Prestižni Audi A6, BMW serije 5, Lexus GS, Mercedes E in Volvo S80 so pri nas dobili svežega tekmeca, ki že na pogled deluje športno ter izžareva eleganco, obenem pa navduši z značilnim angleškim šarmom in razkošjem. Novi Jaguar XF je temeljito pripravljen na spopad z močno konkurenco v poslovno-menedžerskem razredu, v njegov objem pa je s promocijskim popustom 6.000 evrov moč skočiti že za 36.900 tisoč evrov.
Angleški Jaguar, ki zelo uspešno deluje pod okriljem indijske Tate, je model XF prvič predstavil leta 2007, do danes pa se je zanj odločilo več kot 280 tisoč kupcev - pri nas dobrih sto. V primerjavi z nemško sveto trojico številka resda ni visoka (BMW je zgolj lani prodal 373 tisoč petic, Audi in Mercedes pa okoli 300 tisoč modelov A6 in E), vendar pa je vse prej kot zanemarljiva. Tisti, ki želijo izstopati iz množice, so gotovo prepoznali potencial poslovne mačke, z novim modelom pa je XF skočil še stopnico višje.
Všečna oblika, prestiž, športni duh, sodobne tehnologije ter zmogljivi in učinkoviti motorji zapakirani z značilnim angleškim šarmom so gotovo aduti, s katerimi si želi novi Jaguar XF tudi pri nas izboriti svoj prostor pod soncem. Prihodnje leto naj bi pri nas našel 22 kupcev, ti bodo lahko izbirali med štirimi turbodizli in dvema prisilno polnjenima bencincema.
- Cenik - Jaguar XF (0 KB)
A še preden bodo novi kupci avto pokazali sorodnikom, poklicali znance in prijatelje ter pokukali pod pokrov, bodo nekje na samem zadovoljni občudovali svojo novo mačko. Naslajali se bodo nad kombinacijo oblikovanja, razkošja, tehnologij in učinkovitosti, ki jih dopolnjujeta dinamika in prefinjenost, vse skupaj pa zaključi za njen razred rekordno nizki količnik zračnega upora - ta zdaj znaša le 0,26 (prej 0,29).
Novi XF se na prvi pogled vidno ne razlikuje od predhodnika, razliko naredijo predvsem zadnji žarometi, sprednji pa so na voljo tudi v LED-tehnologiji, kar je sploh prvič za Jaguar. Novinec se je glede na predhodnika skrčil za sedem milimetrov na 495,4 centimetra, a kljub temu ponuja več prostora.
Angleži so mu za 51 milimetrov na 296 centimetrov razpotegnili medosno razdaljo, tako je počutje precej gosposko. Notranjost je glede na izbrani motor in paket opreme lahko športna ali elegantna, izbrani materiali vselej prijetni in kakovost izdelave odlična.
Vozniku je na sredini na voljo novi 8-palčni zaslon na dotik (oziroma 10,2-palčni za doplačilo), še večji pa je lahko nameščen pred njim. Kar 12,3-palčni zaslon v paketu In Control Touch Pro (3.000 evrov) namreč zamenjuje klasične merilnike, ti so povsem digitalni (kot zna tudi konkurenca), navigacija pa se po potrebi oziroma želji lahko prikaže kar čez celoten zaslon.
Tudi odrasli potniki se ne bodo pritoževali, zaradi daljše medosne razdalje so namreč na zadnjih sedežih deležni udobja in ugodja, ki ga ponujajo prednji sedeži. Zadaj je namreč za 24 milimetrov več prostora za kolena in 27 mm več za glavo, kar XF potiska v ospredje v razredu.
Na voljo so tudi številne možnosti povezave, različne aplikacije in konkreten spisek varnostno-asistenčnih sistemov. XF je tako najnaprednejši Jaguar ta hip, med drugim ponuja tudi projicirni zaslon, radarski tempomat, prepoznavanje prometnih znakov, sistem samodejnega zaviranja v sili,...
XF je narejen na povsem novi platformi, karoserija je skoraj v celoti narejena iz aluminija, kar se vidno pozna pri teži vozila. Nova mačka je namreč shujšala do 190 kilogramov (1.545-1.750 kg), kar se najprej pozna pri učinkovitosti motorjev, pozitivno pa vpliva tudi na lego športne limuzine.
Del podvozja in vzmetenja (na voljo je tudi prilagodljivo blaženje v kombinaciji s sistemom jaguar drive control in različnimi voznimi profili) so si inženirji sposodili pri modelu f-type, atletski potencial in filigransko krmiljenje pa nadgradi še progresivni električni volanski servo.
Ko bo prišel čas, da se največjo mačko zapelje po cesti, bodo prednost dobila druga čutila. Ker ima jaguar športnost v genih, ima pogon bodisi zadaj, bodisi na vsa štiri kolesa, a je ta na voljo le pri bencinskem šestvaljniku. Ta s pomočjo prisilnega polnjenja (kompresor) v različici S iztisne 280 kilovatov (380 KM), v šibkejši R-Sport pa 250 kW (340 KM), kar z mesta do 100 km/h pomeni čas 5,3 oziroma 5,4 sekunde in končno hitrost 250 km/h.
Pogonskemu sklopu večinoma ukazuje 8-stopenjski samodejni menjalnik renomiranega proizvajalca ZF, le pri 2,0-litrskih turbodizlih s 120 oziroma 132 kW (163-180 KM) je na voljo tudi novi 6-stopenjski ročni menjalnik. Pristaše dizlov bo za 47 tisoč evrov potešil 3,0-litrski šestvaljnik s 177 kW (240 KM) in kar 700 Nm navora.
Jaguar je z XF v vseh pogledih naredil korak navzgor, hkrati pa ostaja dovolj poseben in samosvoj, da bo pritegnil pozornost Slovencev. Ne zgolj na cesti, kjer je med slovensko predstavitvijo pridno nabiral poglede, ampak tudi med potencialnimi kupci. Velika mačka namreč še nikoli ni imela tako ugodne cene.