Avto

Mož, ki bo moral oprati Volkswagen

Petkovo imenovanje 62-letnega šefa Porscheja za naslednika slovitega Martina Winterkorna na čelu Volkswagna ni presenečenje. Presenečenje le hitrost Winterkornove zamenjave.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
avtor
27.09.2015 22:30
Čas branja: 2 min

Čeprav se je o tej šušljalo že spomladi letos, ko se je takrat prvi nadzornik Volkswagna, vplivna glava Porschejeve družine, največjega solastnika Volkswagna, Ferdinand Piëch udaril z Winterkornom in prvič v karieri izgubil.

muller-matthias-xx.1443379369.jpg.n.960px.jpg
Matthias Müller je priljubljen pri lastnikih in tudi pri sindikatih.

Če se je kot zamenjava konec aprila letos omenjal prav Müller, ki se položaja sploh ni branil, so Winterkorna, ki je krizo v menedžmentu Volkswagna preživel, odnesli šele izpuhi. Natančneje, goljufija s prikritimi previsokimi izpusti, ki je iz ZDA že pripihala v Evropo.

Od pripravnika do šefa

Matthias Müller je avtomobilist od nekdaj. Prvo službo je dobil v Audiju, konec sedemdesetih let prejšnjega stoletja, v tem se je izučil za orodjarja. Nato je šel študirat informatiko in se sredi osemdesetih let vrnil v Audi, tokrat v oddelek informatike. Med »seniorje«, odločevalce, je prišel 10 let pozneje, ko je postal produktni vodja audija A3. In nato v koncernu prevzemal položaj za položajem. Pri tem je veliko vlogo imel tudi njegov predhodnik Winterkorn. Müllerja hvalijo predvsem zato, ker je obrnil gibanja pri Porscheju. Ta je lani prodal 189.850 novih vozil, skoraj še enkrat toliko kot pred oktobrom 2010, ko je prevzel vodenje družbe. To je iz izdelovalca dragih športnih avtomobilov preobrazil v proizvajalca luksuznih športnih terencev in limuzin. In tako povečal dobičkovno maržo na 18 odstotkov.

Kdo ne mara Matthiasa Müllerja?

Kot kaže, ima same zaveznike. Ne le pri družini Porsche, ki ima največji delež koncerna Volkswagen, ampak tudi pri sindikatih. Kar je v nemški industriji - no, pa tudi drugje - zelo pomembno. Za novega šefa ga je izbral 20-članski nadzorni svet. Njegova naloga ne bo lahka - lastniki so v aferi izgubili več kot tretjino svoje naložbe.

Müller je šef, ki menja padle direktorje, ki jim »glavo sname« Piëch. Tako je bilo leta 2010, ko je »obglavil« Wendelina Wiedekinga, Takrat je Müeller prevzel upravo Porscheja, tako je zdaj z Winterkornom.

Po imenovanju so mu vsi peli hvalospeve. Rad ima ljudi, ki ljubijo avtomobile, je pisal Die Welt. Pravi človek, da ljudske avte potegne iz blata. »Pod mojim vodstvom bo Volkswagen naredil vse, kar je v njegovi moči, da bo razvil in izvajal najstrožja pravila in standarde za celotno industrijo,« je dejal Müller. Za Süddeutsche Zeitung je dejal, da se ima za pristopnega timskega igralca. A dodal: »Ne maram, da o stvareh razpravljamo do nezavesti.« Ljubi hitre odločitve, tudi v zasebnem življenju. In hitro vožnjo. Ki mu je bila položena v zibelko, njegov oče je bil šef dirkaškega oddelka znamke DKW nekdanjega Auto Uniona in tehnični komisar dirkališča v Sachsenringu. Müeller vozi porcheja 911 turbo s, ki velja za najsurovejšo različico športne ikone.

A zase pravi, da ni strateg. »To sta Winterkorn in Piëch. Sam sem ideje le prelevil v konkretne načrte,« je povedal ob prihodu v Porsche. A to je bilo pred petimi leti. Zdaj je prvi mož koncerna v težavah. »Mož z najtežjo službo v nemškem gospodarstvu,« pravijo novinarski kolegi pri Wirtschafts Woche.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

28.09.2015
22.09.2015
24.09.2015
24.09.2015
FINANCE
Avto
Volkswagen je ohranil prvo mesto v svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Volkswagen je ohranil prvo mesto v svetu 6

Po poročanju nemškega Bild am Sonntag je nemški Volkswagen lani prodal 10,7 milijona avtomobilov in ohranil prvo mesto v svetovni prodaji

FINANCE
Avto
Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem
Avto
AvtoMiloš Milač Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem

Nemška avtomobilska znamka Volkswagen je lani dosegla vsaj dva pomembna mejnika, v svetu je prvič presegla proizvodnjo šest milijonov vozil, na Kitajskem pa prodajo tri milijone vozil

FINANCE
Avto
Zaposlenim v Porscheju več kot devet tisoč evrov nagrade
Avto
AvtoUroš Božin Zaposlenim v Porscheju več kot devet tisoč evrov nagrade 5

Okoli 23 tisoč zaposlenim bo Porsche za odlično poslovanje izplačal 9.656 evrov nagrade

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Volkswagnu težave ne pridejo do živega
FINANCE
Avto
Na čelo koncerna VW prihaja človek, ki zna oklestiti stroške
Avto
AvtoAlbina Kenda Na čelo koncerna VW prihaja človek, ki zna oklestiti stroške 2

Danes so pri Volkswagnu naznanili strateško partnerstvo s Toyoto na področju tovornih vozil, jutri pa bo nadzorni svet predvidoma imenoval novega šefa koncerna Volkswagen

FINANCE
Manager
Dieselgate Za skupinsko tožbo zoper Volkswagen v ZPS zbrali 6.200 prijav
Manager
ManagerSabina Petrov Dieselgate Za skupinsko tožbo zoper Volkswagen v ZPS zbrali 6.200 prijav

45 tisoč oškodovancev zaradi afere Dieselgate je v Sloveniji, kažejo podatki Zveze potrošnikov Slovenije.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)