Toyota RAV4 hibrid: japonska leteča riba Toyota RAV4 hibrid: japonska leteča riba Hibridni pogon več ne zahteva kompromisov. V ravu4 je z majhno porabo in občutno izboljšanimi zmogljivostmi tudi v razredu športnih terencev postal resen konkurent dizlom
Veliko Audija v majhni embalaži Veliko Audija v majhni embalaži Audi A1 sportback 30 TFSI s-line je po merah najmanjši v družini, a z ostrim videzom, dinamičnim značajem, športno ukrojeno kabino, digitalnimi merilniki in posluhom za varnost daje skoraj toliko, kot večji modeli.
Boj kovin na prehodu v električno dobo Boj kovin na prehodu v električno dobo Nove ideje, kako v baterijah za električne avtomobile zmanjšati uporabo redkih kovin in jih nadomestiti z bolj razširjenimi, čeprav trenutno dražjimi
Japonski mestni raziskovalec, ki žari od drugačnosti Japonski mestni raziskovalec, ki žari od drugačnosti Lexusov novinec UX je vstopnica v svet japonskega gostoljubja in prestiža, celotno izkušnjo pa začini še dobro izpopolnjen samopolnilni hibridni sistem.
Prepih na trgu kovin in nastanek slovensko-japonskega robota Prepih na trgu kovin in nastanek slovensko-japonskega robota Rast proizvodnje baterij za električne avtomobile prinaša pritisk na trg in izbiro kovin. Eden izmed največjih proizvajalcev bi kobalt in nikelj zamenjal za platinske kovine. Kako velik izziv je to, kakšne so cene kovin, katere so druge politične, moralne in tehnične ovire? Preizkusili smo dva nova hibrida – priključnega v BMW 330e in klasičnega v lexusu UX250h. Toyota se povezuje z URI Soča, na pragu že prvi posel. Daimlerju visoka kazen, povezana z dizelskim škandalom, korejca za 40 ali 50 tisoč evrov in še marsikaj ...

Za volanom avta na vodik - vožnja v čisto prihodnost

Čas branja: 2 min
22.10.2015  22:30  Dopolnjeno: 23.10.2015 08:45
Po nemških cestah smo prevozili prek 200 kilometrov s prvim velikoserijskim avtomobilom na vodikovo gorivo, s toyoto mirai

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Tadej Auer dodaj
Toyota dodaj

Prejšnji teden smo po nemških cestah prevozili prek 200 kilometrov s prvim velikoserijskim avtomobilom na vodikovo gorivo, s toyoto mirai: le od tri do pet minut polnjenja, doseg 550 kilometrov, v kabini pa udobje in nezahtevnost poslovne limuzine. A vodikova prihodnost bo draga, črpalke so še zelo redke.

MIRAI-EXT-20-DPL.1445536200.JPG.w.960px.jpg

Nastajal 23 let

Mirai je rezultat 23 let razvojnih konceptov pri tej znamki, vsak od njih je imel zmogljivejše gorivne celice z večjo energijsko gostoto, bolj zmogljive (zatesnjene in sposobne večjega pritiska) posode za vodik, medtem pa se je počasi, ampak res počasi, razvijala tudi infrastruktura polnilnic. Po besedah direktorja centra za vodikove tehnologije Tadeja Auerja je vodik energent prihodnosti, njegov hitrejši prodor pa zavirata število in visoka cena polnilnic, za sodobno je treba odšteti prek 700 tisoč evrov.

Toyotina limuzina izrazitih potez prednjega dela in zadka ter predvsem sodobne in uporabne tehnike nam je v živo razkrila vizijo največjega proizvajalca avtomobilov na svetu, ki želi do leta 2050 izpuste ogljikovega dioksida zmanjšati za 90 odstotkov. Tisto leto se bodo po napovedi prvega razvojnika Jošikazuja Tanake iz njihovih tovarn po avtocestah vozile predvsem toyote na vodikovo gorivo, manj bencinsko hibridne, po mestih pa električne toyote.

avto

Navadiš se ga po nekaj metrih

V vožnji toyota mirai z gorivnimi celicami, ki vodikovo gorivo pretvarjajo v elektriko, že danes deluje prepričljivo. Po nekajminutnem polnjenju na črpalki v središču Hamburga smo zapeljali na cesto. Vozi se kot klasičen električni avto s samodejnim menjalnikom, prostora je veliko na prednjih sedežih in na zadnji klopi, dolg prtljažnik pa je razmeroma plitek in sprejme 361 litrov prtljage. Motor s 114 kilovati zaradi obilnega navora, ki je na voljo od starta, neslišno in zelo živahno pospešuje. Končne zmogljivosti so primerljive z dvolitrskimi dizelskimi motorji, občutek izza volana pa je pri pospeševanju še boljši.

