Gre za avtomobile limuzinske oblike, s stopničastim zadkom in razmeroma težko dostopnim prtljažnikom. V srednjem oziroma poslovnem razredu se še kar dobro držijo, kupci vztrajajo pri klasiki, ki pa jo čedalje bolj izpodrivajo pustolovski športni terenci.
Pogledali smo v našo bližnjo okolico, na evropski trg in v Slovenijo, kaj se dogaja s klasiki in kateri so najbolj priljubljeni pri kupcih. Ugotovitve so zanimive. V Evropi so si poslovneži še leta 2008 odrezali več kot desetodstotni tržni delež. Tega leta je 1,5 milijona kupcev kupilo poslovne avte, najraje pa volkswagna passata, opla insignio, BMW serije 3, mercedes-benza C in audija A4.
Krizna leta so usekala po vseh razredih, še posebej pa po omenjenih limuzinah, ki so v zadnjih letih krepko izgubljale tržni delež. Leta 2012 so jih trgovci prodali le še 1,04 milijona, lani le 860 tisoč, letos pa se bo prodaja po napovedih Toyotinih strategov zaradi novih igralcev povečala na 900 tisoč. Podoben upad so doživeli v Sloveniji; zdaj si ta razred avtomobilov reže le še šestodstotni delež, v Evropi pa osemodstotnega.
Poražene, a ne potolčene limuzine srednjega razreda pa vztrajajo in še vedno ponujajo najelegantnejšo obliko prevoza v razredu med 20 in 40 tisoč evri. Do danes so zrasle na 4,6 do 4,85 metra dolžine, proizvajalci so jim skoraj brez izjeme vgradili številne asistenčne sisteme, ki izboljšujejo njihovo aktivno varnost, močne dizelske in turbobencinske motorje ter hkrati zadržali cene v razumnih mejah. Prišlo je nekaj novih igralcev, najopaznejši je vzpon češke škode superb, honda accord in chevrolet malibu pa sta se poslovila od evropskega trga.
Audi A4 - tehnični odličnež iz Ingolstadta
Audi A4 je v prvih osmih mesecih letos našel 146 kupcev in si zagotovil peto mesto v tem razredu. Res je, gre za že sedem let star avto, ki sta ga v dobri prodajni kondiciji zadržali za prestižni del razreda ugodna cena pod 30 tisočakov in zelo prepričljiva tehnika. Že čez nekaj mesecev na naš trg prihaja povsem nova generacija A4 s precej skromno spremenjeno karoserijo, a z veliko dodane vrednosti pri tehniki in v kabini. Ta je denimo precej prostornejša kot prej, na zadnji klopi je 2,3 centimetra več prostora za kolena. Nova armaturna plošča omogoča še boljšo ergonomijo, nadgrajen radarski tempomat prepoznava prometne znake in se prilagaja omejitvam, brezžični polnilnik bo kar v predalu napolnil vaš mobilni telefon, motorji pa so zadnji krik tehnike. Poudarjamo dvolitrski TDI s 110 kilovati in porabo le 3,8 litra ter enako velik turbobencinar s 140 kilovati in porabo le 4,8 litra. Osnovni A4 1.4 TFSI s 110 kilovati bo pri nas stal 32 tisoč evrov, dizelski 2.0 TDI pa 36 tisočakov.
Škoda superb - razkošje prostora za razumno ceno
Na četrto mesto se je s 171 prodanimi avtomobili letos zavihtela audijeva sestrična škoda superb. Ta dosežek je kombinacija stare in nove - tretje generacije superba. Nova pa v zadnjih nekaj mesecih prodajno napreduje, kar glede na lastnosti niti ni presenečenje. Velika čehinja je velikodušna na več področjih, 4,85 metra dolga in elegantno ukrojena karoserija ponuja razkošno prostornost, materiali in izdelava so na ravni koncernskih tekmecev, cene od 22 tisočakov pa med najnižjimi med tekmeci. Res je sicer, da dobro opremljen superb lahko stane tudi več kot 45 tisočakov, a v tem primeru ponuja dvolitrski turbo z 202 kilovatoma (280 konjskimi močmi), štirikolesni pogon, samodejni menjalnik in kup serijske opreme. Racionalneži radi pripomnijo, da je takšen superb podobno dober, a za 20 tisočakov in več cenejši kot razred večji audi A6.
BMW serije 3 - športnik v prestižni obleki
Ko gre za dinamiko in športnost, je v tem razredu izbira skoraj logična, a ne najcenejša - to je BMW serije 3. A paket je dober, ugled odličen, zato je velika tudi prodaja »trojke« - v prvih osmih mesecih letos 181 vozil. Poslovna limuzina srednjega razreda s pogonom na zadnja ali vsa štiri kolesa ter sodobnimi bencinskimi in dizelskimi stroji stane vsaj 30 tisoč evrov, v priljubljeni različici 320d s samodejnim menjalnikom in nekaj dodatne opreme pa 40 tisočakov. Športni bavarec se lastniku oddolži z natančnostjo, užitki v vožnji, zelo dobro izdelavo, varčnimi in močnimi motorji in tudi udobjem, manj pa s prostornostjo.
Insignia - opel, ki je spremenil igro
Nekdaj preprosta in poceni vectra je pred sedmimi leti dobila neprepoznavno naslednico insignio. Skoraj razred večji avto je prva leta navduševal z obliko in inovativno opremo, pozneje tudi z zelo varčnimi in sodobnimi motorji. Zaradi rednih osvežitev je insignia še danes v zelo dobri formi, vsebinski in prodajni, saj je bila v prvih osmih mesecih letos z 289 primerki druga najbolje prodajana limuzina ali karavan tega razreda. Leta 2010 pa je s 730 vozili celo prehitela prvaka razreda - passata. Letos je insignia dobila pomembno novost - res tih in varčen dvolitrski turbodizel s 125 kilovati, ki je spomine nekdanjega tresavčka odpihnil čez noč in velikemu oplu (v dolžino insignia meri 4,8 metra) vlil novo energijo za prodajne zmage, hkrati pa spretno skril njegovo že kar častitljivo starost.
Skoraj nepremagljivi passat
Ikona poslovnega razreda, ki je odpihnila že marsikaterega tekmeca in si skoraj nikoli ni pustila blizu, je novi passat. Leta 2010 je v Sloveniji sicer prepustil krono insignii, leto pred tem je veliki opel postal tudi slovenski poslovni avto leta, preostala leta pa je passat ne glede na starost čepel na vrhu lestvice. Recept? Dobro, že kar odlično ime, varčni in močni dizelski motorji, veliko prostora in razumna cena. Oblikovna zadržanost passatu ni škodila, morda je celo del njegovega uspeha.
In kje so peugeot 508, ford mondeo, mercedes-benz C, toyota avensis, citroën C5? Sledijo zgoraj omenjeni peterici z nekaj manjšimi prodajnimi številkami. Te letno dosegajo manj kot 200 vozil, najhujši tekmec pa jim ni prva peterica, ampak zelo priljubljeni športni terenci, ki kupce po malem kradejo v vseh klasičnih avtomobilskih razredih.