Avto

Mož, ki se ne boji niti kitajskega zmaja - pogovor s šefom Audija

Leta 2020 bo med seboj povezanih že 50 milijard naprav in kar polovica operacij v avtomobilu, v pogovoru napoveduje Rupert Stadler, predsednik uprave Audija.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

24.09.2015 22:30
Dopolnjeno: 25.09.2015 07:25
Čas branja: 2 min

S prvim možem Audija Rupertom Stadlerjem sva se srečala v začetku septembra v čudovito obnovljeni palači Pisani Moretta iz 15. stoletja, ki leži ob glavnem kanalu Benetk. Prišel je kot govorec skupini okoli 30 novinarjev z vsega sveta ob predstavitvi audija A4, nove poslovne limuzine te znamke. Sam sem ga spraševal predvsem o globalnih gibanjih, Kitajski in dobaviteljski verigi.

Rupert-stadler.1443156669.jpg.e.960px.jpg
Konec desetletja bo na svetu kar 50 milijard naprav povezanih med seboj, digitalizirana bo polovica vseh operacij v avtomobilu. V mestih bodo povezani semaforji, prometni znaki, parkirišča, polnilne postaje, avtobusi, vlaki, kolesa in avtomobili,« napoveduje Rupert Stadler, predsednik uprave Audija.

Med dobavitelji vse več tehnoloških velikanov

Stadler je poudaril pomen interneta stvari in vse večjega povezovanja avtomobilskih proizvajalcev s tehnološkimi velikani, kot sta Google in Apple. Se bo s tem povečal vpliv dobaviteljske verige, kjer se že danes razvije in izdela prek 60 odstotkov avtomobila? »Dobavitelji so res pomemben člen v verigi, a pravo znanje ostaja v naši hiši, pri Audiju!« je odvrnil Stadler in dodal, da stari dobavitelji večinoma ostajajo, so pa dobili nekaj novih, tehnološka podjetja.

Ofenziva novih modelov in odgovor Tesli

Stadler za prihodnje leto napoveduje pravo ofenzivo modelov. »Letos imamo v ponudbi le 40 odstotkov novih modelov, prihodnji dve leti pa se bo to že krepko spremenilo. Za Teslo pa leta 2018 pripravljamo odgovor - povsem električnega športnega terenca z dosegom prek 500 kilometrov med polnjenji baterij. Ker smo uveljavljen proizvajalec avtomobilov, bomo imeli prednost, saj ljudje bolj zaupajo znanim znamkam kot novim.«

Nezadržna digitalizacija

Predsednik uprave Audija tudi napoveduje, da bo konec desetletja na svetu kar 50 milijard naprav povezanih med seboj, digitalizirana bo polovica vseh operacij v avtomobilu. V mestih bodo povezani semaforji, prometni znaki, parkirišča, polnilne postaje, avtobusi, vlaki, kolesa in avtomobili. Po njegovih napovedih bomo do leta 2050 kar 75 odstotkov infrastrukture v mestih zgradili na novo, povezovanje in vključevanje vanjo pa bo odprlo nove priložnosti tudi za avtomobilske proizvajalce. Pri tem poudari natečaj Audi Urban Future Award, ki išče rešitve za najprometnejšo ulico na svetu - La Reforma v 24-milijonskem Ciudadu de Mexico. Po 3,7 kilometra dolgi ulici, kjer se prebivalci pomikajo s hitrostjo pešca - šest kilometrov na uro, gneča nikoli ne izgine.

Dva milijona audijev do leta 2020

Proizvajalec prestižnih avtomobilov se tako kot drugi bojuje z vse večjo konkurenco klasičnih znamk, ki z eno nogo silijo v prestižni segment, po drugi strani pa Audi z modeli A1 in A3 vstopa v nižje cenovne razrede, kjer se srečuje z omenjenimi tekmeci. Kljub temu povečuje prodajo in dobiček. Lani je prodal 1,7 milijona vozil, kar je 10,5 odstotka več kot predlanskim, in dosegel 5,15 milijarde evrov čistega dobička. Dobičkovna marža je zaradi naložb nekoliko upadla, a je bila z 9,2 odstotka še vedno večja kot pri najbližjih tekmecih BMW in Mercedes-Benz. V prvih sedmih mesecih letos je Audi povečal prodajo za 3,4 odstotka, na 1,18 milijona vozil. Rast prodaje in dobička načrtujejo tudi za letos, do leta 2020 pa Stadler želi povečati prodajo na dva milijona vozil.

