Ko smo se v začetku poletja na evropskem sedežu Hyundaija prvič srečali z novim tucsonom (preberite si vtise), smo si v hipu priznali, da ne bi bili radi v čevljih njegove konkurence v razredu družinskih športnih terencev.
Drzna in športna zunanjost, prefinjena notranjost, prostorna potniška kabina in prtljažnik, udobje, povezljivost, širok nabor motorjev, pogona in menjalnikov, celovita aktivna in pasivna varnostna tehnologija ter evropsko uglašeno podvozje so gotovo med razlogi, da si bo 150 Slovencev letos v garaže in na dvorišča zapeljalo prav tucsona.
Novi tucson je namreč zelo všečen, za prepričljiv vtis na cesti in zunaj nje - po želji kupca je namreč lahko opremljen z zmogljivim štirikolesnim pogonom, ki ga podraži za okoli 2.500 evrov - pa poskrbi predvsem mogočna šesterokotna maska s prečnimi kromiranimi rešetkami, ki je povezana z LED dnevnimi žarometi ter tako ustvarja značilno Hyundaijevo identiteto. Dominanten prednji del dopolnjuje skladna bočna linija, zadek tucsona pa z ostrimi športnimi linijami, dvojno izpušno cevjo in LED žarometi poudarja njegov močen karakter.
Športno eleganco novega tucsona so ob slovenski predstavitvi hvalili tudi novinarski kolegi, na avtocesti pa je deloval tako prepričljivo, da je bil prehitevalni pas hitro prazen. Dominanten prednji del gotovo prispeva k temu, da ste na cesti hitro opaženi. Med fotografiranjem je zbujal pozornost mimoidočih, ob predhodniku ix35 pa novi tucson tako ali tako deluje še bolj drzen. Na teren tokrat nismo zašli, saj na takšnega, kakršnega si je tucson podredil v Frankfurtu zaide le malokateri kupec.
Prednji kolesni par v običajnih voznih razmerah prejema 100 odstotkov moči, med speljevanjem, pospeševanjem ali v primeru slabega oprijema pa vse do 50 odstotkov pogonske sile lahko hipoma preusmeri na zadnji kolesni par. Z ročno izbiro funkcije »Lock Mode« se do hitrosti 40 km/h, za večjo stabilnost vozila, navor prerazporedi v razmerju 50/50 na oba kolesna para.
Na slovenskih cestah smo tako uživali predvsem v udobju in tišini. Pod motornim pokrovom se je tokrat vrtel najmočnejši 2,0-litrski dizel s 136 kilovati (185 KM), ki je v kombinaciji s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom (odvisno od stopnje opreme doplačilo znaša 2.400-2.900 evrov) deloval prepričljivo. Kupci sicer lahko izbirajo med dvema bencinskima agregatoma in tremi dizli, ki osveženi ponujajo moč od 97 do 136 kilovatov (132-185 KM). Novost v ponudi je 1,6-litrski turbo bencinar, ki zmore 130 kilovatov, za doplačilo od 1.650-2.050 evrov pa je lahko opremljen tudi s 7-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko.
Slovenski kupci pa z novim tucsonom ne dobijo le prepričljive zunanje podobe v 11 karoserijskih barvah ter pestro motorno paleto, ampak tudi prostorno potniško kabino, moderno instrumentno ploščo, 8-palčni osrednji zaslon na dotik, odlično ozvočenje, tri barve notranjosti (izstopa predvsem rdeča v barvi vina), izbrane materiale, kakovostno izdelavo, dobro ergonomijo ter 513 litrov prtljažnega prostora (s podiranjem zadnje klopi do 1.503 litrov). Opcijsko je na voljo tudi samodejno odpiranje, kar pride prav, ko ste otovorjeni z nakupovalnimi vrečkami, za manj vešče parkiranja pa je na voljo tudi asistent.
Prav varnosti so pri Hyundaiju v novem tucsonu dali velik poudarek ter ga povzdignili med eno izmed najvarnejših vozil v razredu. Sistem za preprečevanje naleta je vreden vsakega evra od skupno 890 doplačila, v kar je vključen še sistem za nadzor mrtvih kotov (prvič v Hyundaiju), že v osnovnem tucsonu s Trend opremo pa sta serijska sistema za pomoč pri strmih spustih in speljevanju v klanec, sistem za večjo stabilnost vozila, šest zračnih vreč, aktivni pokrov motorja za varnost pešcev ter aktivni sistem proti zdrsu koles.
Pri opremi Premium sta serijska še sistema za pomoč pri ohranjanju voznega pasu in prepoznavo prometnih znakov, ki je v praksi deloval odlično. Pri vzvratnih manevrih je dobrodošel sistem za opozarjanje na prečni promet (RCTA), ki zazna približujoče se vozilo - tudi kolo -, kar še kako pride prav v urbanih središčih. Tudi ta sistem smo nehote že kar takoj preizkusili, tucson nas je namreč s utripanjem in piskanjem opozoril na bližajočo se oviro, v naslednjem trenutku pa je mimo zadka odbrzel kolesar. Sistem je serijski v opremi Impression s samodejnim menjalnikom.
Pri Hyundaiju se zavedajo, da evropski kupci veliko dajo tudi na vozniške užitke, podvozje je tako prav po evropsko uglašeno, s poudarkom na udobni vožnji in vozni dinamiki. Tucson se pelje res dobro in natančnoi, za kar poskrbi nov, odziven, hiter in natančen krmilni sistem, stabilnost v zavojih pa je okrepljena še z aktivnim sistemom proti zdrsu koles (ATCC). V primeru podkrmiljenja se več navora porazdeli na zadnjo os. Notranje kolo zavira, zato se več navora prenese na zunanje kolo, rezultat pa je izboljšan oprijem vozila s cestiščem. Pri avtomatskih menjalnikih je na voljo še izbira načina vožnje (Normal in Sport), ki spreminja delovanje volana in točke prestavljanja.
Pogon, podvozje in vzdržljivost novega tucsona so bili testirani na legendarni stezi Nurburgring, ter v hudi vročini in vse do 30 stopinj pod lediščem. Avto k slovenskim kupcem iz češkega Kolina, ene najsodobnejših avtomobilskih tovarn v Evropi, prihaja s 5-letno tovarniško garancijo brez omejitve prevoženih kilometrov, paket pa vključuje tudi pet let pomoči na cesti in pet let brezplačnih preventivnih pregledov vozila. Če k temu dodamo še atraktiven videz in privlačno ceno, se zadani prodajni načrt slovenskega uvoznika za letos zdi zlahka dosegljiv.
Foto: Matej Kačič