Avto

''Utrganec'' iz staromodnega vzhoda

Test: Honda civic 1.6 i-DTEC: civic tudi v prenovljeni podobi potrjuje svojo drugačnost, kar pri japonskih avtomobilih ni zelo pogosto.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

06.10.2015 06:15
Čas branja: 4 min

Honda civic tudi v nekoliko prenovljeni podobi in z dizelskim agregatom potrjuje svojo drugačnost, celo drznost, nekaj, kar pri japonskih avtomobilih ni zelo pogosto.

IMG-3700.1444086942.JPG.e.960px.jpg
Najbolj opazne značajske lastnosti civica: mogočna, na (nekdanjo) športnost spominjajoča črno zamrežena maska, v črno plastiko potopljeni kljuki zadnjih vrat (zato zaslutiš spogledovanje z alfa romeo 159),... Menda je Japonec? Se šalite!?

Drzno, inovativno, drugačno oblikovanje avtomobilske pločevine je doma predvsem v severnem delu Apeninov - ali je bilo tako vsaj donedavnega. Ampak civic, Hondin adut v najbolj napornem oziroma konkurenčnem evropskem avtomobilskem razredu, ni nastal na risalni deski Italdesigna ali v studiju Pininfarine, pač pa v dizajnersko zadržani, previdni, skoraj staromodni deželi vzhajajočega sonca. Dosežek, ki se mu moraš načuditi.

Prvič se je civic, avto nižjega srednjega razreda, točno tistega, v katerem vsaj na evropskih trgih že leta ali desetletja gospodari Volkswagnov golf (zato tudi golfov razred), pojavil davnega leta 1972. Ampak tedaj se je očem kazal v povsem običajni, naj rečem konvencionalni karoserijski podobi. Nato je prišlo leto 2005 in evo novega civica!

IMG-3684.1444087135.JPG.s.960px.jpg
Velik, kaj velik, skoraj gromozanski spojler na zadnjih vratih, ki zadnje steklo deli na dva dela.

To je bil popoln prelom s preteklostjo, avto, kot bi bil študija, ki se rodi zato, da potipaš trg in izmeriš utrip morebitnih kupcev.Takšen pogum ni zelo pogost, običajno je rezerviran za avtomobile oziroma razrede, kjer je kupcev za vzorec in si zato lahko privoščiš drugačnost, skoraj ekstravaganco. Ampak Honda se je z novim civicom spustila v prej omenjeni golfov razred, tistega, kjer se drenjajo številni in je skoraj aksiom prodati veliko in vsaj toliko tudi zaslužiti. Pogum, ki se mu prikloniš in se hkrati zaveš, da je bilo tveganje veliko. Toda novi civic se je tržno posrečil.

P4200400-1429565739-JPG-c-600px.1444087219.jpg.s.600px.jpg
Petvratna kombi limuzina kupejevske zasnove se potegne do razredno primernih 430 centimetrov in tudi v višino do 144 centimetrov, čeprav se zdi na pogled bistveno nižja.

Tudi v nekoliko prenovljeni podobi je avto obdržal svoje oblikovno bistvo: petvratna kombi limuzina kupejevske zasnove se potegne do razredno primernih 430 centimetrov in tudi v višino do 144 centimetrov, čeprav se zdi na pogled bistveno nižja. Karoserijskih in oblikovnih posebnosti torej ne manjka, a naštejem vsaj dve ali tri, najbolj opazne: mogočna, na (nekdanjo) športnost spominjajoča črno zamrežena maska, v črno plastiko potopljeni kljuki zadnjih vrat (zato zaslutiš spogledovanje z alfa romeo 159), pa velik, kaj velik, skoraj gromozanski spojler na zadnjih vratih, ki zadnje steklo deli na dva dela. Vse to ti da znova vedeti, da imajo (ali pa so imeli) pri Hondi veliko poguma. A nekaj se je s prenovo le spremenilo: zadek se konča s črno obarvanim difuzorjem, ni več dveh trikotnih izpušnih cevi, nekaj, kar je dodatno potrjevalo izvirnost avtomobila. Škoda, dvakrat.

IMG-3688.1444087319.JPG.s.960px.jpg
Armaturna plošča je razdeljena na dva dela, mešanica analognih in deloma digitalnih merilnikov. Malce si zbegan le na začetku, nato se privadiš.

Ko je oblika toliko drugačna, kot je, in prav je pri tem upoštevati letnico rojstva (torej 2005), gre kakšna malenkost tudi na račun uporabnosti. Prej omenjeni zadnji spojler deli zadnjo šipo in s tem temeljito pokvari preglednost nazaj. Tudi pri upravljanju potovalnega računalnika se zdi, da pri tej japonski hiši še niso pogledali, kako enostavno in priročno imajo to urejeni številni konkurentje. Čudno, težko razložljivo. Je pa na zadnjih sedežih presenetljivo prostorno - ne za kolena, čeprav izjemne krize ni, pač pa po višini, kjer načeloma nekaj prostora jemlje kupejevska oblika. Drugačnost se znova kaže pri armaturni plošči. Razdeljena na dva dela, mešanica analognih in deloma digitalnih merilnikov. Malce si zbegan le na začetku, nato se privadiš. Želel bi si bolje nastavljiv voznikov sedež, tako da bi videl začetek motornega pokrova - višji so tukaj v prednosti. Odlagalnih prostorov je precej, ampak prav veliki niso.

