Avto

Nemka se je poslovila od povprečja in bahavosti

Opel je z novo astro naredil velike, predvsem pa prave korake. Bahavo obliko je zamenjala odlična vsebina, učinkovitost je opazna tudi v praksi, tehnika sodi v vrh razreda.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

07.10.2015 22:30
Dopolnjeno: 08.10.2015 08:56
Čas branja: 3 min

010-OPEL-ASTRA-2015.1444239264.jpg.c.600px.jpg
Razvoj nove opel astre je šel v pravo smer: skromnejše mere, manjša kolesa, manjša masa, a vseeno več prostora, udobja, moči ...

Ko se je že zdelo, da je dvoboj med dvema velikima nemcema - golfom in astro - le še mit, ki živi v spominu starejših generacij, je Opel naredil prave korake nazaj k odličnosti. Da mu je to uspelo, je bil potreben konkreten zasuk v glavah inženirjev in vodstva. Ti so vrednote postavili na novo, poudarili so vsebino, ne le oblin in konkretnih karoserijskih mer kot pri astri letnika 2008.

PA010694.1444239556.JPG.n.600px.jpg

Če smo pošteni, sicer moramo poudariti, da se astri letnikov 2008 in 2014 (torej zadnja pred prihodom novega modela) kar močno razlikujeta po vsebini, predvsem tehnično je nemka veliko napredovala. Vseeno pa je novi model, ki smo ga prejš­nji teden preizkušali v Bratislavi, velik korak naprej, otresel se je ega, dobil vsebino, tehnično pa je na nekaj področjih postavil celo merila. Opel, kot smo ga bili vajeni že zelo dolgo nazaj.

Shujšana, a bolj zdrava

Prvi vtis je simpatičen, astra ima izrazit nos, ostro zarobljen zadek ter stilsko povezana stranska in zadnje steklo. Mere so skromnejše, namesto 4,46 astra v dolžino zdaj meri le 4,37 metra. Tehta od 120 do 200 kilogramov manj kot prej, to obljublja veliko. Skromnejše mere ob tem še ne pomenijo skromne prostornosti, astra je še vedno eden največjih avtov tega razreda. V primerjavi s predhodnico pa je v njeni kabini bolj zračno (tanjši in izdatneje nastavljivi sedeži, doplač­ljivi NGR so naravnost odlični), na zadnji klopi udobno sedijo tudi višji potniki (za kolena je 3,5 centimetra več prostora), občutek za prečiščeno armaturno ploščo pa je precej boljši kot v konfekcijski predhodnici. Astra je sicer plastična in pusta, a črnina armature in vrat, mehka gumirana plastika, lični in redki gumbi ter kakovosten in natančen visokoločljivostni sedem- ali osempalčni zaslon sistema IntelliLink dajejo misliti, da sedite v bolj prestižnem avtu, kakor astra po uradni uvrstitvi uradno je.

PA010668.1444239484.JPG.c.600px.jpg

Začetki sistema OnStar

Upravljanje zaslona na dotik je preprosto, če imate iphone, boste njegovo namizje lahko preslikali na zaslon, lastniki androidov bodo morali na to funkcijo počakati do prihodnjega leta. Sistem OnStar (pri nas bo na voljo prihodnje leto, prvo leto bo naročnina brezplačna), ki zagotavlja 24-urno pomoč na cesti, je na preizkušnji deloval le delno zaradi uvajalnega obdobja. Vseeno, na klic se je odzvala operaterka in nam pomagala na cesti, začrtane poti pa v navigacijo nismo mogli priklicati.

PA010563.1444239509.JPG.c.600px.jpg

Prožni in varčni stroji

V prepričljiv paket sodijo tudi novi oziroma zelo sveži motorji, najmočnejši 1,6-litrski turbobencinar s 147 kilovati je z lahkoto opravil z zavoji malih Karpatov. Deloval je tiho, prožno se je odzival na dodajanje plina in ponudil tudi odločne pospeške v 7,8 sekunde do stotice. Poraba na testni vožnji je bila le 6,9 litra, odlično! Preizkusimo še drugo skrajnost, litrski trivaljni turbo s 77 kilovati in uradno porabo le 4,2 litra. Simpatičen motorček brbota s tipičnim trivaljnim zvokom, živahno se odziva na dodajanje plina, v mestnem vrvežu in na odprti cesti ima sape dovolj, med zavoji in na avtocesti pa seveda pokaže svoje meje in nihanja pri žeji, nežna noga ga drži pri 5,5 litra, težka porabo pošlje v nebo. Pri 1,6-litrskem dizlu je jasno, da sodi med enega najboljših strojev ta hip, zato se mu na preizkušnji nismo posvečali.

