Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala T-cross je veliko več, kot le privzdignjen ter za tisočaka in pol dražji VW polo. Mladostnega videza, z veliko možnostmi individualizacije in prilagojen aktivnemu življenjskemu slogu navduši vse generacije, na majorških cestah pa je prepričal tudi za volanom.
Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti V luči ženevskega avtosalona so pri JBR Capitalu pripravili lestvici ženevskih avtomobilov, ki so naložbo lastnikov oplemenitili ali pa precej osiromašili.
Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Ameriški Ford je lani, predvsem zaradi izgub v Evropi in na Kitajskem, zmanjšal dobiček pred davki za 37 odstotkov. Šef Forda si je kljub temu prislužil povišek.
Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Audijev operativni dobiček je lani upadel za 32,3 odstotka, na 3,53 milijarde evrov. Za levji delež zmanjšanja so krivi kazen münchenskega sodišča in drugi stroški, povezani z afero Dieselgate. Napovedi za 2019 so boljše.
Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Privzdignjena tesla model 3 – model Y med kupce prihaja konec leta 2020, osnovna različica pa leta 2021. Že zdaj pa je jasno, da bodo evropske cene zanjo od 20 do 26 odstotkov višje kot ameriške.

Z avtomatiko v Peugeotih po sledeh razbijalcev mitov

Čas branja: 7 min
11.10.2015  10:00
Samodejni menjalnike v avtih še kar obkrožajo miti, kot da so na voljo le v dragih avtih, dragi za vzdrževanje, porabijo več goriva in tudi da je vožnja z njimi dolgočasna. S pomočjo Peugeotovih vozil smo jih ovrgli

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Discovery dodaj
Volkswagen dodaj
Peugeot dodaj
B2 dodaj
M1 dodaj

Priljubljena razbijalca mitov na Discovery channelu sta v osmih letih ugriznila v skoraj 800 mitov, med drugim sta ovrgla tudi nekatere iz sveta avtomobilizma. Samodejnih menjalnikov se kljub nekaterim predsodkom voznikov, ki temeljijo na raznih mitih, še nista lotila.

IMG-7994-1.1444547132.jpg.s.960px.jpg

Tako smo se v čevlje "Mythbusterjev" obuli novinarji in s pomočjo šestih aktualnih Peugeotovih modelov kilometer za kilometrom ovrgli štiri najpogostejše mite, ki spremljajo samodejne menjalnike. Naše zadnjice smo posadili v vozila iz vseh razredov, ter preizkusili različne motorne kombinacije.

IMG-7909.1444547448.JPG.s.960px.jpg

V Sloveniji je delež prodanih vozil z avtomatskimi menjalniki v primerjavi z modeli z ročnimi dokaj skromen in po posameznih razredih ne presega deset odstotkov tržnega deleža - na vrhu so enoprostorci, najredkeje avtomatika zaide v majhne avtomobile. Izjema je zgolj segment premium vozil, kjer se za samodejni menjalnik odloči 39 odstotkov kupcev. Med proizvajalci je vodilni Volkswagen (avtomatiko ima 17 odstotkov vozil), Peugeot s samodejnim menjalnikom pa je doslej pritegnil 4,7 odstotka kupcev. Slovenski zastopnik si želi delež dvigniti z ugodno ceno dodatka in ozaveščanjem kupcev.

IMG-7977.1444547346.JPG.s.960px.jpg

Za orodje so tokratnim razbijalcem mitom namreč služili pomlajeni 208 1.2 PureTech 110, francoski "golf" 308 z enakim, a močnejšim 130-konjskim motorjem ter trije modeli z 1,6 BlueHdi 120 dizelskim motorjem: družinska različica 308 SW, samosvoje oblikovan križanec 3008 in enoprostorski 5008. Z vrha ponudbe smo vzeli pustolovsko-poslovni 508 RXH z dvolitrskim dizlom in 180 konji, poskus pa začinili s športnim modelom 308GT. Kot testni poligon je 12 "mythbusterjem" sicer služilo okoli 400 kilometrov premišljene poti po jugovzhodnem delu Slovenije, kjer ni manjkalo klancev, spustov, ravnin in zavitih cest.

