Avto

Za volanom avta na vodik - vožnja v čisto prihodnost

Po nemških cestah smo prevozili prek 200 kilometrov s prvim velikoserijskim avtomobilom na vodikovo gorivo, s toyoto mirai

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

22.10.2015 22:30
Dopolnjeno: 23.10.2015 08:45
Čas branja: 2 min

Prejšnji teden smo po nemških cestah prevozili prek 200 kilometrov s prvim velikoserijskim avtomobilom na vodikovo gorivo, s toyoto mirai: le od tri do pet minut polnjenja, doseg 550 kilometrov, v kabini pa udobje in nezahtevnost poslovne limuzine. A vodikova prihodnost bo draga, črpalke so še zelo redke.

MIRAI-EXT-20-DPL.1445536200.JPG.w.960px.jpg

Nastajal 23 let

Mirai je rezultat 23 let razvojnih konceptov pri tej znamki, vsak od njih je imel zmogljivejše gorivne celice z večjo energijsko gostoto, bolj zmogljive (zatesnjene in sposobne večjega pritiska) posode za vodik, medtem pa se je počasi, ampak res počasi, razvijala tudi infrastruktura polnilnic. Po besedah direktorja centra za vodikove tehnologije Tadeja Auerja je vodik energent prihodnosti, njegov hitrejši prodor pa zavirata število in visoka cena polnilnic, za sodobno je treba odšteti prek 700 tisoč evrov.

Toyotina limuzina izrazitih potez prednjega dela in zadka ter predvsem sodobne in uporabne tehnike nam je v živo razkrila vizijo največjega proizvajalca avtomobilov na svetu, ki želi do leta 2050 izpuste ogljikovega dioksida zmanjšati za 90 odstotkov. Tisto leto se bodo po napovedi prvega razvojnika Jošikazuja Tanake iz njihovih tovarn po avtocestah vozile predvsem toyote na vodikovo gorivo, manj bencinsko hibridne, po mestih pa električne toyote.

avto

Navadiš se ga po nekaj metrih

V vožnji toyota mirai z gorivnimi celicami, ki vodikovo gorivo pretvarjajo v elektriko, že danes deluje prepričljivo. Po nekajminutnem polnjenju na črpalki v središču Hamburga smo zapeljali na cesto. Vozi se kot klasičen električni avto s samodejnim menjalnikom, prostora je veliko na prednjih sedežih in na zadnji klopi, dolg prtljažnik pa je razmeroma plitek in sprejme 361 litrov prtljage. Motor s 114 kilovati zaradi obilnega navora, ki je na voljo od starta, neslišno in zelo živahno pospešuje. Končne zmogljivosti so primerljive z dvolitrskimi dizelskimi motorji, občutek izza volana pa je pri pospeševanju še boljši.

Na avtocesti s 178 na uro, poraba 1,5 kilograma vodika

Mirai na avtocesti hitro doseže hitrost 130 kilometrov na uro, na nemški avtocesti smo ga pognali celo do največje hitrosti 178 kilometrov na uro, priganjanje pa se je poznalo tudi pri porabi vodikovega goriva, ki je segla do 1,5 kilograma na sto kilometrov (ob normalni vožnji je poraba do pol manjša). Voznik dobi sodobno in prestižno okolje limuzine, ki se z nenavadnimi oblikami ujema s karoserijo: za volanom praznina kot v priusu, na sredinski konzoli je velik zaslon na dotik, nad njim pa manjši zaslon, ki prikazuje podatke o hitrosti, dosegu in potovalnem računalniku. Ročica samodejnega menjalnika gladko zdrkne v različne programe. Mirai pa je še posebno prepričljiv med zavoji, kjer zaradi zelo nizkega težišča odlično drži smer in se natančno odziva ukazom voznika, predvsem pa dobro skriva veliko maso.

Inženirji so ga opremili z varnostnimi sistemi, ki opozarjajo pred spremembo voznega pasu in zavirajo ob nevarnosti trka in drugimi sodobni pripomočki, od ABS, ESP, pomočnika pri zaviranju in podobno. Vozniki limuzin D-razreda, sem sodijo toyota avensis, volkswagen passat in drugi, tako v miraiu ne bodo pogrešali ničesar, razen malce večjega prtljažnika in prilagodljivosti, ki jo krnijo številni tehnični elementi v dnu vozila.

V Sloveniji miraia še nekaj časa ne bo. »Ko bodo kupci izrazili zanimanje in bo infrastruktura omogočila preprosto uporabo, bo čas pravi,« so na vprašanje o prihodu odgovorili predstavniki Toyote.

Toyota mirai v številkah:

Moč električnega motorja: 114 kilovatov (154 konjskih moči), 335 newtonmetrov navora

Največja hitrost: 178 kilometrov na uro

Pospešek 0-100 km/h: 9,6 sekunde

Pospešek 40-70 km/h: 3 sekunde

Polnjenje posode z vodikovim gorivom: 3-5 minut

Doseg med polnjenji: 550 kilometrov

Masa vozila: 1,9 tone

Dolžina: 4,9 metra

Cena: 66 tisoč evrov

Začetek prodaje: leta 2016 v Nemčiji

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

29.10.2015
02.11.2015
FINANCE
Okolje & energija
Kako bo Toyota podeseterila prodajo vodikovih avtov
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Kako bo Toyota podeseterila prodajo vodikovih avtov 11

V Toyoti so razkrili načrte za povečanje proizvodnje avtov na gorivne celice od tri tisoč na 30 tisoč do okoli leta 2020.

FINANCE
Avto
Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest

Japonska Toyota se je odločila razširiti proizvodnjo v tovarni v francoskem Valenciennesu, vanjo bo vložila 300 milijonov evrov, kar skupno investicijo povečuje na 1,4 milijarde evrov

FINANCE
Avto
Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti 1

Tom Fux je v Toyoti prevzel izgradnjo evropske mreže podjetij, ki bodo razvijala štiri ključna področja v avtomobilski industriji – elektrifikacijo, avtonomno vožnjo, povezljivost in souporabo vozil.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Toyota nadaljuje s krčenjem dizlov v Evropi, a povsem brez njih ne more
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota nadaljuje s krčenjem dizlov v Evropi, a povsem brez njih ne more

Toyota bo do konca leta iz prodaje umaknila dizelske motorje v osebnih avtih, izjema so land cruiser, hilux in proace

FINANCE
PMM
Kako Toyota gleda na današnje, kako na prihodnje rešitve pogona?
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Kako Toyota gleda na današnje, kako na prihodnje rešitve pogona? 2

Katere so idealne rešitve pogona danes in jutri in zakaj Toyota še nima električnega avtomobila

FINANCE
Avto
Toyoti še nikoli ni šlo tako dobro
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)