Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala T-cross je veliko več, kot le privzdignjen ter za tisočaka in pol dražji VW polo. Mladostnega videza, z veliko možnostmi individualizacije in prilagojen aktivnemu življenjskemu slogu navduši vse generacije, na majorških cestah pa je prepričal tudi za volanom.
Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti V luči ženevskega avtosalona so pri JBR Capitalu pripravili lestvici ženevskih avtomobilov, ki so naložbo lastnikov oplemenitili ali pa precej osiromašili.
Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Ameriški Ford je lani, predvsem zaradi izgub v Evropi in na Kitajskem, zmanjšal dobiček pred davki za 37 odstotkov. Šef Forda si je kljub temu prislužil povišek.
Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Audijev operativni dobiček je lani upadel za 32,3 odstotka, na 3,53 milijarde evrov. Za levji delež zmanjšanja so krivi kazen münchenskega sodišča in drugi stroški, povezani z afero Dieselgate. Napovedi za 2019 so boljše.
Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Privzdignjena tesla model 3 – model Y med kupce prihaja konec leta 2020, osnovna različica pa leta 2021. Že zdaj pa je jasno, da bodo evropske cene zanjo od 20 do 26 odstotkov višje kot ameriške.

Skoraj človeška pamet in diskreten luksuz superlimuzine prihodnosti

Čas branja: 4 min
07.10.2015  22:30  Dopolnjeno: 08.10.2015 08:31
Superlimuzina, ki skoraj obvlada avtonomno vožnjo, sama parkira in zabava voznika in potnike

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
BMW dodaj
Mercedes dodaj
Simon Langhofer dodaj

Višji avtomobilski razred je v zadnjih letih postal pravi razvojni laboratorij. Limuzine tega razreda namreč na trg prinašajo najsodobnejše rešitve, inovacije, ki so sprva pogosto nerazumljive, a v praksi uporabne in tako razkoš­ne, da presegajo vsa pričakovanja. To vlogo je odigral BMW serije 7, ki smo ga preizkušali v Lizboni.

BMW7-2-mm.1444238970.jpg.c.960px.jpg
BMW serije 7 je pravi laboratorij na štirih kolesih, saj prinaša kup tehnike, prvič uporabljene v tem razredu. Denimo inovativno sestavo karoserije, ki je hibrid jekla, aluminija in karbona. V kabini uvaja senzorje, ki kretnje prevajajo v ukaze, zadnja sedeža nista le razkošna, med njima je prenosna tablica ...

Pred razkritjem serije 7 junija letos sem se spraševal, kaj proizvajalci sploh še lahko ponudijo v najvišjem avtomobilskem razredu, če odštejemo megarazkošni razred rolls-royceov in bentleyjev. Še več luksuza, prostora, moči, opreme ...? Razkritje je dalo delno drugačne odgovore. Luksuz in moč seveda štejeta, a nista več na prvem mestu. Razkošje je spremenilo obliko, BMW serije 7 ni postavljaški orjak, tako kot denimo Mercedes-Benzov S. Svojih 5,1 oziroma 5,24 metra dolžine (podaljšana različica) in dva metra širine poskuša sramežljivo skriti. Zasnova karoserije je hibrid karbona, ojačenega s steklenimi vlakni, jekla in aluminija, ki zmanjšuje maso za 130 kilogramov, obenem pa poskrbi za nižje težišče in dobro zvočno izolacijo. Bolj kot velikost in moč v ospredje stopajo tehnične rešitve, kot so denimo samodejna vožnja, ta je tik pred vrati, parkiranje brez voznika za volanom, prenosna in s spletom povezana tablica med zadnjima sedežema, senzorji, ki omogočajo, da radio in telefon upravljate zgolj z zamahom roke, brez dotika. Ključ je postal pametni računalnik z zaslonom na dotik, laserski žarometi svetijo 600 metrov daleč ...

BMW7-3-mm.1444238971.jpg.n.960px.jpg

BMW7-5-mm.1444238973.jpg.n.960px.jpg

Razkošje na nevsiljiv način

Sredi septembra letos sem največji BMW tudi preizkusil na znanih zavitih cestah obmor­ske Portugalske, skozi Estoril, Cascais do Mafre in nazaj. Pričakovanja so bila, kot vsakič znova za volanom BMW, visoka, morda celo previsoka. Obliki priznavam eleganco, ne pa tudi izvirnosti. Voznikovo okolje je brezhibno, usedem se na širok in udoben sedež, nastavljiv v več smereh, z masažo, ogrevanjem in hlajenjem. Položaj za volanom je brez napake, verjamem, da takšnega najde prav vsak, ne glede na telesne mere. Armaturna plošča pa je glede na razred in osnovno ceno najmanj 100 tisočakov kar nekako skromna. Nizek senčnik nad merilniki, široka sredinska konzola in zaslon na dotik so lični, pregledni in v praksi enostavno uporabni. Okolje deluje estetsko in zelo kakovostno, nekako domačno, nikakor pa ne kričeče razkošno kot pri tekmecu mercedes-benzu S. Šele ko se poglobim v podrobnosti, BMW 7 razkrije svoje sladkorčke. Ključ, ki je pravzaprav pametna naprava, je lahko daljinec za samodejno parkiranje (ta funkcija bo na voljo novembra), z njim lahko upravljate klimatsko napravo in še kaj. Ker so funkcije energijsko potratne, pa potrebuje svoj polnilnik pod naslonom za rokami. Tja položim še telefon, ki se brezžično napolni v uri in pol.

