Lizinške hiše poročajo o boljši plačilni disciplini lizingojemalcev in posledično o upadu odvzemov vozil neplačnikov lizinga. Detektiv Janko Trivunović vseeno ni brez dela, mesečno išče od 10 do 15 vozil, trenutno dva Oplova kombija vivaro.
Janko Trivunović, detektiv, ki za lizinške hiše najde deset do 15 vozil na mesec.
Po besedah detektiva Janka Trivunovića vozila pomenijo 95 odstotkov vseh predmetov, ki jih zaradi neplačevanja uporabnikov iščejo lizinške hiše. Te pri iskanju uporabljajo različne vire, notranje in zunanje. Med zunanjimi so pogosto detektivi, občasno pa tudi črni izterjevalci, pravi Trivunović. Število odvzetih vozil v zadnjih letih sicer upada, poročajo slovenske lizinške hiše. Direktor SKB Leasinga Don Schoeffmann opaža, da je delež odvzetih predmetov financiranja zelo majhen in razmeroma konstanten, predvsem zahvaljujoč konservativni politiki odobravanja naložb. V Summit Leasignu pa se je število mesečno odvzetih vozil v zadnjem letu zmanjšalo s 13 na 11. Po besedah pomočnice direktorja družbe Tine Filipan je v portfelju Summit Leasinga ta hip 28 tisoč pogodb za financiranje osebnih in lahkih komercialnih vozil. V primerjavi s številom sklenjenih pogodb tako letno odvzamemo manj kot 0,5 odstotka vozil. O zanemarljivem številu odvzetih vozil poročajo tudi v Hypo AlpeAdrii Leasingu, o natančnih številkah pa ne želijo govoriti.
V tujini je vozila teže najti
Detektiv Janko Trivunović dodaja, da se v zadnjem letu na tem področju ni nič bistvenega spremenilo, nekoliko je upadlo le število odvzemov vozil neplačnikov. Sam povprečno na mesec išče od deset do 15 vozil, opaža pa hitro odzivnost neplačnikov, ki obroke večinoma poravnajo takoj, ko dobijo njegov klic z grožnjo po odvzemu. Nekaj težav ima le pri iskanju vozil v tujini, trenutno išče dve taki vozili znamke Opel vivaro combi, ki naj bi bili v Nemčiji.
Prodajne poti odvzetih avtov
Odvzeti avtomobili do novih kupcev potujejo po klasičnih poteh, prek trgovcev z rabljenimi vozili in spletnih oglasnikov. V Heti, slabi banki nekdanje skupine Hypo, predmete, ki so v zalogi, prodajajo na trgu in so dostopni na spletni strani ( [www.aaaplatform.com] ). Vse predmete pred prodajo ocenijo pooblaščeni cenilci. Na podlagi teh cenitev v službi za prodajo odvzetih predmetov za vsak predmet posebej pripravijo prodajno strategijo, oblikujejo cene in začnejo javno zbiranje ponudb.
Pravijo, da je za osebna vozila zanimanja več kot za druge predmete, novega lastnika pa navadno najdejo v mesecu dni. Pri strojih in opremi pa kupce iščejo prek oglaševanja na specializiranih platformah, z organiziranjem prodajnih dogodkov in neposrednim trženjem.
Detektiv na lovu za neplačniki
Detektiv Janko Trivunović pravi, da se je z večino dolžnikov mogoče preprosto pogovoriti, nekateri pa se tudi skrivajo, se mu izogibajo, prijavljajo na druge naslove in podobno. »Težava nastane že, če je avto parkiran za ograjo, ta pa je zaklenjena. Vdreti ne smemo, lahko le čakamo, da se bo uporabnik z avtom odpeljal in ga bomo ujeli na katerem drugem kraju,« pravi sogovornik in opiše še nekaj anekdot. »Zgodilo se je tudi, da se je uporabnik ulegel na avto, ki smo ga želeli odpeljati, in smo čakali drug drugega, kdo bo prej popustil (izida tekme ni razkril). Pred nekaj leti sem preiskoval tri primere, ko je v nekaj mesecih, po le nekaj mesecih najema, izginilo pet vozil BMW X5, ki so najbrž romali v Albanijo, Ukrajino ali Rusijo, ne več v Črno goro, ki je do danes postala bolj urejena in s tem nevarna za uporabnike ukradenih vozil. »Cene teh vozil so smešno nizke, ukradeni BMW X5, vreden prek 50 tisoč evrov, gre v roke novemu kupcu le za nekaj tisočakov ali pa je predmet kompenzacije za mamila.«