Avto

Ko rabljenim karavanom lahko pokažete sredinec

Dacia logan MCV z ogromnim prtljažnikom in dokaj varčnim turbodizlom je preprost, robusten in poceni avto za družine, aktivne pare in obrtnike, ki imajo dovolj nepreverjenih rabljenih karavanov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

05.10.2015 00:01
Čas branja: 7 min

Dacia-logan-MCV-103.1443956651.JPG.s.960px.jpg

Povprečna slovenska družina, športno aktivni pari in preudarni obrtniki, ki iščejo poceni avto za okoli 11 ali 12 tisoč evrov se prej ali slej znajdejo v položaju, ko želijo menjati avto. Ker potrebujejo predvsem prostor za tisoč in eno potrebščino, različne športne rekvizite ali delovna orodja, so v ožjem izboru tudi funkcionalni karavani, najraje z dizlom v nosu. Varčnost in zanesljivost imata prednost pred zmogljivostmi, saj je pomembno le to, da se pride na cilj.

Dacia-logan-MCV-323.1443956159.JPG.s.960px.jpg

Med opremo za kar se da udobno vožnjo ne sme manjkati klima, prav pridejo električna stekla in daljinsko centralno zaklepanje, še kako dobrodošla je navigacija. Seveda vozilo tehnično ne sme biti prestaro oziroma zastarelo, rubriko »varnost« pa zadovoljivo zapolnijo vsaj štiri zračne blazine, ABS in ESP. Želje in zahteve niso prav velike, a na koncu ima glavno besedo proračun. Večina se bo tako zapodila v lov za rabljenim vozilom, saj novega za tak denar gotovo ni. Napaka!

Dacia-logan-MCV-028.1443950845.JPG.e.960px.jpg

Nova in prostorna Dacia logan MCV s sedemletno tovarniško garancijo izpolnjuje vse zahteve (in še kakšno več), obenem je lahko zelo poceni, konec koncev pa bo iz nje kar nekaj časa dišalo po novem - preudarnemu kupcu to morebiti šteje več kot pa ugled.

Dacia-logan-MCV-043.1443956777.JPG.s.960px.jpg

Če k temu dodamo še pregovorno znane lastnosti Dacij, kot so solidna in čvrsta izdelava, robustna in neobčutljiva karoserija, preprosta in funkcionalna notranjost, poceni, vendar prijetni materiali ter dobra in zanesljiva Renaultova mehanika, potem se palec za nakup že lahko obrača navzgor.

Dacia-logan-MCV-538.1443954507.JPG.s.960px.jpg

Romunski Renault med novimi vozili dejansko nima tekmecev. Med karavani blesti prav logan MCV, ki v različici 1.2 base za 7.800 evrov ponuja prostoren prtljažnik in kabino. Oprema in pogon sta (pre)skromna, šibkejši 75-konjski dizel je na voljo za 10.790 evrov, sami priporočamo 90-konjskega dizla z opremo Laureate za 12.190 evrov. Za razumen denar dobite nov avto s klimo, električnim pomikom stekel in ogledal, po višini nastavljive sedeže in volan, potovalni računalnik, štiri zračne blazine, ABS in ESP ter sedemletnim jamstvom.

Dacia-logan-MCV-540.1443951810.JPG.s.960px.jpg

Testni logan MCV 1.5 dCi 90 je ponujal poseben in omejen paket opreme Life Plus (z njim Romuni proslavljajo svoj uspeh v Evropi), kar ob opremi Laureate in prepoznavni modri barvi karoserije Cosmos (400 evrov) prinaša še aluminijaste strešne nosilce, 15-palčna platišča, meglenke in svetlo sivi vzvratni ogledali. Nekaj odtenkov modre se najde tudi v notranjosti potniške kabine, obdajajo sedeže, v modro pa so obarvani tudi varnostni pasovi. Ti prijetno popestrijo sicer asketsko zasnovano notranjost.

Dacia-logan-MCV-353.1443951901.JPG.s.960px.jpg

Za doplačilo je na voljo še vmesnik R-Link z zaslonom na dotik in navigacijo (zelo ugodnih 250 evrov), parkirni senzorji zadaj (205 evrov) ter tempomat oziroma omejevalnik hitrosti (155 evrov). Pod črto je cena zrasla na 13.475 evrov, vendar bi kakšen dodatek lahko tudi spustili.

