Nemški Opel je na dirkališču Jules Tacheny v belgijskem Mettetu predstavil svoj novi dirkalnik astra TCR (Touring Car Racing). Ta po njihovih besedah združuje dirkaške zmpogljivosti z najvišjo stopnjo varnosti, ob tem pa ne odstopa precveč od serijsko izdelanega avtomobila.
Podvozje astre TCR je nastavljivo v vseh elementih in opremljeno s sodobno tehniko blaženja. Učinkovit aerodinamičen sistem sestavljata nastavljiva sprednji in zadnji spojler. Zaradi obvladovanja stroškov sta za vse dirkalnike serije TCR enaka. Elektronska pomagala, kot sta zavorni dodatek ABS in elektronski program stabilnosti ESP, nista dovoljena.
Oplovim ekipam omogoča nastop na kratkih in vztrajnostnih dirkah, kot je dirka 24-ur Nürburgringa brez večjih tehničnih prilagoditev. Dirkaško petvratno Astro poganja izjemno učinkovit dvolitrski bencinski motor s turbinskim polnilnikom, največjo močjo 243 kilovatov oziroma 330 konjskih moči in največjim navorom 420 newtonmetrov.
Da bi ekipam zagotovili dolgoletno uporabo Astre TCR, brez večjih tehničnih prilagoditev, je dirkalnik že danes pripravljen in opremljen skladno s predpisi mednarodne avtomobilske federacije FIA, ki bodo stopili v veljavo leta 2017, vključno s 100-litrsko posodo za gorivo.
Astra TCR je bila razvita v tesnem sodelovanju z Oplovim dolgoletnim partnerjem Kissling Motorsport iz Bad Münstereifela. Končne nastavitve dirkalnika bodo opravili na testiranjih konec oktobra. Konec februarja prihodnje leto bo izbranim privatnim moštvom predanih omejeno število prvih Opel Aster TCR. Za dirkalnike, pripravljene za tekmovanje, bo brez vključenih davkov potrebno odšteti 95 tisoč evrov.
Dirkaško petvratno Astro poganja dvolitrski bencinski motor s turbinskim polnilnikom, največjo močjo 243 kilovatov oziroma 330 konjskih moči in navorom 420 newtonmetrov. Velike zmogljivosti so dosežene in uravnovešene s konceptom »Balance of Performace«. Le 1.200 kilogramov težka astra TCR ima pogon na prednja kolesa, moč pa se nanje prenaša prek sekvenčnega, šeststopenjskega dirkaškega menjalnika in prestavljanjem na volanskem obroču. Dirkaško ostro zaviranje zagotavljajo zavore s premerom kolutov 378 milimetrov in čeljustmi s šestimi zavornimi bati spredaj ter zadnje zavore s premerom kolutov 265 milimetrov in dvema batoma v zavornih čeljustih. Voznik lahko razmerje moči delovanja med zadnjimi in sprednjimi zavorami uravnava neposredno izza volana.
Jasno je, da se bo astra CTR vozil v ozkem krogu izkušenih izbrancev. Klasična astra s cenami od 14 tisočakov pa bo od novembra na voljo množicam, tudi v Sloveniji. Kaj smo o njej zapisali po prvem zmenku v Bratislavi.