Avto

BMW M2 coupe: mali si je končno izboril veljavo

BMW je po množici M modelov v svoje vrste končno spustil tudi majhno serijo 2. Novi M2 coupe je polnovredni član družine M, ne zgolj naslednik sramežljivega 1 M coupe

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.10.2015 12:53
Dopolnjeno: 14.10.2015 16:51
Čas branja: 3 min

BMW neguje črko M že vse od leta 1972 ko je bilo ustanovljeno podjetje BMW Motorsport in še posebej od leta 1977, ko je na ceste zapeljal sloviti M1 - kupe edinstvene oblike in šestvaljnega motorja z 277 konji.

bmw-m1-05.1444779023.jpg.s.960px.jpg
Silovitemu začetku znamke BMW M Motorsport so sledili še bolj siloviti serijski športni avtomobili. Oddelek je do leta 1980 predelal 895 serijskih modelov serije pet. Leta 1978 je izdelal sloviti M1, ki danes velja za najbolj znamenit BMW vseh časov. V BMW M Motorsport so si sestavne dele zanj seveda sposodili pri mami BMW, šasijo je prispeval italijanski Marchesi, karoserijo iz ogljikovih vlaken T.I.R., obliko pa Giugiaro. Kupe s krilnimi stranskimi vrati in pogrezljivimi prednjimi žarometi je poganjal trilitrski vrstni šestvaljnik z 203 kilovati (277 konjskimi močmi), do stotice je skočil v spoštljivih 5,6 sekunde. S hitrostjo 265 kilometrov je še danes hitrejši od večine športnih avtomobilov, seveda tudi zaradi tega, ker jih pri 250 kilometrih na uro ustavi elektronika.

Poslanstvo BMW M Motorsport je leta 1972 dobro pojasnil takratni član uprave BMW, kasneje je bil član uprave General Motorsa Bob Lutz z besedami: "Podjetje je kot človeško bitje. Dokler se ukvarja s športom, je v odlični formi, dobro usposobljeno, polno navdušenja in učinkovitosti."

Kaj smo zapisali ob 40. obletnici M motorsporta leta 2012. BMW je jubilej obeležil na precej nenavaden način.

Nemška znamka je bila ob tem vselej zelo pazljiva pri oznakah, ki so vsebovale črko M. Slovito kombinacijo črk in številk M1 še vedno hrani, doslej je namreč pripadala le originalu. Kasnejše serije 1 in dve pa sta sta dobili sramežljivi skovanki M135i in 1 M coupe, ki sta opozorili na vmesno stopnjo M performance in ne pravega M vozila. Polnovredne oznake M so si prislužili le M3 in M5, roadster Z3 M in Z4 M, v sodobni dobi še kupejevski M3, ki je dobil oznako M4 ter seveda orjaka X5 M in X6 M. Kompaktni BMW pa so bili do današnjega razkritja BMW M2 v ozadju.

Vsebinsko gledano pravi M ponuja celoten paket, od motorja, podvozja, elektronskih nastavitev in kar korenitih karoserijskih sprememb. Ko gre za M performance, denimo M135i, ki smo ga preizkušali spomladi ali pa M550d xDrive, pa je paket sicer športen, a nepopoln in zato preproste oznake s številko in črko M.

M2 coupe je M z vsem, kar pritiče tej oznaki

P90199676-highRes.1444776681.jpg.n.960px.jpg
Pošteno razširjeni blatniki, agresivni odbijači, dvojni zaključek izpušnih cevi, 19-palčna kolesa in seveda močan trilitrski twin scroll turbo s 272 kilovati oziroma 370 konjskimi močmi. M2 je pravi M tudi zaradi številnih nastavitev delovanja podvozja, volana in menjalnika ter žlahtno športne kabine.

Po besedah BMW je novi M2 coupe svoj navdih poiskal pri modelih iz zgodovine BMW dirkalnikov. Karoserijo zaznamujejo nizek sprednji odbijač z velikimi odprtinami za zrak, napihnjeni boki z značilnimi stranskimi režami za zrak, 19-palčna aluminijasta platišča, širok zadek s specifičnim izpušnim sistemom M z dvojnimi izpušnimi cevmi in kabina z jasnim pečatom te znamke. Tu boste našli alkantaro, modre šive, M volan ter prestavna ročico in izrazito športne sedeže.

Srce M2 coupeja je trilitrski twin scroll turbo, ki ga poznamo že iz modelov 335i, 340i in v najmočnejši različici iz M3 in M4. V M2 coupeju stroj zmore 272 kilovativ oziroma 370 konjskih moči ter 465 newtonmetrov navora, 85 manj kot v M3 in M4. Povezan je z ročnim ali dvosklopčnim samodejnim menjalnikom, njegova poraba pa niha med 7,9 in 8,5 litra, pospešek do stotive pa traja 4,3 do 4,5 sekunde.

M2 coupe ima po vzoru večjih bratov tudi elektronsko krmiljen aktivni diferencial M, ki optimizira vlečno silo in smerno stabilnost ter kopico nastavitev, ki jih omogoča M dynamic mode (MDM).

Njegova neposredna tekmeca sta mercedes-benz A 45 AMG in audi RS3. Daljni predhodnik M2 coupeja pa je seveda sloviti 2002 turbo, ki je živel le slabi dve leti, a je pustil močan pečat.

bmw-2002-tur-55720d877ca7a.1444777260.jpg.e.960px.jpg
BMW 2002 turbo je bil začetnik malih športnih limuzin pri tej znamki. Živel je kratko obdobje, med leti 1973 in 1974, saj ga je kmalu pokopala naftna kriza. V tistih časih pa je ponudil športnost in sanje za množice. Poganjal ga je bencinski turbo motor s 125 kilovati oziroma 170 konjskimi močmi pri 5.800 vrtljajih v minuti in 240 newtonmetri največjega navora. Lahka karoserija, pomanjkanje elektronike in brutalen motor so prinesli zabavo in zahtevnost, kateri je bil le malokdo kos. Izdelanih je bilo le 1.672 modelov 2002 turbo. Njegov duh pa se je ohranil do danes, ko ga je dostojno nasledil novi M2.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet
Avto
AvtoMiloš Milač Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni prvi za BMW

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Pri BMW stavijo na električno prihodnost
Avto
AvtoUroš Božin Pri BMW stavijo na električno prihodnost 5

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende

FINANCE
Avto
Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2
Avto
AvtoUroš Božin Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2 1

V živo spremljamo letno tiskovno konferenco skupine BMW

FINANCE
Avto
Novi BMW X5 v vlogi vsestranskega menedžerskega avtomobila
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X5 v vlogi vsestranskega menedžerskega avtomobila 7

BMW luksuzni terenec vozi že v četrto generacijo, ki je bila razkrita danes ponoči. Novinec je nekaj večji, podobno prostoren, precej naprednejši in oblikovno predvidljiv.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)