Dacia-logan-MCV-409.1443952199.JPG.s.960px.jpg

Že ob prvem stiku s karavanskim loganom MCV je bilo hitro jasno, da je tudi ta Dacia uvrščena visoko v kategoriji plačano-dobljeno. Karavanski logan se na lepotnem tekmovanju resda ne uvršča prav visoko, a po prenovi je dobil bolj zrel videz in predvsem lepši prednji del z izrazitejšimi odbijači ter v opremi Life Plus nekaj poživitve. Zadek je ostal praktično nespremenjen - seveda z razlogom. Pri Daciji na račun modernejših zaobljenih linij in bolj atraktivne oblike namreč niso želeli žrtvovati uporabnosti.

Dacia-logan-MCV-515.1443952139.JPG.s.960px.jpg

Glavni adut 4,49 metra dolgega (43 cm več kot kompaktni sandero), 1,73 metra širokega in 1,55 metra visokega logana MCV je namreč - poleg cene - zares ogromen prtljažnik. Ta v osnovi ponuja 573 litrov prostornine, s podrto zadnjo klopjo (deljiva 60:40) celo 1.515 litrov ter zaradi močnega zadnjega vzmetenja skorajda furgonsko nosilnost 580 kilogramov. Toliko ne zmoreta niti karavanska BMW 5 ali Mercedes E. Prava mala hala v zadku tako brez težav zadovolji družinske in pustolovske potrebe, v enostaven in skromno obdelan prtljažnik pa boste brez slabe vesti naložili tudi vreče cementa, posode z barvami ali drva.

Dacia-logan-MCV-442.1443953623.JPG.s.960px.jpg

Uporabnost tovornega prostora še povečuje nizek nakladalni rob, kar močno olajša natovarjanje težjih in večjih predmetov oziroma prtljage, notranjost pa je čvrsta in odporna ter se čisti brez težav. Ob podrti zadnji klopi je površina vseeno poševna, manjši naklon je namreč v predelu preklopljenih sedežev. Za silo s pomočjo kake napihljive blazine se da tako tudi prespati, seveda je takrat treba s seboj vzeti manj prtljage ali pa jo čez noč pustiti zunaj. Orodje za menjavo predrte pnevmatike je priročno pritrjeno ob steno, za rezervno pnevmatiko standardnih dimenzij pa je treba odšteti 55 evrov.

Dacia-logan-MCV-453.1443953543.JPG.s.960px.jpg

Kar nekaj nevšečnosti pa lahko - predvsem nežnejšemu spolu - povzroči neugledni in zastareli gumb za odpiranje prtljažnika. Kolikor je "old school" gumb na vzmet prijateljici sprva polepšal dan, saj takšnega pod prsti ni začutila že leta, toliko ji ga je v nadaljevanju pokvaril. S svojimi dolgimi nohti in žensko silo nikakor ni zmogla odpreti pokrova (pozneje pa zaman iskala ogledalce na senčniku pred voznikom) - kot kaže je logan MCV vozniško bolj primeren za moške, kar so v nadaljevanju še podkrepili izjemno trd servo volan in dokaj šibke zavore. Zadaj še bobnaste, kar danes redko vidimo.

Dacia-logan-MCV-005.1443954105.JPG.s.960px.jpg

Med vožnjo z loganom MCV hitro zadiši po starih časih. Že omenjene slabotne zavore in trd servo (prvo vprašanje znanca: Ali ga sploh ima?), neugleden plastičen volan (za 60 evrov je na voljo usnjen), stranska ogledala brez dela roba za mrtvi kot, halogenski žarometi ter odpiranje stekel zadaj na roke je le nekaj stvari iz preteklosti.

Dacia-logan-MCV-440.1443954048.JPG.s.960px.jpg

V notranjosti je tudi veeelikooo kot kamen trde plastike, dolgočasne ravne linije ter pusto črnino armaturke pa poleg opremskih modrih vstavkov razbijejo le še svetlejše vratne obloge, spodnji del volana in okvir okrog sredinske konzole, zračnike pa obkroža imitacija kroma.

Dacia-logan-MCV-503.1443954416.JPG.s.960px.jpg

Robustna stikala spodaj na sredinski konzoli ukazujejo ročni klimi, ki je tudi v najhujši pripeki delovala odlično, pohvaliti pa velja tudi infozabavni sistem R-Link z zaslonom na dotik. Ta je veliko boljši, kot v marsikaterem dražjem avtu, navdušita hitra odzivnost, berljivost podatkov in upravljanje prek preglednih menijev. Za poslušanje glasbe je na voljo še vhod USB, le za uravnavanje glasnosti roko dvigujemo za potenciometer - seveda je na voljo tudi upravljanje ob volanu.