Cesta.1444548145.jpg.s.600px.jpg

V avtomobilih najdemo štiri tipe samodejnih menjalnikov:

- Najmanj priljubljen zaradi daljše reakcije prestavljanja, vendar hkrati najcenejši in razmeroma lahek, je robotizirani ročni menjalnik z enojno sklopko (Peugeot ga umika iz ponudbe).

-Najnovejša, vendar kompleksna tehnologija zaznamuje samodejni menjalnik z dvojno sklopko, ena izmed odlik je hitrost prestavljanja.

-Zanesljiv ter s konstantnimi obrati motorja dobro prilagojen za teren je brezstopenjski menjalnik (CVT), katerega delovanje spominja na tistega v skuterju.

-Najbolj preizkušen med vsemi (začetki segajo v leto 1940) je klasični avtomatski menjalnik s hidravličnim pretvornikom navora. Prestavlja gladko in brez spuščanja pedala za plin, prav tak tretje generacije (oznaka EAT6) se vgrajuje v aktualne Peugeotove modele, nastal pa je v sodelovanju z japonskim podjetjem Aisin.)

V Evropi ima klasični samodejni menjalnik z eno sklopko nameščenih več kot polovica vozil, preostali delež si delijo dvosklopčni, CVT in robotizirani menjalniki.

IMG-7939.1444546524.JPG.s.960px.jpg

Štirje najpogostejši miti o samodejnih menjalnikih, ki ne držijo

1. Avtomatski menjalnik je na voljo samo pri dražjih vozilih v višjih segmentih.

Med sprva šestimi Peugeotovimi modeli nam je v oči najhitreje padel najmanjši: 208 v sivi mat barvi z zelenimi poudarki. Kaj takšen avto počne na dnevih avtomatike, bi se vprašal kak nejeverni Tomaž, zgovoren odgovor pa dobil ob pogledu med sedeže. Tam je za doplačilo 1.283 evrov (1.2 Puretech 81kW Allure) namreč ročica menjalnika, ki nima številk 1-6 temveč sledi shemi PRND, hkrati pa ponuja še tipki S za športni in * za zimski način delovanja. Avtomatika, kajpak.

IMG-7919.1444546829.JPG.s.960px.jpg

Nekaj deset prevoženih kilometrov od Ljubljane, prek Iga in Golega do Ribnice je pokazalo, da se šeststopenjski avtomatik in umirjeni trivaljni turbobencinar z 81 kilovati (110 KM) v modelu 208 odlično razumeta. V mestu in po magistralki smo cenili udobje, ki ga prinaša samodejno prestavljanje. Pri hitrejši vožnji skozi ovinke je za hitrejše prestavljanje in držanje motorja v višjih vrtljajih skrbel program Sport, pri vožnji navzdol smo zavoram prizanašali z ročnim prestavljanjem, enako smo motorju sami ukazovali med prehitevanji.

IMG-7923.1444546719.JPG.s.960px.jpg

Peugeot ima trenutno na voljo avtomatski menjalnik v domala vseh segmentih vozil, tako pri 208 (B2), 2008 (B2 SUV), 308 (M1), 3008 (M1 SUV), 5008 (M1 MPV), kot seveda pri 508 (M2). Ali povedano drugače, avtomatski menjalnik v Peugeotu si je moč omisliti tudi v najbolj prodajanem razredu v Sloveniji za ceno 13.845 evrov. Avtomatika je za 15.394 evrov (+1.373 evrov) pri Peugeotu na voljo tudi med priljubljenimi kompaktnimi križanci v modelu 2008, vsega 632 evrov pa znaša doplačilo v modelu 308 (17.864 evrov za 1.6 BlueHdi 120 Style z navigacijo).

IMG-7936.1444549244.JPG.s.960px.jpg

Na poti iz Ribnice prek Kočevske reke in Gotenice smo se z bolj športno vožnjo z modelom 308 z 1,2-litrskim bencinarjem s 96 kilovati (130 KM) podali čez prelaz Strma reber. Iz skoraj tisoč višinskih metrov smo se prek 20 serpentin "malega Vršiča" spustili na okoli 300 višinskih metrov pri Osilnici ter nato pot mimo Petrine nadaljevali skozi Faro do Starega trga ob Kolpi.

