Včeraj bi moral Volkswagen oddati akcijski načrt, kako bo saniral sporno programsko opremo pri več kot osmih milijonih vozil z dizelskim motorjem, tako je obljubil nemški vladi, a tega v celoti ni izpeljal. Novi predsednik nadzornega sveta skupine Volkswagen Hans Dieter Pötsch je v govoru včeraj popoldne povedal le, da si bo proizvajalec vzel čas za iskanje rešitev, s katerimi bodo odpravili posledice sporne programske opreme. Predsednik uprave skupine Volkswagen Matthias Müller pa je predvčerajšnjim izjavil, da bo pri večini primerov od skupaj prek osem milijonov takih vozil zadoščala le zamenjava programske opreme, pri nekaterih pa bodo potrebni zahtevnejši posegi.
77 milijard evrov bi lahko Volkswagen stala afera, je izračunal The Verge.
Volkswagen si je vzel čas, podrobnosti niso znane
Ali bodo volkswagni, seati, audiji in škode po zamenjavi programske opreme lastnike prikrajšali za del motornih zmogljivosti, kako natančno bodo vpoklic izpeljali in koliko jih bo stal, Pötsch včeraj ni govoril niti ni sprejemal vprašanj novinarjev. Müller pa je dejal, da bo proizvajalec reševanju posledic afere podredil vse druge projekte. To lahko pomeni, da bo ugasnil nekatere manj nujne ali zmanjšal vlaganja na nekaterih področjih. Ob tem je poudaril, da bo skupina Volkswagen krila vse stroške s predelavo. To naj bi sicer veljalo za Evropo, načrt za ZDA pa še ni jasen, pišejo ameriški mediji. Po zadnjih ocenah bi lahko stroški vpoklica dosegli vrednost 87 milijard dolarjev (77 milijard evrov). Na sestanku z zaposlenimi je v torek omenil tudi, da bo v prihodnjih mesecih moral sprejeti določene ukrepe, nekateri med njimi bodo tudi boleči.
V Sloveniji 34.291 vozil z napako
Oglašati se je začel tudi slovenski distributer Porsche Slovenija. V včerajšnjem sporočilu za javnost so v družbi zapisali, da bodo lastnike volkswagnov, seatov, škod in audijev z motorjem 2.0 TDI, izdelanih med letoma 2008 in 2015, obvestili in povabili na servis za odpravo napak. Sporočili so, da ima slovenske tablice 34.291 spornih avtomobilov omenjenih znamk, posege na njih pa bodo začeli opravljati januarja prihodnje leto. Ob tem so v družbi na spletnih straneh www.volkswagen.si, www.seat.si, [www.audi.si] in [www.skoda.si] zagnali aplikacijo, v katero lahko lastniki vozil vpišejo številko šasije in takoj dobijo odgovor, ali njihov avto sodi med tiste s sporno programsko opremo.
Trgovec ni zaskrbljen
Pogovarjali smo se z enim od slovenskih trgovcev znamk Volkswagen, Škoda, Audi in Seat, ki pa ni pretirano zaskrbljen. Kaj je povedal? »Sprva je bilo kar nekaj preplaha, kupci so nas klicali, kaj je narobe z njihovimi avtomobili, kaj sploh so dušikovi oksidi, najbolj pa jih je zanimalo, ali bodo imeli z vozili stroške in ali jih bodo kot rabljene lahko prodali. Ob tem nihče ni odpovedal pogodbe, v centru rabljenih vozil nismo začutili večjega pritiska, v zadnjih 14 dneh pa smo prodali več dizelskih volkswagnov, audijev in škod kot tistih z bencinskimi motorji,« je komentiral.
Hrvaškega ministra skrbi za zdravje državljanov
Oglasili so se naši sosedi Hrvati. Minister za varstvo okolja in narave Mihael Zmajlović je napovedal, da bo Hrvaška zahtevala odškodnino od nemškega avtomobilskega velikana Volkswagen, če se bodo navedbe o manipulacijah s programsko opremo za merjenje izpuhov škodljivih snovi izkazale za točne. »Volkswagen bo moral plačati zaradi svojega pohlepa, onesnaženja okolja in zdravja ljudi,« je poročal Biznis plus.