Dacia-logan-MCV-378.1443953445.JPG.n.960px.jpg

Zadaj bosta dokaj udobno sedela dva odrasla, spredaj se sedi malce višje, sedalna površina pa bi bila lahko tudi bolj anatomsko oblikovana ter bi ponujala več oprijema telesu. A tudi z daljše poti smo prišli dokaj spočiti (nismo bili edini, v navigaciji smo med cilji našli tudi Berlin), odlagalnih površin je kar nekaj (tista na vrhu armaturke je priročna za odlaganje denarnice in telefona), vendar bi utori za plastenke in pločevinke spredaj moral biti globlji. Da sedimo v nizkocenovniku, slišimo že po nekaj metrih, saj zvočna izolacija ni najboljša.

Dacia-logan-MCV-489.1443953966.JPG.s.960px.jpg

Dacia ne bi bila Dacia, če ne bi bila po svoje tudi posebna. Merilniki so resda pregledni in predvsem preprosti, celo tako preprosti, da tisti z vrtljaji nima zarisanega rdečega polja. Stikala za pomik stekel smo venomer iskali na vratih (nahajajo se na sredinski konzoli), trobljo na volanu (stikalo je ob volanu), dnevne luči se ne preklopijo samodejno v nočni način, smerniki so brez funkcije kratkotrajnega utripanja, ključ je povsem nezložljiv in v slogu preteklosti ga potrebujemo tudi za odpiranje posode z gorivom. Avto je zanimivo moč pognati tudi brez pritisnjene sklopke, zaradi česar nam v pripeki zaradi vklopa prezračevanja ni bilo treba lesti v vozilo.

Dacia-logan-MCV-433.1443954257.JPG.e.960px.jpg

Približno 1.100 kilogramov težki Logan MCV je precej tehnike podedoval od prejšnjega Renaultovega clia, kar ni slabo, vendar pa vsi tega ne bodo sprejeli z odprtimi rokami. Morda jih bo potolažil preverjen in zanesljiv francoski 1,5-litrski štirivaljni turbodizel s 66 kilovati oziroma 90 konji, ki največji navor 220 Nm ponudi pri 1.750 vrtljajih, s čistostjo izpuha pa zadovolji normo Euro 6. Zaradi slabše zvočne izolacije nikoli ne skrije svojega porekla, sploh če s polnim plinom z mesta pospešuje do 100 km/h, za kar potrebuje 11,8 sekunde ali pa se nekje na nemški avtocesti napreza z maksimalnimi 173 kilometri na uro.

Dacia-logan-MCV-490.1443954003.JPG.s.960px.jpg

Hrup vseeno ni moteč, tudi piš vetra, ki prodre v kabino pri višjih hitrostih, je povsem znosen in pogovor lahko normalno poteka. Glavna odlika motorja je, da je varčen, številke pa bi bile še za odtenek nižje, če bi sicer dobro izračunan menjalnik (avtocestno omejitev denimo »požira« z 2.250 vrtljaji) imel šest prestav. Na koncu tega pravzaprav nismo pogrešali.

Dacia-logan-MCV-088.1443956844.JPG.s.960px.jpg

Na testu smo v povprečju porabili 5,6 litra nafte na sto kilometrov (domet s polno posodo presega tisoč kilometrov), pri čemer priganjanje na avtocesti, v klance in odločnejša vožnja porabo dvignejo na 6,3 litra, umirjena vožnja pa terja dobre štiri litre goriva na vsakih sto kilometrov (tovarna 3,7/3,4/3,5). Za prestavljanje je v pomoč tudi indikator, motor pa začne dihati pri okoli 2.000 vrtljajih in ne popušča do 4.000.

Dacia-logan-MCV-091.1443956883.JPG.s.960px.jpg

Vožnja z loganom MCV je precej povprečna, pri čemer čvrsto vzmetenje v kombinaciji z gumami slabo cesto požirata precej tiho in udobno. Avto je miren in stabilen tudi pri višjih hitrostih, seveda pa ne gre pričakovati, da bo šel skozi ovinke kot kak Mini ali golf GTI. Loganu najbolj odgovarja umirjena vožnja, še posebej če je zadek poln tovora, k temu pa ga malce silijo tudi tri zvezdice na EuroNCAP testu in v dežju zelo slabe gume - čeprav so Continentalove -, na kar je opozoril kolega iz Avto Magazina.

