S prvim možem Audija Rupertom Stadlerjem sva se srečala v začetku septembra v čudovito obnovljeni palači Pisani Moretta iz 15. stoletja, ki leži ob glavnem kanalu Benetk. Prišel je kot govorec skupini okoli 30 novinarjev z vsega sveta ob predstavitvi audija A4, nove poslovne limuzine te znamke. Sam sem ga spraševal predvsem o globalnih gibanjih, Kitajski in dobaviteljski verigi.
Med dobavitelji vse več tehnoloških velikanov
Stadler je poudaril pomen interneta stvari in vse večjega povezovanja avtomobilskih proizvajalcev s tehnološkimi velikani, kot sta Google in Apple. Se bo s tem povečal vpliv dobaviteljske verige, kjer se že danes razvije in izdela prek 60 odstotkov avtomobila? »Dobavitelji so res pomemben člen v verigi, a pravo znanje ostaja v naši hiši, pri Audiju!« je odvrnil Stadler in dodal, da stari dobavitelji večinoma ostajajo, so pa dobili nekaj novih, tehnološka podjetja.
Ofenziva novih modelov in odgovor Tesli
Stadler za prihodnje leto napoveduje pravo ofenzivo modelov. »Letos imamo v ponudbi le 40 odstotkov novih modelov, prihodnji dve leti pa se bo to že krepko spremenilo. Za Teslo pa leta 2018 pripravljamo odgovor - povsem električnega športnega terenca z dosegom prek 500 kilometrov med polnjenji baterij. Ker smo uveljavljen proizvajalec avtomobilov, bomo imeli prednost, saj ljudje bolj zaupajo znanim znamkam kot novim.«
Nezadržna digitalizacija
Predsednik uprave Audija tudi napoveduje, da bo konec desetletja na svetu kar 50 milijard naprav povezanih med seboj, digitalizirana bo polovica vseh operacij v avtomobilu. V mestih bodo povezani semaforji, prometni znaki, parkirišča, polnilne postaje, avtobusi, vlaki, kolesa in avtomobili. Po njegovih napovedih bomo do leta 2050 kar 75 odstotkov infrastrukture v mestih zgradili na novo, povezovanje in vključevanje vanjo pa bo odprlo nove priložnosti tudi za avtomobilske proizvajalce. Pri tem poudari natečaj Audi Urban Future Award, ki išče rešitve za najprometnejšo ulico na svetu - La Reforma v 24-milijonskem Ciudadu de Mexico. Po 3,7 kilometra dolgi ulici, kjer se prebivalci pomikajo s hitrostjo pešca - šest kilometrov na uro, gneča nikoli ne izgine.
Dva milijona audijev do leta 2020
Proizvajalec prestižnih avtomobilov se tako kot drugi bojuje z vse večjo konkurenco klasičnih znamk, ki z eno nogo silijo v prestižni segment, po drugi strani pa Audi z modeli A1 in A3 vstopa v nižje cenovne razrede, kjer se srečuje z omenjenimi tekmeci. Kljub temu povečuje prodajo in dobiček. Lani je prodal 1,7 milijona vozil, kar je 10,5 odstotka več kot predlanskim, in dosegel 5,15 milijarde evrov čistega dobička. Dobičkovna marža je zaradi naložb nekoliko upadla, a je bila z 9,2 odstotka še vedno večja kot pri najbližjih tekmecih BMW in Mercedes-Benz. V prvih sedmih mesecih letos je Audi povečal prodajo za 3,4 odstotka, na 1,18 milijona vozil. Rast prodaje in dobička načrtujejo tudi za letos, do leta 2020 pa Stadler želi povečati prodajo na dva milijona vozil.
Kilavi zmaj
Na Kitajskem se prodaja slabša, julija je upadla za 12 odstotkov, avgusta pa za 4,1, zato je šef Audija opustil načrte, da bi letos prodali 600 tisoč audijev na tem trgu. Poleg tega se na Kitajskem, ki je vsem trem prestižnim znamkam zadnja leta prinašala največje rasti, okolje spreminja; cenovne vojne so usekale po dobičkih, trg je dozorel.
Bo na tem trgu še lahko ustvarjal ekstra dobičke? »Pri marži imamo še vedno velike rezerve. Res je sicer, da se kitajski trg ohlaja, še bolj to velja za ruskega. A verjamem, da si bosta oba trga dolgoročno opomogla in znova omogočila veliko rast,« pričakuje Stadler. Vprašal sem ga, kakšna so pričakovanja na drugih trgih in ali se kažejo nove oaze za avtoposel. »Evropski trg okreva, tu smo najmočnejša prestižna znamka, ta položaj bomo zadržali tudi v prihodnje, kot že omenjeno, pa še vedno stavimo na Kitajsko.«
Z Rupertom Stadlerjem smo se pogovarjali nekaj dni pred škandalom Volkswagen v ZDA