Vožnja je bila enostavna in sproščena, med spuščanjem smo uporabili ročni način, zaviranje z motorjem pa je razbremenilo zavore. Ob Kolpi smo se vozili varčno, ves čas v skorajda idealnih motornih vrtljajih ter med srečevanji in upočasnjeni vožnji na ozki cesti z obema rokama varno na volanu. Super enostavno.

Strma-reber.1444546372.jpg.e.600px.jpg

2. Vozilo z avtomatskim menjalnikom porabi več goriva

Primerjalna tabela za posamezna Peugeotova vozila pokaže, da to ni povsem res. Razlike v porabi so minimalne in se pri različnih modelilh gibljejo med 0,2 in 0,4 litra na sto prevoženih kilometrov, pri nekaterih razlike ni (508 in 5008 z 1.6 BlueHDI 120 motorjem), model 308 z 1.6 BlueHDI 120 motorjem pa spije celo deciliter manj na sto kilometrov. Ta na sto kilometrov po tovarniških podatkih porabi 3,6 litra nafte, bencinska 308 pa 4,9 litra bencina, kar je še vedno zelo ugoden podatek.

20151006-134302

K temu pripomore tudi napredek, ki ga s seboj prinaša tretja generacija avtomatskega menjalnika EAT6. Med njene glavne odlike glede na predhodnika lahko štejemo:

1. Hitrejše prestavljanje (40% hitreje - Quick Shift technology) in novi računalnik za prestavljanje.

2. Boljši odziv menjalnika, s kompaktnim toroidnim konverterjem in izboljšanim filtriranjem olja za prestavljanje pri nižjih obratih.

3. Nižja poraba goriva, Stop&Start (zmanjšano notranje trenje za 50 odstotkov - izboljšana sklopka, optimizirana in zmanjšana oljna črpalka, na novo zasnovan hidravlični distributor olja).

IMG-7932.1444550580.JPG.s.960px.jpg

Pot iz Starega trga smo z dizelskim 308 SW (v opremi Style stane 17.864 evrov oziroma le 632 evrov več kot z ročnim menjalnikom) nadaljevali prek Vinice in Adlešičev do Črnomlja. Do tedaj prepričljivi EAT6 menjalnik je na trenutke prestavljal prepozno, čeprav je bila stopalka za plin že popuščena oziroma pritiska nanjo nismo spreminjali. Kot kaže se je menjalnik še »učil« naših cest in sloga vožnje, saj njegov računalnik prek številnih senzorjev zaznava pot, način vožnje, tudi motorne vrtljaje in temperaturo ter skozi prevožene kilometre prilagaja način prestavljanja.

3. Vzdrževanje je dražje

Ne, vzdrževanje samodejnega menjalnika ni dražje. Vse pove knjižica za vzdrževanje vozil Peugeot, kjer pri ročnem in avtomatskem menjalniku ni razlik. Oba menjalnika namreč ne potrebujeta nobenega vzdrževanja (menjave olja), presledki med kontrolnimi pregledi pa so enaki za oba tipa. V zavesti ljudi je namreč še vedno zasidrano mnenje, da avtomatski menjalnik potrebuje pogosto in drago vzdrževanje, vendar temu ni tako.

IMG-7966.1444548418.JPG.s.960px.jpg

Tisti bolj pedantni uporabniki bodo pri 120 ali 150 tisoč kilometrih morebiti zamenjali olje, a takšne potrebe po mnenju proizvajalca ni. Samodejni menjalniki so tudi manj obremenjeni, saj je manj vožnje pod visokimi vrtljaji, tudi do vozniških napak (izbira napačne prestave) ne prihaja.

IMG-7970.1444548226.JPG.n.960px.jpg

V Črnomlju smo se presedli v malce nenavadnega križanca 3008 z 1,6-litrskim BlueHdi motorjem s 120 konji, ki v različici s samodejnim menjalnikom in opremo Active stane 20.271 evrov oziroma 1.167 evrov več kot brez njega. Vožnja z njim razumljivo ni bila tako športna kot z bencinskimi modeli, vendar je bila dovolj agilna, da se z ročico menjalnika to pot nismo igrali. Samodejni menjalnik je prestavljal gladko in hitro, tudi pri vožnji v klanec proti Semiču je hitro našel optimalne vrtljaje. Avtomatik je prinesel enostavnejše upravljanje in zato večje posvečanje sami vožnji.

