Opel pričenja pohod na evropski trg. V prvi fazi, junija letos, je astra pokazala svoje obline in drugačne vrednote kot predhodnica, konec avgusta je pokukala na to stran alp, september je prinesel karavanski sports tourer, včeraj in danes pa smo se prvič usedli za njen volan. Prvi vtisi so zelo dobri, a o njih prihodnji teden. Za sedaj le nekaj dejstev o astri in cenah s katerimi bo prepričevala slovenske kupce.
Glavne prednosti so znane, na predstavitvi pa so jih inženirji še nekoliko bolj natančno pojasnili. Nova astra je še vedno lepa, a ni več tako izstopajoča kot njena predhodnica. Vrstni red vrednot se je spremenil, na prvem mestu je učinkovitost, na drugem oblika in na tretjem povezljivost.
Pod poglavje učinkovitost sodijo motorji, povsem novi oziroma sveži. Na dnu je 1,4 litrski atmosferski bencinar z aluminijastim blokom in 74 kilovati, družbo pa mu dela litrski trivaljni turbo s 77 kilovati. Zadnji je še poseben učinkovit, saj je povprečna poraba le 4,2 litra na 100 kilometrov. Slabost majhnega stroja pa je cena, saj bo v Sloveniji za 1.200 tisočakov dražji od 1,4 litrskega.
Nova sta tudi 1,4 litrski turbo s 92 ali 110 kilovati, prvi bo po besedah direktorja slovenskega Opla Boruta Gazvoda najpomembnejši stroj v novi astri.
Dizelski program pa predstavlja 1,6 litrski CDTi s 70, 81 oziroma 96 kilovati, v vsakem primeru je poraba manjša od štirih litrov (od 3,4 do 3,8), izpusti CO2 pa manjši od 100 gramov na kilometer.
Še najbolj živahen stroj, pri Oplu pravijo da sodi že v srednjo velikostno kategorijo, je 1,6 turbo s 147 kilovati (200 konjskimi močmi).
Učinkovitost motorjev dopolnjuje zasnova karoserije, ta je v 75 odstotkih izdelana iz jekel visok trdnosti, ker je ob tem, še za pet centimetrov krajša kot pri predhodnici, je prihranek pri masi kar 77 kilogramov. Dodatnih 50 kilogramov so inženirji dobili z lažjo šasijo, k temu prihranku sodijo tudi manjša in 11,5 kilograma lažja serijska kolesa, ki so pri drugem paketu enjoy sedaj denimo 16 palčna, prej so bila 18 palčna. Druge prihranke prinašajo lažji sedeži, motorji,... Skupen prihranek pri masi je do 200 kilogramov.
Še cene: Nova astra bo pri nas, na trgu bo v začetku novembra, stala od 13.990 evrov. Osnovna cena velja za model 1.4 selection s serijsko klimatsko napravo, šestimi zračnimi blazinami, bluetooth radiem,... Za 15.800 evrov boste dobili precej bogateje opremljeno astro 1.4 turbo s 92 kilovati in opremo enjoy ki vključuje tudi sedempalčni zaslon na dotik. Turbodizel 1.6 CDTI s 81 kilovati in enako opremo bo stal 17.500 evrov, s še bogatejšo opremo innovation, dizlom s 100 kilovati in samodejnim menjalnikom pa 19.600 evrov.
Ena od posebnosti nove astre so matrix LED žarometi, ki z vklapljanjem in izklapljanjem LED diod samodejno senči svetlovni snop. V tem razredu edinstven sistem bo stal najmanj 1.200 evrov doplačila.
Področje povezljivosti pa označuje povezava med iphonom in sistemom CarPlay v multimedijskem sistemu Intellilink, na zaslon lahko preslikate namizje mobilnega telefona, prihodnje leto bo ta povezljiv tudi z androidi in komunikacijski sistem Onstar, ki bo od prihodnjega leta zagotavljal aktivno pomoč 24 ur na dan, 365 dni na leto. Izvajali jo bodo operaterji z znanjem slovenskega jezika.
Foto: Miloš Milač