Kilavi zmaj

Na Kitajskem se prodaja slabša, julija je upadla za 12 odstotkov, avgusta pa za 4,1, zato je šef Audija opustil načrte, da bi letos prodali 600 tisoč audijev na tem trgu. Poleg tega se na Kitajskem, ki je vsem trem prestižnim znamkam zadnja leta prinašala največje rasti, okolje spreminja; cenovne vojne so usekale po dobičkih, trg je dozorel.

Bo na tem trgu še lahko ustvarjal ekstra dobičke? »Pri marži imamo še vedno velike rezerve. Res je sicer, da se kitajski trg ohlaja, še bolj to velja za ruskega. A verjamem, da si bosta oba trga dolgoročno opomogla in znova omogočila veliko rast,« pričakuje Stadler. Vprašal sem ga, kakšna so pričakovanja na drugih trgih in ali se kažejo nove oaze za avtoposel. »Evropski trg okreva, tu smo najmočnejša prestižna znamka, ta položaj bomo zadržali tudi v prihodnje, kot že omenjeno, pa še vedno stavimo na Kitajsko.«

Z Rupertom Stadlerjem smo se pogovarjali nekaj dni pred škandalom Volkswagen v ZDA

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

Preberite tudi:

24.09.2015
24.09.2015
FINANCE
Avto
Audijev šef zapušča mesto predsednika uprave
Avto
AvtoMiloš Milač Audijev šef zapušča mesto predsednika uprave

Včerajšnja aretacije je prvega moža pripeljala do odločitve, da začasno zapusti mesto predsednika uprave Audija in člana uprave Volkswagna

FINANCE
Avto
Dokončno slovo šefa Audija
Avto
AvtoMiloš Milač Dokončno slovo šefa Audija

Sedaj že nekdanji predsednik uprave Audija Rupert Stadler se bo v prihodnje posvetil sodnemu procesu zaradi domnevnega prikrivanja podatkov in zavajajočega oglaševanja v aferi dieselgate

FINANCE
Avto
(intervju) Mariborčan, ki se je povzpel na vrh razvojne verige v Audiju
Avto
AvtoMiloš Milač (intervju) Mariborčan, ki se je povzpel na vrh razvojne verige v Audiju 1

»Audi zelo ceni pridnost in jo tudi dobro nagrajuje. Plače vseh zaposlenih v Audiju so zelo dobre, v primerjavi z BMW in Mercedes-Benzom so višje,« pravi 43-letni Matjaž Korman, ki zaseda pomembno mesto v razvoju tega avtomobilskega proizvajalca.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Peterica, ki je osupnila Ženevo
Avto
AvtoMatej Kačič Peterica, ki je osupnila Ženevo 19

Audi A6, električna hyundai kona, volvo V60, rimac C_two in peugeot 508: čeprav se z njimi nismo zapeljali, so to največje zvezde avtomobilskega salona v Ženevi

FINANCE
Avto
Bram Schot bo novi šef Audija
Avto
AvtoUroš Božin Bram Schot bo novi šef Audija

Na vrhu Audija je junija začasno zamenjal Ruperta Stadlerja, ko je ta zaradi domnevnega prikrivanja podatkov in zavajanja v oglaševanju dizelskih motorjev odšel v pripor.

FINANCE
Avto
Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin
Avto
AvtoMiloš Milač Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin

Novi A6 bo na nemški trg zapeljal junija letos, osnovni štirivaljni turbodizel 40 TDI bo stal 48 tisoč evrov

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)