Avto

Zvezdnik napoveduje svetlo prihodnost priključnih hibridov

Test: Mercedes-Benz C 350 e; vžiga ne boste slišali, saj se bo vselej zagnal le elektromotor. Dodajanje plina pa limuzino premakne s takšno lahkoto, da boste pozabili navorsko močne dizle

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.10.2015 22:30
Dopolnjeno: 16.10.2015 06:53
Čas branja: 4 min

V analitski hiši IHS Automotive so prepričani, da bodo leta 2020 avtomobili s klasičnim motorjem in še električnim na zunanje polnjenje v Evropi dosegli 10-odstotni tržni delež, leta 2025 pa že 20-odstotnega. Zgolj električni naj bi do prve prelomnice komaj dosegli milijon vozil na leto. Preizkusili smo poslovno limuzino mercedesbenz C 350 e z dvema motorjema.

mercedes-C-3-mm.1444929307.jpg.s.960px.jpg
Visoko ceno dveh motorjev pri mercedes-benzu C 350 e plačate predvsem na tehtnici, s 1.780 kilogrami je za 300 kilogramov težji od le bencinskega C 300. Hybrid je sicer učinkovit, prijeten in ne občutno dražji od motorne klasike.

Trik nenavadne kalkulacije evropskih birokratov: bencinskemu motorju pri priključnih hibridih podarijo odpustek v višini 44 odstotkov, pri C 350 e to pomeni porabo 3,75 litra namesto uradno podanih 2,1 litra.

Kaj pravi teorija v primeru poslovne limuzine mercedes-benz C 350 e? Za pogon sta namenjena dvolitrski turbobencinski štirivaljnik s 155 kilovati (211 konjskimi močmi) in baterijski motor s 60 kilovati (82 konjskimi močmi), ki se napaja iz baterije zmogljivosti 6,4 kilovatne ure. V teoriji 4,7 metra dolga prestižna limuzina s skupno močjo 206 kilovatov (280 konjskih moči) ponuja zmogljivosti športnega avtomobila, do stotice poskoči v le 5,9 sekunde, največja hitrost je omejena na 250 kilometrov na uro.

Naravnost sanjska je poraba. Prvih 31 kilometrov C 350 e vozi le na elektriko, natanko 6,4 kilovatne ure potrebuje elektromotor. Naslednjih 69 kilometrov naj bi porabil le 2,1 litra bencina, a gre za trik nenavadne kalkulacije evropskih birokratov. Ti bencinskemu motorju pri priključnih hibridih podarijo odpustek v višini 44 odstotkov: izmerjenih 3,75 litra porabljenega bencina tako postane 2,1 litra.

mercedes-C-5-mm.1444929315.jpg
Dodatna vratca na desni strani odbijača označujejo, da gre za priključni hibrid.

Razlika v ceni skromnejša, kot se zdi

C 350 e stane 49.900 evrov oziroma dva tisočaka manj zaradi subvencije Eko sklada. To je 4.700 oziroma 2.700 evrov (upoštevaje bogatejšo opremo C 300 e, ki ima serijsko zračno podvozje) več kot stane bencinski C 300 s 180 kilovati, 3.300 evrov več kot enako opremljeni dizelski C 250 d s 150 kilovati in slabih tisoč evrov več kot dizelski hibrid C 300 h s 170 kilovati in porabo 3,6 litra, a brez zunanjega polnjenja baterije in zato tudi brez subvencije Eko sklada. Bencinski hibrid C 300 e in dizelski hibrid C 300 h sta po porabi skoraj poravnana.

mercedes-C-2-mm.1444929311.jpg
C 350 e varčuje tudi s prazno baterijo, zahteva pa nežnost na stopalki za plin in veliko predvidevanja. Na strah pred prazno baterijo pozabite, vselej imate rezervo v 50-litrski posodi za gorivo.

Višja cena pri masi vozila

Vsi imajo samodejni menjalnik, pogon na zadnja kolesa, zmogljivosti pa govorijo v prid hibridu C 350 e.

Pogled na tehtnico pokaže še drugo plat medalje, le bencinski C 250 tehta 1.480 kilogramov, dizelski motor z več deli C 250 d obremeni z dodatnimi 115 kilogrami, na 1.595 kilogramov, dizelski hibrid C 300 h tehta 1.715 kilogramov, baterija in dodaten motor pa priključnega hibrida C 350 e uvrstita na vrh s 1.780 kilogrami mase. Dodatna cena baterije v zadku je še utesnjen prtljažnik, ki sprejme 145 litrov manj (skupaj 335) kot klasični C, tudi v C 300 h je ta manjši - 435-litrski.

mercedes-C4-mm.1444929313.jpg
Grafi porabe in polnjenja baterije. Mercedes-Benz z njimi spodbuja tekmo s samim seboj.

Ni za racionalne

Se torej doplačilo dejansko splača? Večina kupcev, ki si je zaželela Mercedes-Benzovo limuzino te velikosti, se bo ustavila nižje na ceniku, pri oznaki 160 d ali 180 za okoli 30 tisočakov. Majhen delež tistih, ki bodo pripravljeni odšteti 50 ali več tisočakov, pa se bo prej ali slej zaletel tudi v hibrida. Dodaten vložek v tehniko, čeprav razmeroma skromen, boste težko pokrili s prihranki pri porabi energije. Upoštevanje manjše izgube vrednosti hibrida, ki jo tovrstnim strojem napovedujejo analitiki, pa daje že bolj pozitiven odgovor.