IMG-7964.1444548294.JPG.s.960px.jpg

Podatek o (ne)vzdrževanju samodejnega menjalnika je za marsikoga presenetljiv. Njegova zgradba je namreč veliko bolj kompleksna, kot pri ročnem menjalniku. O tem se lahko prepričamo že na pogled, ko imamo oba menjalnika pred seboj, v primeru da bi oba razstavili na prafaktorje in primerjali zgradbo ter število delov pa bi dobili še bolj jasno predstavo. Tudi zaradi kompleksnejše zgradbe so avtomatski menjalniki dražji od ročnih, a pri Peugeotu skušajo tehnologijo uporabnikom približati za precej zmerno doplačilo.

20151006-115059

Tudi družinski enoprostorec 5008 je na voljo s samodejnim menjalnikom, v opremi Active z najbolj popularnim 1,6-litrskim dizlom s 120 konji pa stane 19.995 evrov oziroma 1.129 evrov več kot z ročnim menjalnikom. Enoprostorci so sicer razred, kjer se delež avtomatikov že danes približa desetim odstotkom. Avtomatika lajša vožnjo v mestih, kjer je veliko speljevanj in ustavljanj, v zastojih pa nam prihrani številne živce. Samodejni menjalnik je bolj udoben tudi za vožnjo na avtocesti, nezahtevno pa je tudi speljevanje na klancih. Del tega smo preskusili na poti iz Uršnih sel prek Novega mesta do Dolenjskih toplic.

P3300665.1444548673.jpg.e.960px.jpg

4. Avtomatski menjalnik je dolgočasen

Mnogi ljudje avtomatskim menjalnikom očitajo, da je vožnja z njimi dolgočasna in nerazburljiva, ker leva noga in desna roka nimata dela. Tudi to ni čisto res. Današnji samodejni menjalniki, kot je EAT6, so resda najpogosteje v načinu D (drive), ko računalnik sam določa, kdaj bo menjalnik prestavil in pri kakšnih vrtljajih, vendar hkrati ponujajo še možnost ročnega pretikanja.

IMG-7994.1444550061.JPG.s.960px.jpg

Voznik lahko samodejnemu menjalniku ukazuje bodisi s prestavno ročico bodisi z obvolanskimi ročicami (teh nimajo vsi modeli, pri Peugeotu jih imata denimo 508 in 308GT), pri čemer pomik + prestavi prestavo višje, pomik - pa prestavo nižje. Če razmere (vrtljaji) dopuščajo, lahko hipno prestavimo tudi za dve ali celo tri prestave. Avtomatski menjalnik obenem preprečuje razne vozniške napake, tako se skoraj ne more zgoditi, da bi v denimo klanec speljevali s tretjo ali v ključnem trenutku z ročico menjalnika iskali pravo prestavo.

IMG-7904.1444549153.JPG.s.960px.jpg

Peugeotovi šeststopenjski avtomatski menjalniki ob tem ponujajo tudi športni način pretikanja, v zimskih razmerah pa prav pride zimski program, ki spremeni odzivnost stopalke za plin in spremeni delovanje menjalnika - ta vozilo dlje časa drži v prvi prestavi oziroma s pomočjo elektronske pameti preprečuje, da bi šel navor v nič.

IMG-7971.1444549194.JPG.s.960px.jpg

Iz Dolenjskih toplic smo se prek Otočca, Šentjerneja in Kostanjevice na Krki z modelom 508 RXH popeljali proti Krškemu ter pot skozi Škocjan in mimo Mokronoga podaljšali do Šentjanža. Kljub dežju in spolzki cesti smo se počutili varno, prestavljanje med številnimi ovinki, vzponi in spusti večinoma prepustili avtomatiki, roke pa ves čas držali na volanu. Občasno smo posegli po ročnem prestavljanju, predvsem pri prehitevanju, čeprav je že sam športni način skrbel, da je dinamična vožnja potekala pod optimalnimi vrtljaji ter predvsem varno.

