Nemški Volkswagen v teh dneh mrzlično obrača številke in išče načine, kako do denarja, ki ga potrebuje za reševanje škandala z dizelskimi motorji. Za ta namen je rezerviral že 6,5 milijarde evrov, po napovedih analitikov pa ta znesek še zdaleč ne bo dovolj. Ocene škode segajo od 40 do 77 milijard evrov.
Po poročilu nemškega Časnika Handelsblatt bo nemški proizvajalec izdatno pritisnil tudi na dobavitelje, z zniževanjem cen namerava prihraniti tri milijarde evrov. Za kakšno obdobje gre, pa časnik ni poročal. O dodatnem pritisku na dobavitelje so namigovali že naketeri slovenski partnerji Volkswagna. "Na nas bodo še bolj pritisnili z zahtevami po znižanju cen naših izdelkov, saj bodo želeli nadomestiti škodo, ki jo bodo imeli zaradi škandala v ZDA,« so poročali takoj po izbruhu škandala.
Kot smo že pisali v članku Skozi dim afere dizelgate dobavitelji vidijo tudi priložnosti, je največji kupec slovenskih dobaviteljev prav skupina Volkswagen (VW), ki se je znašla v žarišču afere z zavajanjem pri izpustih škodljivih plinov. Nekateri slovenski dobavitelji nemškemu velikanu dobavljajo neposredno, drugi delajo za njegove dobavitelje, kot sta Bosch in Continental. Direktor Slovenskega avtomobilskega grozda (ACS) Dušan Bušen ocenjuje, da je prodaja slovenskih avtomobilskih dobaviteljev skupini VW lani dosegla 700 milijonov evrov in tako pomeni petino prihodkov slovenskih dobaviteljev avtomobilski industriji.
Kaj nižanje cen pomeni za slovenske dobavitelje?
Matjaž Omladič iz žalskega podjetja Novem car je povedal, da o napovedih, kaj nižanje cen dobaviteljev pomeni za slovenski trg pomeni, še ne more govoriti, saj uradnih informacij še ni. »Definitivno ne morem napovedati, kaj se bo zgodilo, saj ni še nobenih številki ali informacij, na kakšen način se bo to izvajalo in kdaj. Če bo prišlo do nižanja cen, bo to za nas imelo velik vpliv, saj naši produkti temeljijo na naravni surovinski bazi (in so vezani na naravne materiale), kot je furnir.«
Volkswagen bo za naložbe namenil milijardo evrov manj
Volkswagen pa je danes napovedal še, da bo svoje naložbe znižal za milijardo evrov na leto. Na drugih področjih pa so sprejeli še nekatere varčevalne ukrepe. Že znotraj pred leti predstavljenega varčevalnega programa so prepovedali zaposlovanje, konec septembra pa so ukinili izmeno v nemški tovarni motorjev.
Konec tretjega četrtletja je imel Volkswagen 17,6 milijard evrov razpoložljivega denarja. Ali bo znesek zadoščal za hitro odpravljanje napak in druge stroške še ni znano. Pred leti pa je Volkswagen poudaril, da mora imeti vsak hip pripravljenih vsaj deset milijard evrov sredstev. V primeru, da bo to vsoto načel, po trenutnih pravilih lahko izda za osem milijard evrov delnic brez glasovalnih pravic.