Na avtocesti s 178 na uro, poraba 1,5 kilograma vodika

Mirai na avtocesti hitro doseže hitrost 130 kilometrov na uro, na nemški avtocesti smo ga pognali celo do največje hitrosti 178 kilometrov na uro, priganjanje pa se je poznalo tudi pri porabi vodikovega goriva, ki je segla do 1,5 kilograma na sto kilometrov (ob normalni vožnji je poraba do pol manjša). Voznik dobi sodobno in prestižno okolje limuzine, ki se z nenavadnimi oblikami ujema s karoserijo: za volanom praznina kot v priusu, na sredinski konzoli je velik zaslon na dotik, nad njim pa manjši zaslon, ki prikazuje podatke o hitrosti, dosegu in potovalnem računalniku. Ročica samodejnega menjalnika gladko zdrkne v različne programe. Mirai pa je še posebno prepričljiv med zavoji, kjer zaradi zelo nizkega težišča odlično drži smer in se natančno odziva ukazom voznika, predvsem pa dobro skriva veliko maso.

Inženirji so ga opremili z varnostnimi sistemi, ki opozarjajo pred spremembo voznega pasu in zavirajo ob nevarnosti trka in drugimi sodobni pripomočki, od ABS, ESP, pomočnika pri zaviranju in podobno. Vozniki limuzin D-razreda, sem sodijo toyota avensis, volkswagen passat in drugi, tako v miraiu ne bodo pogrešali ničesar, razen malce večjega prtljažnika in prilagodljivosti, ki jo krnijo številni tehnični elementi v dnu vozila.

V Sloveniji miraia še nekaj časa ne bo. »Ko bodo kupci izrazili zanimanje in bo infrastruktura omogočila preprosto uporabo, bo čas pravi,« so na vprašanje o prihodu odgovorili predstavniki Toyote.

Toyota mirai v številkah:

Moč električnega motorja: 114 kilovatov (154 konjskih moči), 335 newtonmetrov navora

Največja hitrost: 178 kilometrov na uro

Pospešek 0-100 km/h: 9,6 sekunde

Pospešek 40-70 km/h: 3 sekunde

Polnjenje posode z vodikovim gorivom: 3-5 minut

Doseg med polnjenji: 550 kilometrov

Masa vozila: 1,9 tone

Dolžina: 4,9 metra

Cena: 66 tisoč evrov

Začetek prodaje: leta 2016 v Nemčiji


Več iz teme:  

Preberite tudi:

29.10.2015
02.11.2015

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novice
Novice Clarity - hondin odgovor na toyoto mirai na vodik 3

Honda je na tokijskem avto salonu predstavila serijski avto na vodikovo gorivo - clarity fuel cell, ki ima več prostora in večji doseg...

FINANCE
Članki
Članki Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?

So delnice Snapa dober mesec dni po začetku borzne kotacije privlačna naložba ali pač ne? Vprašali smo analitike

FINANCE
Članki
Članki Dobra novica: Evroposlanci podprli znižanje DDV za e-knjige in digitalne naročnine 1

Če bodo spremembo sredi meseca potrdile še države članice, e-knjige in digitalne naročnine ne bodo več obdavčene višje kot tiskane...

FINANCE
Članki
Članki Ko centralni bančniki zrejo v inflacijske krivulje 2

Kje je inflacija na dolarskem in evrskem območju – ter kaj trg pričakuje od tokratnega zasedanja ameriške centralne banke Fed

FINANCE
Članki
Članki Pet prioritet EU: Da, Juncker napoveduje strožjo presojo kitajskih naložb 1

V današnjem govoru o stanju v Uniji je šef evropske komisije Jean-Claude Juncker predstavil vizijo prihodnosti EU, v njej pa - kot smo...