Avto

Kateri poslovni avti so Slovence letos najbolj prepričali?

Nekdaj so bili simbol prestiža in elegance, na trgih vzhodne Evrope, Bližnjega vzhoda in v Aziji jih ljubijo še danes, v Evropi pa vse manj

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.10.2015 22:30
Dopolnjeno: 15.10.2015 23:46
Čas branja: 4 min

Gre za avtomobile limuzinske oblike, s stopničastim zadkom in razmeroma težko dostopnim prtljažnikom. V srednjem oziroma poslovnem razredu se še kar dobro držijo, kupci vztrajajo pri klasiki, ki pa jo čedalje bolj izpodrivajo pustolovski športni terenci.

Pogledali smo v našo bližnjo okolico, na evropski trg in v Slovenijo, kaj se dogaja s klasiki in kateri so najbolj priljubljeni pri kupcih. Ugotovitve so zanimive. V Evropi so si poslovneži še leta 2008 odrezali več kot desetodstotni tržni delež. Tega leta je 1,5 milijona kupcev kupilo poslovne avte, najraje pa volkswagna passata, opla insignio, BMW serije 3, mercedes-benza C in audija A4.

Krizna leta so usekala po vseh razredih, še posebej pa po omenjenih limuzinah, ki so v zadnjih letih krepko izgubljale tržni delež. Leta 2012 so jih trgovci prodali le še 1,04 milijona, lani le 860 tisoč, letos pa se bo prodaja po napovedih Toyotinih strategov zaradi novih igralcev povečala na 900 tisoč. Podoben upad so doživeli v Sloveniji; zdaj si ta razred avtomobilov reže le še šestodstotni delež, v Evropi pa osemodstotnega.

Poražene, a ne potolčene limuzine srednjega razreda pa vztrajajo in še vedno ponujajo najelegantnejšo obliko prevoza v razredu med 20 in 40 tisoč evri. Do danes so zrasle na 4,6 do 4,85 metra dolžine, proizvajalci so jim skoraj brez izjeme vgradili številne asistenčne sisteme, ki izboljšujejo njihovo aktivno varnost, močne dizelske in turbobencinske motorje ter hkrati zadržali cene v razumnih mejah. Prišlo je nekaj novih igralcev, najopaznejši je vzpon češke škode superb, honda accord in chevrolet malibu pa sta se poslovila od evropskega trga.

Audi-MM-127.1444930968.jpg.s.600px.jpg
Foto: Miloš Milač

Audi A4 - tehnični odličnež iz Ingolstadta

Audi A4 je v prvih osmih mesecih letos našel 146 kupcev in si zagotovil peto mesto v tem razredu. Res je, gre za že sedem let star avto, ki sta ga v dobri prodajni kondiciji zadržali za prestižni del razreda ugodna cena pod 30 tisočakov in zelo prepričljiva tehnika. Že čez nekaj mesecev na naš trg prihaja povsem nova generacija A4 s precej skromno spremenjeno karoserijo, a z veliko dodane vrednosti pri tehniki in v kabini. Ta je denimo precej prostornejša kot prej, na zadnji klopi je 2,3 centimetra več prostora za kolena. Nova armaturna plošča omogoča še boljšo ergonomijo, nadgrajen radarski tempomat prepoznava prometne znake in se prilagaja omejitvam, brezžični polnilnik bo kar v predalu napolnil vaš mobilni telefon, motorji pa so zadnji krik tehnike. Poudarjamo dvolitrski TDI s 110 kilovati in porabo le 3,8 litra ter enako velik turbobencinar s 140 kilovati in porabo le 4,8 litra. Osnovni A4 1.4 TFSI s 110 kilovati bo pri nas stal 32 tisoč evrov, dizelski 2.0 TDI pa 36 tisočakov.

skoda-superb-xx.1444930972.jpg.n.960px.jpg
Foto: Andy Morgan/Newspress

Škoda superb - razkošje prostora za razumno ceno

Na četrto mesto se je s 171 prodanimi avtomobili letos zavihtela audijeva sestrična škoda superb. Ta dosežek je kombinacija stare in nove - tretje generacije superba. Nova pa v zadnjih nekaj mesecih prodajno napreduje, kar glede na lastnosti niti ni presenečenje. Velika čehinja je velikodušna na več področjih, 4,85 metra dolga in elegantno ukrojena karoserija ponuja razkošno prostornost, materiali in izdelava so na ravni koncernskih tekmecev, cene od 22 tisočakov pa med najnižjimi med tekmeci. Res je sicer, da dobro opremljen superb lahko stane tudi več kot 45 tisočakov, a v tem primeru ponuja dvolitrski turbo z 202 kilovatoma (280 konjskimi močmi), štirikolesni pogon, samodejni menjalnik in kup serijske opreme. Racionalneži radi pripomnijo, da je takšen superb podobno dober, a za 20 tisočakov in več cenejši kot razred večji audi A6.