Dacia-logan-MCV-106.1443956927.JPG.s.960px.jpg

V praksi smo mu bili zaradi tega hvaležni ter vozili še posebej previdno. Dacia je sicer ena izmed zgodb o uspehu avtomobilskih znamk, uspešna ni le doma pač pa se z njo radi prevažajo tudi Nemci, Francozi, Britanci, Nizozemci,... skratka tisti, ki imajo praviloma dovolj globok žep. Najbrž se pri nakupu držijo reka, da niso tako bogati, da bi kupovali poceni ter iz salona odpeljejo novo Dacio namesto rabljenega vozila. Čeprav ni najlepša in najmodernejša ponuja praktično vse, kar nezahtevni potniki potrebujejo, da se spočiti in ohlajeni pripeljejo iz točke A v točko B.

Dacia-logan-MCV-295.1443987210.JPG.s.960px.jpg

Tudi logan MCV se nekako ne trudi skriti, kje vse so oblikovalci in inženirji varčevali, da so prihranili kak evro, kar pri sto tisoč prodanih primerkih letno vidno vpliva na dobiček. Zastarel nezložljiv ključ iz 90ih, gumb na vzmet pri prtljažniku iz 80ih, trda armaturka praktično iz enega kosa, skoraj povsem ravne karoserijske linije, praktično enak obraz kot še kak član družine, skromno obdelan prtljažnik z vrati vred, motor brez plastičnega pokrova, malo plastike na kolotekih, tanka izolacijska pena,...

Dacia-logan-MCV.1443953292.jpg.n.960px.jpg

Šli so celo tako daleč, da stikalo za pomik stekel ne pozna avtomatskega zapiranja in odpiranja ter ga je treba ves čas držati. Koliko so s tem prihranili? Evro? Manj? Kakorkoli, na leto zgolj s tem prihranijo 100 tisočakov in stvari postanejo bolj jasne. Zanimivo pa je, da serviserjem prijazen pokončni motorni pokrov pokonci drži pnevmatski nosilec, ne pa preprosta jeklena "šipka". Kdo bi to razumel?

20150807-185910

Pri Daciji ob vsakem novem modelu zelo jasno povedo, da ciljajo na kupce rabljenih avtov. Za 11 ali 12 tisočakov danes seveda dobite sodoben in dobro opremljen družinski karavan, star manj kot tri leta in z okoli 100 tisoč kilometri na grbi. Če je dobro vzdrževan, je nakup razmeroma varen, sicer se boste ukvarjali z odpravo napak, ki jih potečena garancija ne krije.

Dacia-logan-MCV-198.1443989739.JPG.s.960px.jpg

In tukaj na svojo priložnost čaka tudi logan MCV, ki za ugodno ceno nudi še dolgo jamstvo, da bo z njim vse v redu. Kot nalašč pa se zdi za takšne, ki se jim kolca po časih, ko so bili avtomobili še preprosti in enostavni, vendar robustni, zanesljivi in vzdržljivi.

Dacia-logan-MCV-045.1443956031.JPG.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Dacia logan MCV: Za prve korake po brezpotju
Avto
AvtoMatej Kačič Dacia logan MCV: Za prve korake po brezpotju

Dacia logan MCV stepway je pravi družinski multipraktik, kjer bolj kot zapeljive obline štejejo prostornost, robustnost, varčen motor in privlačna cena.

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
Avto
Športnost po žlički
Avto
AvtoMatej Kačič Športnost po žlički 1

Renault twingo GT je avtomobil za tiste, ki so v mestu radi opaženi, hkrati uživajo v bolj dinamični vožnji od enega do drugega semaforja, ali pa med ovinki radi ujezijo večje in močnejše od sebe.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Najdražji avti Slovencev, najcenejši 4x4 robustneži in maksi minija
Avto
AvtoMiloš Milač Najdražji avti Slovencev, najcenejši 4x4 robustneži in maksi minija

Najdražji in najcenejši avtomobili v Sloveniji, zadnje druži pogon 4x4. Kakšen bo letos avtomobilski posel v Evropi, kako bo nanj vplival brexit. V pismu še o novem konceptnem Infinitiju, rekordih Volkswagna in o minijih z velikim bremenom mase in centimetrov, pa tudi s prepričljivo tehniko - preizkusili smo hibrida in dirkaškega JCW.

FINANCE
Avto
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki prehiteva zakonodajo 12

Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.

FINANCE
Avto
Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov
Avto
AvtoJanez Kovačič Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov

Električni avtomobili imajo kar nekaj naravnih sovražnikov. Na to, koliko kilometrov je mogoče prevoziti s polno baterijo, občutno vplivata mraz in vročina.