Avto

Tovorni promet kot največje gibalo rasti lizinških poslov

Obseg lizinških poslov z osebnimi avti in tovornjaki raste, z nepremičninami upada

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

30.09.2015 22:30
Dopolnjeno: 01.10.2015 04:21
Čas branja: 2 min

Rast poslov slovenskih podjetij s tujimi, stari vozni parki tovornih vozil in nove tehnologije so trg tovornih vozil letos dvignili za 20 do 30 odstotkov, posledično se je povečal obseg lizinških poslov, ki raste tudi na področju opreme in osebnih vozil.

Prodajalci tovornjakov si letos manejo roke, saj pričakujejo od 20- do 30-odstotno rast prodaje. Po besedah direktorja programa tovornih vozil Mercedes-Benz Damjana Cirmana so največje rasti v razredu nad 7,5 tone, gre za največje tovornjake in vlačilce, ki vozijo v mednarodnem prometu. Trg bo po njegovi oceni letos zrasel med 20 in 30 odstotki in se približal ravni iz leta 2006, ko so slovenska podjetja kupila nekaj več kot 1.900 tovornjakov. Rekordni leti 2007 in 2008 sta ta hip še nedosegljivi.

1.1443645897.jpg
Novi posli izvoznikov, ostarel vozni park in nove tehnologije, ki prinašajo nižje stroške, povečujejo prodajo novih tovornjakov.

Prodajo ženejo posli izvoznikov

Kaj je razlog za tako ugodne številke? »Podjetja so pridobila nove posle v mednarodnem prevozu, za to pa potrebujejo nove tovornjake, ki so bolj učinkoviti kot stari. Še posebej tisti, ki prevozijo med 120 in 150 tisoč kilometri na leto, po petih ali vsaj sedmih letih zamenjajo vozni park, z novimi tovornjaki dobijo tudi zanesljivejša in varčnejša vozila,« pravi Cirman in trditev podkrepi s primerom novega mercedes-benza actrosa, ki ima v primerjavi z modelom iz leta 2011 za tri odstotke manjšo porabo goriva. »Prihranek se zdi majhen, a pri prevozniku, ki v letu dni prevozi 150 tisoč kilometrov, to pomeni 1.600 evrov prihranka, v sedmih letih številka zraste na deset tisoč evrov ... Ker gorivo pomeni 30 odstotkov celotnega stroška s tovornjakom, amortizacija oziroma upad vrednosti pa le deset, so prihranki pri porabi pomemben dejavnik v stroškovniku prevoznikov,« še dodaja Cirman.

cirman-damjan4-ih.1443528380.jpg.s.960px.jpg

Direktor programa tovornih vozil v Autocommercu Damjan Cirman je zadovoljen s poslom, saj prodaja Mercedes-Benzovih tovornjakov raste še hitreje od trga. Lani si je vodilna znamka na našem trgu odrezala 27,6 odstotka trga, predlanskim 26,1 odstotka.

Vzporedno z rastjo prodaje tovornjakov raste tudi obseg lizinških poslov na tem področju. Kakšne so številke, pa niti lizinške hiše niti odbor za lizing pri Banki Slovenije ne razkrivajo, saj statistični podatki letos niso več znani (več o tem spodaj). Splošna ocena pa je, da se je obseg vseh lizinških poslov letos povečal.

Vse boljši posel tudi z avtomobili

Direktor SKB Leasinga Don Schoeffmann pravi, da tudi letos raste obseg novih lizinških poslov. V prvih petih mesecih je družba imela 21-odstotno rast glede na isto obdobje lani. Po posameznih segmentih je rast največja na področju financiranja osebnih avtomobilov, in to predvsem rabljenih, prav tako pri financiranju vseh vrst strojev in proizvodne opreme. Tu dosegajo rast nad 30 odstotkov. Obseg financiranja na področju tovornega programa in gradbene mehanizacije pa je primerljiv z lanskimi podatki.

Pri Hypo Alpe-Adrii Leasingu poudarjajo predvsem rast lizinških poslov za tovornjake in stroje. V Summit Leasingu se kljub rasti prodaje tovornih vozil še vedno ukvarjajo le s programom osebnih in dostavnih vozil, pravijo, da je takšna strategija lastnika. Na svojem področju pa opažajo desetodstotno rast, ki je posledica realne rasti, brez izvoza, prodaje osebnih vozil v Sloveniji. Obenem so zadovoljni tudi z dogajanjem na trgu rabljenih vozil, kjer so letos sklenili več poslov kot v istem obdobju lani.

Zakaj so podatki o lizinških poslih nedosegljivi

Kako pa je s statističnimi podatki o lizinških poslih, zakaj jih letos ni več na voljo? Boris Bajt iz Združenja bank Slovenije, sektor za lizing, pravi, da po vzpostavitvi povratnega poročanja Banke Slovenije ni več mogoče zagotoviti primerljivih in verodostojnih podatkov. Opaža pa rast poslov na področju motornih vozil in tudi opreme, medtem pa, kot tudi v drugih državah, lizing nepremičnin ne napreduje.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Okolje & energija
(video, foto) Tovornjaki na plin tudi pri slovenskih prevoznikih
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar (video, foto) Tovornjaki na plin tudi pri slovenskih prevoznikih 2

Na polnilnici utekočinjenega zemeljskega plina (UZP) v Sežani so v ponedeljek napolnili prvi tovornjak. V Maju pa bo dobil plinske tovornjake prvi slovenski prevoznik.

FINANCE
Topjob
Top službe - EBRD išče direktorja; zaposlujejo tudi NLB, NKBM, Triglav, Interblock, Spar, Cosylab in še 15 podjetij
Topjob
TopjobTOP JOB Top službe - EBRD išče direktorja; zaposlujejo tudi NLB, NKBM, Triglav, Interblock, Spar, Cosylab in še 15 podjetij

Pregledali smo ponudbo služb doma in v tujini ter izbrali najboljše

FINANCE
Avto
Pozitivna avtomobilska Evropa in Slovenija, upad lahko prinese le brexit
Avto
AvtoMiloš Milač Pozitivna avtomobilska Evropa in Slovenija, upad lahko prinese le brexit

Padec avtomobilskega trga v Veliki Britaniji skorajda izniči rasti na drugih trgih, opozarjajo analitiki.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Okolje & energija
Odlagališča visoko radioaktivnih odpadkov: kje bodo prva in kdaj bo pripravljeno naše
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Odlagališča visoko radioaktivnih odpadkov: kje bodo prva in kdaj bo pripravljeno naše

Prva Finska, druga Švedska, tretja Francija. Takšen je vrstni red držav pri pripravah na postavitev trajnih odlagališč za visoko radioaktivne odpadke.

FINANCE
Transport in logistika
EU gre nad tovornjake: do leta 2030 naj bodo za 30 odstotkov čistejši
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija EU gre nad tovornjake: do leta 2030 naj bodo za 30 odstotkov čistejši

Tretji mobilnostni sveženj: povprečen tovornjak bo moral imeti do leta 2025 za 15 odstotkov manj izpustov kot leta 2019, do leta 2030 pa vsaj 30 odstotkov. Je to dovolj?

FINANCE
Okolje & energija
Koliko izpustov bo prihranilo elektronsko cestninjenje
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Koliko izpustov bo prihranilo elektronsko cestninjenje

Aprila bo začel delovati sistem za elektronsko cestninjenje tovornjakov. Poigrali smo se s številkami in na grobo ocenili, da bo sistem prihranil toliko izpustov, kot jih ustvari nekaj tisoč Slovencev.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)