IMG-3435.1444549081.jpg.n.960px.jpg

Športni način izberemo s pritiskom na tipko S ob ročici menjalnika, voznika pa na to opozori tudi črka S na zaslonu med merilniki. Opozorilo ni zgolj vizuelno, spremembo delovanja menjalnika tudi takoj začutimo, saj se spremeni način prestavljanja. Računalnik v športnem načinu namreč dovoli, da se motor zavrti v višje vrtljaje, tam vztraja dlje časa in kasneje prestavlja, vse skupaj pa omogoča bolj dinamično vožnjo. Športne občutke in prevlado nad vozilom še dodatno popestri ročni način prestavljanja.

IMG-3433.1444549025.jpg.e.960px.jpg

Pri 308GT z zmogljivim 2,0-litrskim dizlom s 180 konji smo si od Šentjanža skozi Mirno do Trebnjega največ pomagali z obvolanskimi ročicami, avto sicer s pritiskom na gumb S poleg rdeče obarvanih merilnikov, samodejnega prestavljanja pri rdečem polju ter splošno vožnje pod višjimi obrati dobi še globlji zvok (prihaja iz zvočnikov) ter občutno bolj odzivno stopalko za plin. Vožnja s takšnim avtom pričara kar nekaj športnih užitkov, hkrati v gneči ali na avtocesti uživamo, "umazano" delo prestavljanja pa namesto nas komaj zaznavno opravi avtomatika.

Peugeot-308-GT-069.1431074683.JPG.s.960px.jpg

Po skoraj 400 prevoženih kilometrih z malim 208, družinskimi modeli 308, 308 SW, 3008 in 5008, poslovnim 508 RXH ter na koncu s športnim modelom 308GT po slikoviti Dolenjski, čarobnih vaseh ob Kolpi, pristni Beli krajini in mamljivo odmaknjenem Posavju lahko potrdimo, da je klasični šeststopenjski avtomatski menjalnik v kateremkoli Peugeotu brez kančka dvoma, strahu in pomislekov zelo "in" ter užitke v vožnji popelje na neko novo raven. Poleg suverenega in gladkega delovanja ter ob brezskrbni, varni in udobni vožnji k temu pripomore tudi zelo ugodna cena avtomatskega menjalnika.

IMG-7935.1444548761.JPG.s.960px.jpg


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Kijina uspešnica zdaj s športnim značajem in trivaljnikom 5

Kia cee'd nas je po prenovi navdušila z bolj športnim videzom, odličnim litrskim turbo trivaljnikom, udobnim samodejnim menjalnikom in...

AVTO
Novosti
Novosti Minimalistično spremenjen robustnež za 90 Slovencev

Slovenski avtomobilski prostor je v začetku koledarske jeseni bogatejši za Mitsubishijevega outlanderja, prenovljenega športnega...

AVTO
Testi
Testi Francoski golf prepričljiv tudi z nagrajenim trivaljnikom 24

Peugeot 308 ima v nosu lahko tudi sodoben in zmogljiv turbo bencinski trivaljnik s 130 konji, ki se je letos povzpel na stopničke na...

AVTO
Testi
Testi Najmanjši Audi premore kar nekaj stila in šarma 12

Audi A1 Sportback je s prenovo postal še večji šarmer, ki rad osvaja po mestnih ulicah, z 1,6-litrskim turbodizlom ter samodejnim...

AVTO
Testi
Testi Mali Bavarec za igrive poletne romance 1

BMW serije 2 je za vroče poletne dni dobil brata kabrioleta, ki z izklesano in privlačno podobo najraje krade poglede mladenk in brhkih...

AVTO
Testi
Testi V centru dobrega počutja

Če boste v mladostnega in vihravega Peugeota 208 s samodejnim menjalnikom posadili žensko, ne bo želela ven. Verjemite.

AVTO
Testi
Testi Odtaja še tako ledeno srce 18

Peugeot 208 je po prenovi na svojo stran pridobil še nekaj voznic, na njihova srca pa rad potrka tudi z varčnim turbodizlom

AVTO
PAL
PAL Finalist PAL 2015: Citroën C4

Nežno prenovljeni francoz