2016-bmw-3-series-8.1444930970.jpg.n.960px.jpg

BMW serije 3 - športnik v prestižni obleki

Ko gre za dinamiko in športnost, je v tem razredu izbira skoraj logična, a ne najcenejša - to je BMW serije 3. A paket je dober, ugled odličen, zato je velika tudi prodaja »trojke« - v prvih osmih mesecih letos 181 vozil. Poslovna limuzina srednjega razreda s pogonom na zadnja ali vsa štiri kolesa ter sodobnimi bencinskimi in dizelskimi stroji stane vsaj 30 tisoč evrov, v priljubljeni različici 320d s samodejnim menjalnikom in nekaj dodatne opreme pa 40 tisočakov. Športni bavarec se lastniku oddolži z natančnostjo, užitki v vožnji, zelo dobro izdelavo, varčnimi in močnimi motorji in tudi udobjem, manj pa s prostornostjo.

opel-insignia5.1444930974.jpg.n.960px.jpg

Insignia - opel, ki je spremenil igro

Nekdaj preprosta in poceni vectra je pred sedmimi leti dobila neprepoznavno naslednico insignio. Skoraj razred večji avto je prva leta navduševal z obliko in inovativno opremo, pozneje tudi z zelo varčnimi in sodobnimi motorji. Zaradi rednih osvežitev je insignia še danes v zelo dobri formi, vsebinski in prodajni, saj je bila v prvih osmih mesecih letos z 289 primerki druga najbolje prodajana limuzina ali karavan tega razreda. Leta 2010 pa je s 730 vozili celo prehitela prvaka razreda - passata. Letos je insignia dobila pomembno novost - res tih in varčen dvolitrski turbodizel s 125 kilovati, ki je spomine nekdanjega tresavčka odpihnil čez noč in velikemu oplu (v dolžino insignia meri 4,8 metra) vlil novo energijo za prodajne zmage, hkrati pa spretno skril njegovo že kar častitljivo starost.

passat-variant-058-jm.1444930976.jpg.n.960px.jpg
Foto: Jure Makovec

Skoraj nepremagljivi passat

Ikona poslovnega razreda, ki je odpihnila že marsikaterega tekmeca in si skoraj nikoli ni pustila blizu, je novi passat. Leta 2010 je v Sloveniji sicer prepustil krono insignii, leto pred tem je veliki opel postal tudi slovenski poslovni avto leta, preostala leta pa je passat ne glede na starost čepel na vrhu lestvice. Recept? Dobro, že kar odlično ime, varčni in močni dizelski motorji, veliko prostora in razumna cena. Oblikovna zadržanost passatu ni škodila, morda je celo del njegovega uspeha.

limuzine-on

In kje so peugeot 508, ford mondeo, mercedes-benz C, toyota avensis, citroën C5? Sledijo zgoraj omenjeni peterici z nekaj manjšimi prodajnimi številkami. Te letno dosegajo manj kot 200 vozil, najhujši tekmec pa jim ni prva peterica, ampak zelo priljubljeni športni terenci, ki kupce po malem kradejo v vseh klasičnih avtomobilskih razredih.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta
Avto
AvtoMiloš Milač Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta

Preverili smo, katere vrline ima lanski poslovni avto leta opel insignia, testna različica z živahnim bencinskim motorjem in ceno okoli 25 tisoč evrov. Nova insignia je nasprotje prejšnje, ponuja več vsebine, vsaj v testni različici pa manj za oči.

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
Avto
Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin
Avto
AvtoMiloš Milač Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin

Novi A6 bo na nemški trg zapeljal junija letos, osnovni štirivaljni turbodizel 40 TDI bo stal 48 tisoč evrov

FINANCE
Avto
Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8
Avto
AvtoMiloš Milač Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8 3

Audijev zastavonoša v zadnji generaciji ustvarja tehnične smernice, uvaja 48-voltno električno omrežje, skoraj popolno digitalizacijo kabine in ohranja dinamiko, ki so jo kupci cenili pri prejšnjih modelih.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)