci napovedujejo okoli 18 tisočakov za osnovni model, prvi HR-V pa bodo pri nas jeseni. Več o hondi HR-V