Avto
Oglasno sporočilo

Varnost na prvem mestu

Avtomobilska varnost, kot si jo je zamislil novi volvo XC90.
Avtor
25.09.2015 00:01
Čas branja: 3 min

Ko premišljujemo, katera beseda bi bila primeren sinonim za Volvove avtomobile, se kar sama po sebi pojavi beseda varnost. To je že od nekdaj Volvovo bistvo, ki pravzaprav izvira iz zaveze, ki so jo sprejeli že ob ustanovitvi znamke daljnega leta 1927 - za njihove inženirje in razvojnike sta namreč človek in njegovo življenje dragocenost, ki nima cene. Zato se že vse od svojih začetkov trudijo, da bi se ljudje v njihovi avtomobilih prevažali kar se da varno. In v tem oziru je varnost tudi največje udobje. Le kaj je lepšega, kot sedeti v avtomobilu, ki mu zaupaš, za katerega veš, da bo poskrbel zate, tudi če bo šlo kaj narobe. S tem občutkom vedno znova z veseljem sedeš za volan in se odpelješ v daljavo. V skoraj devetih desetletjih je Volvo postal globalna referenca z vidika pasivne in aktivne varnosti. V svet avtomobilizma je namreč vpeljal dolg seznam varnostnih inovacij, ki so postale vsesplošno spoštovani standardi. Na nek način je v vsakem avtomobilu, ki danes šviga po asfaltu, tudi nekaj Volva. Vertobransko steklo, ki se ob udarcu ne razbije, tritočkovni varnostni pasovi na sprednjih sedežih, ki jih je Volvo uvedel že leta 1959, kasneje pa dodal še na zadnjih sedežih, sistem stranske zaščite SIPS, zavorni sistem ABS proti blokiranju koles so le štirje izumi s precej daljšega seznama, ki v svojem izvirniku nosijo Volvov podpis.

Volvo-pas-550x676.1443168870.jpg

In vsakič, ko na cesto zapleje nov Volvov model, se varnostna lestvica postavi za stopničko višje. Na primer leta 2012 predstavljeni model V40 ima še vedno najvišjo oceno na varnostnem trku Euro NCAP in s tega vidika velja za najvarnejši avtomobil na svetu.

Seveda se spodobi, da standarde postavlja admiralska ladja. Model XC90 je novinec na čelu Volvove flote in je kot tak tudi utelešenje švedskega pogleda na avtomobilsko varnost. Matrin Magnusson, vodja ekipe Volvovih strokovnjakov za avtomobilsko varnost, pa je tisti, ki je podpisan pod strategijo razvoja, ki temelji na obljubi, da bodo do leta 2020 Volvovi avtomobili tako varni, da v njih tudi v primeru nesreče nihče ne bo izgubil življenja, niti se ne bo resno poškodoval. "Pravzaprav smo zelo samozavestni in optimistični, da bomo ta cilj tudi dejansko dosegli. To je prekrasna vizija in prepričan sem, da smo s strategijo InteliSafe na pravi poti. V našem razvojnem oddelku imamo namreč cel kup inovativne varnostne tehnologije, ki bo v svetu avtomobilske varnosti postavljala nove mejnike. Za nas je vse to šele začetek," razlaga Magnusson.

Optimized-VCG-XC90-002.1443169071.jpg.s.600px.jpg

Precej te nove tehnologije je že vgrajene v novi XC90. InteliSafe je kot nekakšen dežnik, ki združuje vse vidike aktivne in pasivne varnosti. Hkrati pa predstavlja inteligentni in inovativni pogled na nove varnostne standarde. Seveda ima aktivna varnost močno podporo v pasivnih varnostnih elementih, katere temelj je trdna kletka, ki potnike varuje v primeru nesreče. Karoserija je namreč izdelana iz ultraodpornega jekla, ki je ob nižji teži občutno trdnejša.

Volvo XC90 je opremljen s številnimi sistemi, s pomočjo katerih se lahko izogne nesreči. Če do te vendarle pride, pa je avtomobil zasnovan dovolj varno, da potniki utrpijo čim manjše posledice. V novi model bo premierno vgrajen sistem Run-Off Road Protection, ki blaži posledice zdrsa vozila s cestišča in bo potnike ščitil do popolne zaustavitve vozila.

Pri modelu XC90 so še dodatno izboljšali sistem City Safety, ki deluje vse od hitrosti 50 kilometrov na uro. Sistem deluje v vsakem vremenu, podnevi in ponoči. Takorekoč vsak delček sekunde skenira okolico avtomobila in skrbi za potnike v kabini in ostale udeležence v prometu. "Dodali smo tudi zaviranje pred križiščem. XC90 bo prvi avtomobil na svetu, ki bo samodejno zavrl, če bo voznik spregledal drugo vozilo, ki bo v istem trenutku vozilo skozi križišče," razlaga Magnusson. Uporabna novost je tudi Queue Assist, ki vozniku pomaga pri počasnem premikanju v koloni. Seveda sta na voljo tudi sistema Lane Keeping Aid in Lane Departure Warning, ki predvsem pri vožnji na avtocesti voznika opozarjata, če nenadzorovano zaide s svojega voznega pasu.

Varnostni sistemi v novem
Volvu XC90

Potniki bodo v novem XC90 sedeli na sedežih nove generacije, ki so izjemno učinkoviti pri zaščiti potnikov ob morebitnem naletu od zadaj. Novi sedeži v kombinaciji z elektronsko nadzorovanimi varnostnimi pasovi v vseh treh sedežnih vrstah preprečujejo poškodbe vratnih mišic in vretenc.

"Volvov pristop do varnosti je pravzaprav zelo švedski. To je bil od nekdaj naš zaščitni znak. In s tega vidika smo zelo ponosni, da imamo tako pomembno vlogo pri zmanjševanju žrtev prometnih nesreč," zaključuje Magnusson.

Novi volvo XC90 je že na ogled v Volvovem razstavnem salonu na Leskoškovi 2 v Ljubljani.

Najvišje ocene za Volvo XC90 na testih Euro NCAP in ameriškem IIHS



Volvo XC90 se je odlično odrezal na nedavno opravljenem testu trka Euro NCAP (European New Car Assessment Programme), kjer je prejel pet zvezdic. V posameznih kategorijah je prejel 97 odstotkov točk za varnost odraslih potnikov, 87 odstotkov točk za varnost otrok, 72 odstotkov točk za varnost pešcev in 100 odstotkov točk za delovanje asistenčnih sistemov.

Podobno izvrsten je bil tudi na testu neodvisne ameriške organizacije IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), kjer si je prislužil najvišjo možno varnostno oznako Top Safety Pick +. Ta vrhunska dosežka Volvo XC90 uvrščata med najbolj varne avtomobile na svetu.