Čeprav se je o tej šušljalo že spomladi letos, ko se je takrat prvi nadzornik Volkswagna, vplivna glava Porschejeve družine, največjega solastnika Volkswagna, Ferdinand Piëch udaril z Winterkornom in prvič v karieri izgubil.
Če se je kot zamenjava konec aprila letos omenjal prav Müller, ki se položaja sploh ni branil, so Winterkorna, ki je krizo v menedžmentu Volkswagna preživel, odnesli šele izpuhi. Natančneje, goljufija s prikritimi previsokimi izpusti, ki je iz ZDA že pripihala v Evropo.
Od pripravnika do šefa
Matthias Müller je avtomobilist od nekdaj. Prvo službo je dobil v Audiju, konec sedemdesetih let prejšnjega stoletja, v tem se je izučil za orodjarja. Nato je šel študirat informatiko in se sredi osemdesetih let vrnil v Audi, tokrat v oddelek informatike. Med »seniorje«, odločevalce, je prišel 10 let pozneje, ko je postal produktni vodja audija A3. In nato v koncernu prevzemal položaj za položajem. Pri tem je veliko vlogo imel tudi njegov predhodnik Winterkorn. Müllerja hvalijo predvsem zato, ker je obrnil gibanja pri Porscheju. Ta je lani prodal 189.850 novih vozil, skoraj še enkrat toliko kot pred oktobrom 2010, ko je prevzel vodenje družbe. To je iz izdelovalca dragih športnih avtomobilov preobrazil v proizvajalca luksuznih športnih terencev in limuzin. In tako povečal dobičkovno maržo na 18 odstotkov.
Kdo ne mara Matthiasa Müllerja?
Kot kaže, ima same zaveznike. Ne le pri družini Porsche, ki ima največji delež koncerna Volkswagen, ampak tudi pri sindikatih. Kar je v nemški industriji - no, pa tudi drugje - zelo pomembno. Za novega šefa ga je izbral 20-članski nadzorni svet. Njegova naloga ne bo lahka - lastniki so v aferi izgubili več kot tretjino svoje naložbe.
Müller je šef, ki menja padle direktorje, ki jim »glavo sname« Piëch. Tako je bilo leta 2010, ko je »obglavil« Wendelina Wiedekinga, Takrat je Müeller prevzel upravo Porscheja, tako je zdaj z Winterkornom.
Po imenovanju so mu vsi peli hvalospeve. Rad ima ljudi, ki ljubijo avtomobile, je pisal Die Welt. Pravi človek, da ljudske avte potegne iz blata. »Pod mojim vodstvom bo Volkswagen naredil vse, kar je v njegovi moči, da bo razvil in izvajal najstrožja pravila in standarde za celotno industrijo,« je dejal Müller. Za Süddeutsche Zeitung je dejal, da se ima za pristopnega timskega igralca. A dodal: »Ne maram, da o stvareh razpravljamo do nezavesti.« Ljubi hitre odločitve, tudi v zasebnem življenju. In hitro vožnjo. Ki mu je bila položena v zibelko, njegov oče je bil šef dirkaškega oddelka znamke DKW nekdanjega Auto Uniona in tehnični komisar dirkališča v Sachsenringu. Müeller vozi porcheja 911 turbo s, ki velja za najsurovejšo različico športne ikone.
A zase pravi, da ni strateg. »To sta Winterkorn in Piëch. Sam sem ideje le prelevil v konkretne načrte,« je povedal ob prihodu v Porsche. A to je bilo pred petimi leti. Zdaj je prvi mož koncerna v težavah. »Mož z najtežjo službo v nemškem gospodarstvu,« pravijo novinarski kolegi pri Wirtschafts Woche.