Rast poslov slovenskih podjetij s tujimi, stari vozni parki tovornih vozil in nove tehnologije so trg tovornih vozil letos dvignili za 20 do 30 odstotkov, posledično se je povečal obseg lizinških poslov, ki raste tudi na področju opreme in osebnih vozil.
Prodajalci tovornjakov si letos manejo roke, saj pričakujejo od 20- do 30-odstotno rast prodaje. Po besedah direktorja programa tovornih vozil Mercedes-Benz Damjana Cirmana so največje rasti v razredu nad 7,5 tone, gre za največje tovornjake in vlačilce, ki vozijo v mednarodnem prometu. Trg bo po njegovi oceni letos zrasel med 20 in 30 odstotki in se približal ravni iz leta 2006, ko so slovenska podjetja kupila nekaj več kot 1.900 tovornjakov. Rekordni leti 2007 in 2008 sta ta hip še nedosegljivi.
Prodajo ženejo posli izvoznikov
Kaj je razlog za tako ugodne številke? »Podjetja so pridobila nove posle v mednarodnem prevozu, za to pa potrebujejo nove tovornjake, ki so bolj učinkoviti kot stari. Še posebej tisti, ki prevozijo med 120 in 150 tisoč kilometri na leto, po petih ali vsaj sedmih letih zamenjajo vozni park, z novimi tovornjaki dobijo tudi zanesljivejša in varčnejša vozila,« pravi Cirman in trditev podkrepi s primerom novega mercedes-benza actrosa, ki ima v primerjavi z modelom iz leta 2011 za tri odstotke manjšo porabo goriva. »Prihranek se zdi majhen, a pri prevozniku, ki v letu dni prevozi 150 tisoč kilometrov, to pomeni 1.600 evrov prihranka, v sedmih letih številka zraste na deset tisoč evrov ... Ker gorivo pomeni 30 odstotkov celotnega stroška s tovornjakom, amortizacija oziroma upad vrednosti pa le deset, so prihranki pri porabi pomemben dejavnik v stroškovniku prevoznikov,« še dodaja Cirman.
Vzporedno z rastjo prodaje tovornjakov raste tudi obseg lizinških poslov na tem področju. Kakšne so številke, pa niti lizinške hiše niti odbor za lizing pri Banki Slovenije ne razkrivajo, saj statistični podatki letos niso več znani (več o tem spodaj). Splošna ocena pa je, da se je obseg vseh lizinških poslov letos povečal.
Vse boljši posel tudi z avtomobili
Direktor SKB Leasinga Don Schoeffmann pravi, da tudi letos raste obseg novih lizinških poslov. V prvih petih mesecih je družba imela 21-odstotno rast glede na isto obdobje lani. Po posameznih segmentih je rast največja na področju financiranja osebnih avtomobilov, in to predvsem rabljenih, prav tako pri financiranju vseh vrst strojev in proizvodne opreme. Tu dosegajo rast nad 30 odstotkov. Obseg financiranja na področju tovornega programa in gradbene mehanizacije pa je primerljiv z lanskimi podatki.
Pri Hypo Alpe-Adrii Leasingu poudarjajo predvsem rast lizinških poslov za tovornjake in stroje. V Summit Leasingu se kljub rasti prodaje tovornih vozil še vedno ukvarjajo le s programom osebnih in dostavnih vozil, pravijo, da je takšna strategija lastnika. Na svojem področju pa opažajo desetodstotno rast, ki je posledica realne rasti, brez izvoza, prodaje osebnih vozil v Sloveniji. Obenem so zadovoljni tudi z dogajanjem na trgu rabljenih vozil, kjer so letos sklenili več poslov kot v istem obdobju lani.
Zakaj so podatki o lizinških poslih nedosegljivi
Kako pa je s statističnimi podatki o lizinških poslih, zakaj jih letos ni več na voljo? Boris Bajt iz Združenja bank Slovenije, sektor za lizing, pravi, da po vzpostavitvi povratnega poročanja Banke Slovenije ni več mogoče zagotoviti primerljivih in verodostojnih podatkov. Opaža pa rast poslov na področju motornih vozil in tudi opreme, medtem pa, kot tudi v drugih državah, lizing nepremičnin ne napreduje.