Volkswagen ostaja dobro zapisan v srcu Slovencev, o čemer morda veliko pove podatek, da je slovenski zastopnik še pred uradnim nastopom zbral že 145 prednaročil za nakup novega tourana. Kompaktni enoprostorec je ljudi očitno prepričal že na podlagi fotografij oziroma preteklih pozitivnih izkušenj, ki jih bo sedanja generacija brez dvoma nadgradila.
O tem smo se na slovenski predstavitvi prepričali tudi sami, novi touran je pritegnil z bolj dinamičnim videzom v slogu novega passata (zvest tradiciji vseeno ostaja zadržan), s poudarjeno vrezano ravno bočno linijo hlinil da ima drsna vrata (nima jih), ter v notranjosti ponudil veliko uporabne, zabavne ter mladim in aktivnim družinam prijazne vsebine. Prihodnje leto naj bi jih bilo med 800 in tisoč.
Enoprostorski touran je glede na predhodnika namreč daljši za skoraj 13 centimetrov ter meri 452,7 cm, obenem je v širino pridobil štiri cm (183 cm), v višino pa izgubil tri cm (166 cm). Kljub bistveno večji večji zunanji dolžini je masa tourana manjša za vse do 62 kg (1.436-1.571 kg).
Koncernska prilagodljiva platforma MQB mu je omogočila kar 11-centimetrsko podaljšanje medosja, kjer zdaj petim ali sedmim potnikom (doplačilo za dodaten par sedežev znaša 730-869 evrov, prav na vseh so isofix priključki) ponuja 279 cm prostora - tisti povsem zadaj imajo okoli pet centimetrov več prostora za noge in nekaj manj za glave.
Vodoravno zložljivi sedeži s sistemom Fold Flat so sicer precej prilagodljivi, saj lahko v ravno dno zložimo vsakega posebej, hkrati omogočajo vzdolžni pomik ter imajo nastavljiv naslon.
Za skoraj 50 litrov se je povečal tudi prostora za prtljago, touran pa zdaj v zadku ponuja rekordnih 743 litrov prtljage. Če drugo sedežno vrsto sicer treh posamičnih sedežev preklopimo, dobimo celo 1.980 litrov prostora, opcijsko preklopen sovoznikov sedež pa omogoča prevoz do 2,7 metra dolgih predmetov. Kupcem je na voljo tudi možnost samodejnega odpiranja prtljažnih vrat z zamahom noge pod zadnji odbijač.
Prostorsko odlično izkoriščen touran (na voljo je tudi 47 odlagalnih mest) staršem s pomočjo kamere GoPro ponuja še varen pregled nad dogajanjem v drugi in tretji sedežni vrsti (njena vsebina se prek pametnega telefona in opcije Mirror Link projicira na sredinski zaslon), mir v vozilu pa si lahko zagotovijo tudi s tabličnim računalnikom in aplikacijo Media Control, ki potnikom zadaj omogoča upravljanje info-zabavnega vmesnika.
Nove rešitve v sklopu modularnega infotainment sistema druge generacije omogočajo, da se domala vsi pametni telefoni preko vmesnika App-Connect lahko povežejo s touranom. App-Connect poleg aplikacije MirrorLink prvič podpira tudi aplikaciji CarPlay (Apple) in Android Auto (Google).
Izgovor malih potnikov »Nisem slišal!« poslej odpade, saj ima touran elektronski ojačevalnik govora, ki prek zvočnikov ojača voznikov ali sovoznikov glas drugi in tretji vrsti. Dodatno raven udobja ponujata 1,4 m2 velika panoramska pomična strešna streha in Pure Air Climatronic s protialergenim delovanjem.
Za volanom so nas pričakale že znane poteze, kjer ni bilo prostora za veliko eksperimentiranja, navdušila pa sta položaj za volanom in ergonomija. Voznikov prostor vključno z armaturno ploščo je sicer precej podoben tistemu v drugi generaciji, vendar so materiali boljši, kakovost pa na visoki ravni.
