V teh dneh najbr nihče ni zgrešil Afere Volkswagen, ki se je razpletla z odstopom predsednika uprave podjetja Martina Winterkorna, ob tem pa je stresla še slovenske dobavitelje, ki se bojijo učinkov afere konec letošnjega leta.
A dizli niso sporni od včeraj, inženirji se že desetletja ukvarjajo z zmanjševanjem izpustov tako spornega dušikovega oksida. To jim pri motorjih standarda Euro6 že kar lepo uspeva, zato je ta afera, ki bo brez dvoma otežila položaj dizelskih motorjev, še toliko bolj škodljiva. Ob tem niti vprašanje, ali je avtomobilska industrija sposobna očistiti dizle. Drugo vprašanje je, ali se ji bo to izplačalo, ali ti posegi ne bodo preveč dvignili cen dizelskih avtomobilov. To je lahko slabo za kupce, tudi za naše dobavitelje avtoindustriji.
Martin Winterkorn je zaradi afere danes že del zgodovine Volkswagna, za svoje sicer izjemno uspešno delo pa bo nagrajen z vsaj 29 milijoni evrov.
Včeraj smo dobili občutek, da se bo afera širila na druge znamke. Na tnalu se je znašel še BMW dizel, a trdnih dokazov o manipulacijah ni, BMW jih je tudi zanikal.
Slovenska avtomobilska industrija, kljub nedavnemu pretresu, posluje zelo dobro. Pravzaprav najbolje v zgodovini, saj bo z letošnjimi štirimi milijardami evrov prihodkih močno presegla tudi predkrizne ravni. Prečesali smo bilance slovenskih podjetij v te panogi, se z nekaterimi tudi pogovorili in sestavili lestvico najuspešnejših dobaviteljev in proizvajalcev v avtoindustriji.
Preverili smo še, kaj se dogaja z globalno avtoindustrijo, kje bodo prihodnje leto žarišča rasti, kje padca prodaje.
O globalnem avtoposlu pa sem se, nekaj dni pred afero Volkswagen, v Benetkah pogovarjal s predsednikom uprave Audija Rupertom Stadlerjem, ki se Kitajske loteva z velimim zaupanjem in si v prihodnje kljub slabitvi gospodarstva še naprej obeta dober posel.
Poleg Stadlerja sem v Benetkah spoznal tudi novi audi A4, ki je med vožnjo močno popravil prvi vizualni vtis.
Pretekli teden smo tudi zagnali projekt Najboljši poslovni vozniki 2015 (NPV) v katerem je 90 službenih voznikov iz slovenskih podjetij preizkusilo svoje vozniško znanje na drseči podlagi, med stožci, terenu in v eko vožnji. Preberite si kako je šlo podjetjem Zlatarna Celje, Knauf Insulation, Eles, Unicredit banka in sindikatu policistov Slovenije na prvi preizkušnji.
V tačetku tedna nas je razveselila novica o uspehu komaj 19-letnega slovenskega motokrosista Tima Gajserja, ki je osvojil prvenstvo razreda MX2. Preverilo smo dve najpomembnejši novosti letošnjega avtosalona v Frankfurtu - opel astro in renaulta megana, zapisali rezultate zadnjih iz preizkusnih trčenj konzorcija EuroNCAP na katerih je blestel predvsem volvo XC90, tudi nekateri drugi.
Matej je obiskal Kijino tovarno v slovaški Žilini, kjer je potrdil staro resnico, da Slovaška pač zna, Slovenija pa ne.
Navdušen je bil tudi nad tovarno v Žilini, na tej poti pa je spoznal še osveženo kio ceed s sodobnim trivaljnim turbo motorjem. Takoj za tem pa se je odpravil še v Nemčijo, kjer se je na kratko pustolovščino podal z najbolj robustnim passatom alltrack.
To pa je le del svežih vsebin portala avto.finance.si, vabljeni k raziskovanju.
Ste zamudili moje prejšnje pismo?
Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednje boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avtopanoge na enem mestu, delite ga s prijatelji, sodelavci ...Prijavite se tu!
Uspešen delovni teden vam želim
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P. S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.