Mercedes-C-6-mm.1444929317.jpg

Tišina utegne zasvojiti

C 350 e je treba voziti, da bi razumeli vse prednosti kompleksne tehnike. Kljub množični konjenici ne bo všeč dirkačem, preostali pa se bodo znašli v svetu nasprotij in razvajanja. Vžiga ne boste slišali, saj se bo vselej zagnal le elektromotor in na to opozoril z napisom. Dodajanje plina 1,8-tonsko limuzino premakne s takšno lahkoto, da boste pozabili navorsko močne dizelske stroje. Poln plin, ki v obeh motorjih zbudi 206 kilovatov in prek 600 newtonmetrov navora, do stotice brez posebnega razgrajanja izstreli v manj kot šestih sekundah. Pri takšni vožnji C 350 e seveda ni varčen, porabi okoli deset litrov, pretirano požrešen pa tudi ne.

Glavni preizkus, ali se boste navezali na hibrida ali boste še vedno vozili dizla ali bencinarja: neslišno speljevanje, izklapljanje bencinskega motorja pri popuščanju plina v mestu, »jadranje« na podeželju ali avtocesti. Bencinski in električni motor se dopolnjujeta povsem nezaznavno, med akcijo delujeta oba, ob umirjenem tempu le električni - do največ 130 kilometrov na uro, ob spuščenem plinu pa generator shranjeno energijo pošilja v baterijo, elektromotor pa pridobiva doseg.

P9260459.1444944679.JPG.n.960px.jpg

Pozabite na »range anxiety«

Pri polnjenju baterije se boste srečali z enakimi težavami kot pri popolnoma električnih avtih, razlika pa je v tem, da si s tem ne boste belili glave, saj boste imeli vselej rezervo v 50-litrski posodi za gorivo. Če bo priključek pri roki, bo 6,4 kilovatne ure v baterije steklo v 1,5 do 3,5 ure, iz Kranja v Ljubljano pa se boste brez težav, le z veliko previdnosti pri plinu, pripeljali zgolj na elektriko. Na daljših poteh se bo baterija hitro izpraznila, za varčevanje pa bo skrbela hibridna vožnja s prej omenjeno izmenjavo delovanja obeh motorjev. Ko se boste s prazno baterijo vračali v mesto - denimo da bodo mestna središča v prihodnosti odprta le za brezemisijske avte -, boste lahko v načinu polnjenja potratni z bencinom (poraba okoli deset litrov), na približno 35-kilometrski razdalji pa boste kar med vožnjo napolnili baterijo in se zgolj na elektriko nekaj časa vozili po mestu.

Poraba je torej odvisna od načina uporabe, naša 700-kilometrska preizkušnja je dala zanimive rezultate. Prvih 80 kilometrov smo se vozili le na elektriko, baterijo smo polnili trikrat. Pot do Cresa in nazaj brez vmesnega polnjenja je dala povprečje 5,3 litra bencina na sto kilometrov, kar je primerljivo z dizelskim C 220 d. Kombinacija mestne in primestne vožnje z nekaj zabave med ovinki pa je na sto kilometrov terjala 7,5-litrski bencinski davek.

Opomba: »Range anxiety« je strah pred prazno baterijo. Pri zgolj električnih avtih je pogost, preverjeno.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
Avto
Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin
Avto
AvtoMiloš Milač Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin

Novi A6 bo na nemški trg zapeljal junija letos, osnovni štirivaljni turbodizel 40 TDI bo stal 48 tisoč evrov

FINANCE
Avto
Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov
Avto
AvtoJanez Kovačič Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov

Električni avtomobili imajo kar nekaj naravnih sovražnikov. Na to, koliko kilometrov je mogoče prevoziti s polno baterijo, občutno vplivata mraz in vročina.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Takšen je dostavnik nove dobe - mercedes-benz sprinter
Avto
AvtoBoštjan Paušer Takšen je dostavnik nove dobe - mercedes-benz sprinter

Na Dunaju smo spoznali novi Mercedes-Benzov dostavnik najvišjega razreda, ki bo kupce razvajal z veliko nosilnostjo, zanesljivostjo, varnostjo, udobjem, 10,2-palčnim zaslonom na dotik, napovedovanjem servisnih posegov in prihodnje leto tudi električnim pogonom

FINANCE
Avto
Hyundaijeva dostopna eko ponudba je popolna
Avto
AvtoMiloš Milač Hyundaijeva dostopna eko ponudba je popolna 2

Hyundai ioniq PHEV je najdostopnejši priključni hibrid na našem trgu, pa vseeno nikakor ni skromen. Za 24.500 evrov ponuja prostor, bogato opremo, učinkovit stroj s 107 kilovati in 63 kilometrov električnega dosega

FINANCE
Avto
Kako je delovni stroj postal pametni osebni pomočnik
Avto
AvtoBoštjan Paušer Kako je delovni stroj postal pametni osebni pomočnik

Novi mercedes-benz sprinter bo ponujal od upravljanja voznega parka, sledenja vozilom, komunikacije z voznikom do beleženja voznikovih aktivnosti, dinamičnega načrtovanja servisov ter analize prometnih nesreč

FINANCE
Avto
Hyundai predstavil električni SUV z dosegom skoraj 500 kilometrov
Avto
AvtoMiloš Milač Hyundai predstavil električni SUV z dosegom skoraj 500 kilometrov 7

Zmogljivejša različica kone electric ima 150 kilovatov, do stotice pospeši v 7,6 sekunde, zmore 167 kilometrov na uro največje hitrosti, ponuja 395 newtonmetrov navora, motor pa se napaja iz 64-kilovatne baterije. Doseg med polnjenji je kar 470 kilometrov.