Splošno pozitiven vtis (v opremi Highline ga podpkrepi tudi 6,5-palčni zaslon na dotik) pokvari pretirana uporaba svetleče klavirske plastike, ki je pravi magnet za prstne odtise in prah. Bolj so se potrudili inženirji, ki so velik poudarek dali zvočni izolaciji, saj je kabina precej tiha, na razstavi.
Trenutno sta na voljo 1,2-litrski in 1,4-litrski turbobencinec z močjo 81 oziroma 110 kilovatov (110-150 KM) ter 1,6-litrski in 2,0-litrski turbodizel s prav tako 81 oziroma 110 kilovati. S prihodnjim letom bosta na voljo še 1,8-litrski TSI s 132 kW (180 KM) ter 2,0-litrski TDI s 140 kW (190 KM). Pogon je vedno speljan na prednji kolesni par, poleg ročnega 6-stopenjskega menjalnika pa je na voljo še dvosklopčni samodejni DSG (1.900-2.150 evrov doplačila). Motorji TSI in TDI imajo vse do 19 odstotkov nižjo porabo goriva, touran 1.6 TDI z menjalnikom DSG pa v teoriji porabi le 4,1 litra nafte na sto kilometrov.
Predvsem očetje se bodo poleg zmogljivih in varčnih motorjev razveselili tudi nad možnostjo izbire prednastavljenega voznega profila, noči pa bodo svetlejše in s tem varnejše tudi po zaslugi žarometov z LED tehniko, ki so nadomestile ksenonske.
LED prednji žarometi so na voljo v dveh različicah, v osnovni imamo zasenčene in dolge luči LED z možnostjo doplačila za samodejno preklapljanje med dolgimi in zasenčenimi lučmi, v napredni pa so žarometi dodatno smerno prilagodljivi, dolge luči pa se dinamično uravnavajo.
Touran je na voljo v treh že znanih stopnjah opreme, pri čemer že osnovna Trendline ponuja obsežen seznam serijske opreme (klima, parkirni sistem Park Pilot, multimedijski vmesnik USB, naprava za prostoročno telefoniranje, elektronska parkirna zavora s funkcijo Auto Hold, aktivni motorni pokrov za zaščito pešcev, zaslon na dotik,...) Za 1.200 evrov je dražja oprema Comfortline, ki prinaša usnjen volan, tempomat, avtomatsko klimo,...), še dva tisočaka je treba dodati za Highline (tripodročna klima, udobnejša prednja sedeža, aktivni tempomat...).
Brez velikega poudarka na varnosti v družinskem vozilu seveda ne gre. Višjo raven pasivne in aktivne varnosti je Volkswagen med drugim dosegel z uporabo jekel visoke trdnosti pri naletno izboljšani karoseriji (zagotovljena je za približno 25 odstotkov večja statična togost strukture karoserije), s skupno devetimi varnostnimi blazinami, podvozjem, ki je primerljivo s podvozjem osebnih vozil, ter s široko paleto novih asistenčnih sistemov.
Ponudba zajema serijsko funkcijo večnaletnega zaviranja in sistem Front Assist z mestno funkcijo zaviranja v sili. Opcijsko so na voljo proaktivni sistem za zaščito potnikov, sistem za avtomatsko uravnavanje razdalje (ACC), asistenco za zastoje, sistem Side Assist z asistenco za odparkiranje in asistenco za manevriranje s prikolico Trailer Assist, ki je v razredu enoprostorskih vozil na voljo prvič.
Novi Volkswagen touran tako v ličnem paketu za najmanj 21.514 evrov (Trendline 1.2 TSI) pa vse do 29.315 evrov (Highline 2.0 TDI z DSG) Slovencem in Slovenkam daje predvsem veliko prostora za razgibano življenje, vse skupaj pa podkrepi s tehničnimi izboljšavami, serijsko visoko stopnjo varnosti, napredno povezljivostjo ter varčnimi motorji.
Foto: Gašper Miš (1-26) in Matej Kačič