Zdi se nekako tako, kot da civic noče biti za vsako ceno in v vseh pogledih izjemno uporaben avtomobil, da hoče - kot že omenjeno - zadržati nekaj dirkaške „nepraktičnosti", vse skupaj pa mu kar dobro uspeva. Velikost prtljažnika je nekako pričakovano razkošna, takšna je bila tudi pri generaciji 2005. Pri novemu v osnovi ponuja 407 do 477 litrov (odvisno od prisotnosti rezervnega kolesa) s čimer deklasira tekmece. Karavanski tourer je sploh rekorder s 624 litri,...

P9200318.1444087402.JPG.w.960px.jpg

Pri civicu hvalimo tudi prilagodljivost, ki jo poudarja inovativna rešitev - dvižen sedalni del zadnje klopi (ta se dvigne ob naslonski del), ki kot pri jazzu ustvari pravi mini prtljažnik za prednjima sedežema. Za prednja sedeža lahko zapeljete kolo, postavite velik lonec z rožo ali kaj podobnega.

Kaj pa dizelski pogon in drugačni civic? 1,6-litrski dizelski štirivaljnik, ki zmore 88 kW/120 KM pri 4000 vrtljajih in ima 300 Nm navora pri 2000 vrtljajih v nobenem primeru avtu ni v sramoto. Prilagodljiv, elastičen, dovolj zmogljiv, nič hrupen - kje so že časi, ko se je zdelo, da dizli ne gredo skupaj z avtomobili, kot je civic?! Komaj kaj pretiravam, če pravim, da je izvrstna kombinacija z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom, ki „vleče" tudi v šesti, kar je seveda predvsem ali najbolj posledica dokaj visokega dizelskega navora. Poraba se v povprečju ustavi med 5,0 in 5,4 litra, odvisno od - kot vedno - voznikove noge in še marsičesa. Jasno je, da je precej daleč od tovarniške, ampak to je že znana zgodba. Kombinacija ni slaba, pa dizel in vse tisto, kar ga spremlja zadnje čase, gor ali dol. Morda je manj znano, da ima ta honda poltogo zadnjo premo, kar naj bi bil skoraj greh? Ni, zlahka dokazljivo. Sicer pa - tudi sloviti golf zadnje generacije ima pri motorno skromnejših variantah enako rešitev zadnje preme, pa njegovi priljubljenosti to doslej ni prav nič škodovalo.

P9200277.1444087454.JPG.e.960px.jpg

V osnovni izvedbi je stal civic 1.6 I-DTEC sport 24.520 evrov, z nekaj dodatne opreme (navigacija, elektronski asistenčni sistemi ipd.) je cena poskočila na 26.380 evrov. Malo ali preveč je seveda stvar presoje, žepa, okusa. In ko gre za slednjega, bi si upal staviti, da je ta pri tistih, ki zapeljejo civica v domačo garažo, drugačen. Pohvalno.

Foto: Janez Kovačič in Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

21.04.2015
16.11.2014
05.12.2013
22.01.2014
28.12.2011
FINANCE
Avto
Hondin igralec za sam vrh
Avto
AvtoMatej Kačič Hondin igralec za sam vrh

Novi civic tudi z litrskim motorjem ne razočara. Še več, s poskočnostjo, zmerno žejo, odličnimi voznimi lastnostmi, bogato opremo in ceno 21 tisoč evrov bi se zlahka okitil tudi z lovoriko službeni avto leta.

FINANCE
Avto
Po poteh stare slave
Avto
AvtoMatej Kačič Po poteh stare slave

Nova honda civic prerašča meje kompaktnega razreda, ponuja sodobna turbomotorja in ugodno ceno od 18 tisoč evrov.

FINANCE
Avto
Ko dizlom kar ne želiš obrniti hrbta
Avto
AvtoMatej Kačič Ko dizlom kar ne želiš obrniti hrbta 6

Honda civic z odličnim 1,6-litrskim turbodizlom ponuja tisto pravo kombinacijo moči in varčnosti, ob kateri boste dvakrat premislili, ali bi dizlom za vedno rekli zbogom.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Nenavadna honda, ki te prime in pošteno ''drži''
Avto
AvtoJanez Kovačič Nenavadna honda, ki te prime in pošteno ''drži''

Honda civic grand ponuja kar samosvojo karoserijsko obleko, toda kombinacija motorja, menjalnika in podvozja ustvarja avto precej uživaških občutkov

FINANCE
Avto
Najdražji avti Slovencev, najcenejši 4x4 robustneži in maksi minija
Avto
AvtoMiloš Milač Najdražji avti Slovencev, najcenejši 4x4 robustneži in maksi minija

Najdražji in najcenejši avtomobili v Sloveniji, zadnje druži pogon 4x4. Kakšen bo letos avtomobilski posel v Evropi, kako bo nanj vplival brexit. V pismu še o novem konceptnem Infinitiju, rekordih Volkswagna in o minijih z velikim bremenom mase in centimetrov, pa tudi s prepričljivo tehniko - preizkusili smo hibrida in dirkaškega JCW.

FINANCE
Avto
Dizel je izgubil bitko, vojne še ne
Avto
AvtoMiloš Milač Dizel je izgubil bitko, vojne še ne 1

Dizelski motorji so lani v evropski prodaji novih avtov izgubili pet odstotnih točk deleža, krčenje pa se bo letos umirilo, verjamejo analitiki, proizvajalci in tudi dobavitelji