BMW7-4-mm.1444238974.jpg.n.960px.jpg

Kretnje namesto dotika, pritajena moč V8

Vrtenje kazalca v desno poveča glasnost radia, v levo jo zmanjša, druga kretnja dvigne slušalko pred tem povezanega telefona. Hecni funkciji, ki se pozneje izkažeta kot zelo uporabni. Prvi del poti prevozim z različico 750i xDrive, ki jo poganja 4,4-litrski V8 s 330 kilovati (450 konjskimi močmi). Ta je pri običajnem tempu nezaznaven, prav tako osemstopenjski samodejni menjalnik, za katerega sploh ne veš, da deluje. Zavoji nad Cascaisom ponudijo možnost hitrejše vožnje, veliki V8 pritajeno zagrmi, potisne telo ob sedež, okoli dve tone težko in 5,24 metra dolgo limuzino pa do stotice požene le v 4,4 sekunde. Vrednost, ki so jo pred kratkim dosegali le športni avtomobili, doseže potiho in nespektakularno, brez razgrajanja, cviljenja gum, cukanja motorja ali menjalnika, kot airbus pri pospeševanju na stezi. Drugi del poti prevozim z dizelskim 730d s 195 kilovati in pospeškom do stotice v 6,1 sekunde. Vstopni motor prinaša več sape kot veliki V12 v 750i pred tremi generacijami, potrebe po več moči ni v nobenem primeru. Želje tistih, ki si lahko privoščijo tak avto, pa najbrž obstajajo, zato ima BMW še 740i, 750i, prihaja tudi 760i ...

Dinamika z veliko začetnico

BMW7-1-mm.1444238976.jpg.n.960px.jpg

Zavoji razkrijejo še drugo plat sedmice - dinamiko. Zdaj bolje razumem, zakaj so inženirji težja jeklo in aluminij uporabili pri zasnovi spodnjega dela karoserije, karbon pa pri zgornjem. Sedmica ima zelo nizko težišče, v zavoje pade igrivo, progresivni volan pa deluje tako natančno, da z njim lahko krmariš milimetrsko natančno. Takšnega občutka ne ponuja noben avto v tem razredu. Na dejstvo, da sedim v res velikem avtu, me spomnijo le ostri zavoji, kjer 5,24-metrska limuzina potrebuje več prostora, saj hitro zapeljem na rob ceste. Programi eco pro, comfort, sport in sport +, ki določajo nastavitve zračnega podvozja, menjalnika, volana in plina, se vklapljajo tudi samodejno. Gumb adaptive namreč prepozna želje voznika, na grobost se odzove s čvrstim vzmetenjem in odzivnim motorjem, na nežnost z mehkobo, ki luknjaste ceste spreminja v avtoceste. Le kucljev ne zna obvladati tako dobro, nezaznavno, kot Mercedes-Benzov magic body control.

Vozi skoraj sam, zna veliko, a ne vsega

Iz zavojev na avtocesto. Z vklopljenim radarskim tempomatom in sistemom za sledenje znotraj črt sedmica dejansko vozi sama, pospešuje, zavira in zavija. Po dobrih desetih sekundah me opozori, da primem volan, da sama pač ne sme voziti. A dejansko sem dobil občutek, da je samodejna vožnja le streljaj stran. V ugodju tehnike se spomnim pomanjkljivosti, na katero je opozoril dva razreda manjši audi A4, ki sem ga spoznal v začetku septembra. Sklop kamer in senzorjev BMW 7 sicer zaznava prometne znake, a ne zna prilagajati hitrosti omejitvam na cesti in samodejno zavirati pred zavoji kot v audiju A4. Simon Langhofer iz BMW je pojasnil, da je sistem namenjen predvsem vožnji po avtocesti.

Foto: Miloš Milač


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Testi
Testi Presežki tehnike, razkošja in umetne inteligence za 165 tisoč evrov 13

Test: BMW 730d xDrive, najsodobnejša limuzina na trgu obrača nov list v razvoju, strojeznanstvo se umika elektroniki in IT, v ospredju je...

AVTO
Novosti
Novosti (video) Avto, ki parkira sam, pije po kapljicah in vam bere misli 19

(Iz razkritja BMW serije 7): daljinsko parkiranje, podvozje ki bere vaše misli, 3D senzor ki razume vaše kretnje, inovativna gradnja...

AVTO
Novice
Novice Sprehod po BMW megatovarni, kjer nastaja limuzina iz jekla, aluminija in karbona

Pogledali smo si proces proizvodnje BMW serije 7 z inovativno karoserijo iz jekla, aluminija in karbona; ta prinaša prihranke pri masi,...

AVTO
PAL
PAL BMW serije 7: Umetnina iz jekla, aluminija in karbona 6

Superlimuzina, ki ponuja razkošje, dinamiko in skoraj človeško pamet ter zahteva prek sto tisočakov za osnovno različico.

AVTO
Testi
Testi Bavarska klasika za vse okuse 3

BMW serije 3 že dobra štiri desetletja pooseblja športno limuzino, klasični zadnji pogon ter učinkovit 2,0-litrski turbodizel s 140...

AVTO
Novice
Novice To je novi BMW serije 5 27

S februarjem na trg prihaja sedma generacija BMW serije 5, končno pa je znana njena zunanja podoba

AVTO
Novosti
Novosti (video) BMW serije 5 touring: več prostora za potnike in prtljago 2

BMW je pred premiero v Ženevi pokazal peto generacijo serije 5 touring. Ta ponuja več prostora v potovalni kabini in do 1700 litrov...