Prijatelj že od nekdaj prisega na funkcionalna vozila, če je slednje pri tem še udobno, prostorno in varno, ima dobre zmogljivosti ter dobro razmerje med ceno in kvaliteto, je to zanj že skoraj sanjsko vozilo. Zadnja leta vozi Fiat doblo in na vprašanje, kakšen avto bi si kupil z zadetkom na lotu, brez razmisleka ustreli: "Novega dobloja!"
Želja se mu je z včerajšnjim dnem že na pol uresničila (čaka le še na zmagovito loterijsko kombinacijo), saj je na slovenska tla zapeljal novi Fiat doblo. In sodeč po prvih vtisih ima tudi kaj ponuditi. Že s svojim veselim obrazom Fiatov potniški nakazuje na to, da je primeren za ljudi, ki so veseli in živijo polno življenje.
Na prvem mestu so to družine in posamezniki, stari med 25 in 45 let, ki avto uporabljajo sedem dni na teden za delo in prosti čas, ko se ukvarjajo s športom ali uživajo v izletih. Takšnih naj bi se v Sloveniji letno znašlo okoli 100, večinoma pa bodo posegli po 1,6-litrskem dizlu s 120 konji in opremo City, ki stane 15.990 evrov.
Pri Fiatu so tako dobloja oblikovno močno pomladili, predvsem obraz je zdaj modernejši in bolj dinamičen, saj prinaša športne odbijače in aerodinamični pokrov motorja. Nove so tudi prednje luči, ki skupaj z zadnjimi elegantno dopolnjujejo slog vodoravnih linij vozila. Luči so ob tem nameščene višje, kar jih ščiti pred manjšimi trki. Navdušijo tudi velike zastekljene površine ter praktična drsna vrata, velika ogledala pa pripomorejo k dobri vidljivosti nazaj.
Ena od prednosti dobloja je modularna notranjost, ki omogoča dobro počutje v vozilu. Avto tako ponuja 30 sedežnih konfiguracij, sovoznikovega pa je moč zložiti in spremeniti v mizico ali odlagalni prostor. Teh v dobloju tudi sicer ne manjka, tako je v prednjih vratih dovolj prostora za eno veliko plastenko in dve mali plastenki, priročno odložišče pomeni še polica pod stropom in velik predal pred sovoznikom.
Doblo na 440,6 cm dolžine (475,6 cm v različici Maxi) ponuja pet ali sedem sedežev, kar 790-litrski prtljažnik (do 1.050 litrov pri različici z dolgo medosno razdaljo) ter razdelitev zadnje klopi v razmerju 60:40. Prtljažni prostor je tako med večjimi v razredu in brez težav pogoltne otroški voziček, opremo za dopust ali športno-aktivni konec tedna.
Ob zloženih zadnjih sedežih se prostornina poveča celo na 3.200 oziroma 4.000 litrov, prilagodljivost pa omogoča tudi nastavitev zadnje police z nosilnostjo do 70 kg na dveh nivojih. Krajša različica vase sicer sprejme do 95 cm dolge predmete, daljša do 130 cm, pri čemer širina ne sme presegati 112 oziroma 119 cm, višina pa 125 cm.
Po zaslugi dobro nastavljenega vzmetenja se doblo tudi dobro pelje, za prijetno počutje v vozilu pa poskrbita tudi svetla in prostorna kabina, učinkovita klimatska naprava in zelo dobra zvočna izolacija. V kabini se zdaj skorajda ne sliši, da se pravzaprav vozimo v za potnike prilagojenem dostavniku.
Motorna paleta je že znana, vendar je nekoliko osvežena in izboljšana - dizel je zdaj bolj odziven in prožen. V šibkejši različici zmore 70 kW (95 KM), v močnejši pa 88 kW (120 KM), pri čemer paket EcoJet zmanjša porabo goriva tudi za 15 odstotkov. Za ekologe bo morda zanimiva različica na zemeljski plin z 88 kW (120 KM), ki s popustom stane 18.690 evrov.
Kratka anketa med kupci dobloja bi pokazala, da pri njem najbolj cenijo atraktivno zunanjo in notranjo obliko, funkcionalnost in prostornost ter dobre zmogljivosti, z najnovejšim primerkom pa so dobili še info-zabavni sistem uConnect. 5-palčni barvni zaslon na dotik, USB in AUX izhodi, Bluetotoh, glasovni ukazi, audio streaming in branje SMS sporočil, navigacija in ukazne tipke na volanu so dobloja ob povsem novi in všečni armaturni plošči še bolj približale razredu osebnih avtomobilov.
Pri dobloju je dobro poskrbljeno tudi za varnost, saj ima vgrajenih kar nekaj naprednih sistemov za elektronsko nadziranje stabilnosti, štiri zračne vreče oziroma zavese ter pomoč pri speljevanju v klanec. Različica Trekking ima še sistem Traction+, ki pomaga ob zdrsu enega izmed pogonskih koles. Sistem izboljša oprijem na različnih površinah, denimo z enim kolesom v snegu ali blatu.
Foto: Matej Kačič, Fiat