PA010558.1444239532.JPG.n.600px.jpg

Prodorni žarometi LED matrix, cene od 14 tisočakov

Med vožnjo astra prepriča še z dobro zvočno izolacijo, natančnim volanom in dokaj čvrstim podvozjem, ki se vseeno dobro spopada z neravninami. Vodenje je lahkotno, lega zanesljiva, zavore pa dobro prijemljejo. Izrazito športne duše sicer nima, to bo najbrž prepuščeno različici OPC. Še posebnost, ki je premierno predstavljena v tem razredu. Gre za žaromete LED matrix, ki z vklapljanjem in izklapljanjem LED-diod v prednjih žarometih (po osem v vsakem) same skrbijo za idealno osvetlitev ceste, nasproti vozeč avto oblijejo s svetlobo, voznika pa ne zaslepijo. Tehnika, ki nas je prepričala v audiju A8, je zdaj v nekaj bolj preprosti in precej cenejši različici na voljo tudi v astri - za LED matrix boste odšteli 1.200 evrov, v povezavi s sistemom IntelliLink pa 1.500 evrov.

Cene astre sicer segajo od 14 tisoč evrov za 1.4 selection (74 kilovatov), 15.800 za bogatejšo astro 1.4 turbo (92 kilovatov) in opremo enjoy ter 17.500 evrov za dizelsko astro 1.6 CDTI enjoy z 81 kilovati. Za 19.600 evrov astra ponuja že nekaj razkošja, močnejši dizel s sto kilovati, opremo innovation in samodejni menjalnik.

Foto: Miloš Milač in Opel

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

02.10.2015
21.09.2015
11.09.2015
28.08.2015
01.06.2015
12.05.2015
16.10.2015
25.11.2015
FINANCE
Avto
Tudi mala corsa obuja oznako GSI
Avto
AvtoMiloš Milač Tudi mala corsa obuja oznako GSI

Oznaka, ki je proslavila športne ople in se v spomin vtisnila še precej bolj oznaka OPC na zadkih najbolj divjih oplov

FINANCE
Avto
''Človeški'' Opel kaže na prihodnost znamke
Avto
AvtoMiloš Milač ''Človeški'' Opel kaže na prihodnost znamke

Nova usmeritev Opla je postati najbolj učinkovita znamka v Skupini Peugeot Citroën, je pred kratkim napovedal izvršni direktor družbe Michael Lohscheller. To vključuje tudi brušenje oblikovalskega jezika, ki bo konec leta dosegel novo raven s konceptom, ki ga Opel razkriva danes.

FINANCE
Avto
Opel je že danes rešil izzive, ki bodo jeseni pestili avtotrgovce in kupce drugih znamk
Avto
AvtoMiloš Milač Opel je že danes rešil izzive, ki bodo jeseni pestili avtotrgovce in kupce drugih znamk 1

Opel nam je na dogodku v Mainzu predstavil svoj pogled na rešitve pred prihajajočimi izzivi okoljskih predpisov in meritev. Na dogodku smo preizkusili tudi nekaj novih različic motorjev in menjalnikov.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Berlingu sledi še Oplov combo
Avto
AvtoMiloš Milač Berlingu sledi še Oplov combo 1

Oplov combo z osnovo in tehniko berlinga in partnerja, a lastnim oblikovnim slogom

FINANCE
Avto
Živahen križanec, ki preseneti z uporabnostjo
Avto
AvtoMatej Kačič Živahen križanec, ki preseneti z uporabnostjo

Opel crossland X je v pokoj poslal merivo, sam pa na 4,21 metra dolžine zgledno združuje lastnosti enoprostorca in manjšega terenca, ki se kljub nekoliko robustnemu videzu še najbolje znajde v mestnem okolju.

FINANCE
Avto
Oplov družinski combo v Sloveniji predpremierno v unikatni izvedbi
Avto
AvtoMiloš Milač Oplov družinski combo v Sloveniji predpremierno v unikatni izvedbi

Opel combo se je v unikatni, ročno izdelani izvedbi s posebej zaščitenim prevozom kot predserijski izdelek za dva dni ustavil v Sloveniji.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)