Avto

Bodo umazani posli VW ogrozili nemško industrijo?

Katastrofalne razsežnosti zavajanja kupcev

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

24.09.2015 22:30
Čas branja: 2 min

Škandal, ki bo nemškega izdelovalca avtomobilov Volkswagen stal milijarde evrov, se iz ZDA širi v Evropo. Bolj kot posledice za VW nemško industrijo skrbi, kakšne bodo posledice zavajanja kupcev za podobo celotne nemške industrije in vsega, kar nosi znamko »Made in Germany«.

Nemški Volkswagen je še en v vrsti dokazov, da se laganje kupcem ne splača. Sistematično goljufanje na testiranjih izpustov plinov je VW že doslej stalo 26 milijard evrov tržne vrednosti, podjetje je pripravilo 6,5 milijarde evrov za odškodnine in druge stroške izgube dobrega imena. Vendar poznavalci napovedujejo, da bi ti stroški lahko presegli 16 milijard evrov.

volkswagen-ss.1443115443.jpg.w.960px.jpg
Nemški Volkswagen je izdelal milijone legendarnih avtomobilov, gnijoči kombi na sliki je simbol dobe hipijev. Simbol česa bo 11 milijonov sodobnih VW-dizlov, ki zavajajo s podatki o izpustih? Foto: Shutterstock

Katastrofa za prihodnost dizla?

Odkritje, da so dizelski motorji VW pod zdaj že nekdanjim šefom Martinom Winterkornom v resnici v zrak izpuščali do 40-krat več škodljivih plinov, kot so to prek programske opreme kazali na testih, je sprožilo številna ugibanja o prihodnosti dizelskih motorjev. V Združenih državah Amerike, kjer je škandal najprej izbruhnil, delež dizelskih motorjev ni prav velik, v Evropi, kamor se škandal zdaj širi, pa so kupci toliko navezani na motorje na nafto, da prodajalci še ne predvidevajo smrti tega dela trga.

Katastrofa za nemško industrijo?

Nemci so ob škandalu »več kot začudeni«, kot je dejala Barbara Hendricks, nemška okoljska ministrica. Nemška opozicijska stranka Zeleni je opozorila, da jim je vlada že pred nekaj meseci v odgovoru na eno od poslanskih vprašanj priznala, da je vedela, da je tehnično mogoče manipulirati s podatki o izpustih.

Evropski levičarji in zeleni so bili preveč zaposleni z očitki Američanom, ker ne želijo ratificirati kjotskega protokola za zmanjšanje izpustov, da bi opazili nemško goljufanje.

Bolj kot to pa Nemce skrbi, da bi senca, ki bo padla na nemško avtomobilsko industrijo, lahko ogrozila številna delovna mesta. Tako ali drugače je z izdelavo avtomobilov v Nemčiji povezano vsako sedmo delovno mesto. Sigmar Gabriel, nemški gospodarski minister, pa je poudaril, da upa, da telovadba z izpusti ne bo umazala ugleda nemške izvozne blagovne znamke. Kot poudarjajo v britanskem tedniku The Economist, se nemška gospodarska moč skriva predvsem v predstavi, da vse z oznako »Made in Germany« prinaša visoko stopnjo zaupanja, kakovosti in zanesljivosti, velik del te podobe pa izvira prav iz izdelkov nemške avtomobilske industrije. V industriji se zdaj bojijo, da jih bodo kupci po vsem svetu kolektivno kaznovali za goljufijo Volkswagna.

Klofuta evropskim varuhom okolja?

Škandal, imenovan Dieselgate, niti približno še ni končan. Kakšne bodo posledice za velike nemške izvoznike in njihove dobavitelje, lahko le ugibamo. Škandal sploh ni zabaven, smešno pa je, da je udarec nemškim goljufom prišel od ameriških varuhov okolja. Evropski levičarji in zeleni so bili preveč zaposleni z očitki Američanom, ker ne želijo ratificirati kjotskega protokola za zmanjšanje izpustov, da bi opazili nemško goljufanje.

Najslabša možna tolažba: »Vsi to počnejo«

Seveda VW ni prvi, ki se je pri merjenju izpustov zatekel v goljufijo. V kombijih ameriškega Forda so naprave za goljufanje na testih zasledili že davnega leta 1997, korejska Kia in Hyundai sta lani dobila sto milijonov dolarjev (89,6 milijona evrov) kazni za prirejanje izidov svojih testov.

Seveda avtomobilska industrija ni edina, ki se v gonji za čim večjo prodajo znajde na robu pravil ali celo prestopi mejo dovoljenega. Podobne prakse so znane iz živilske in farmacevtske industrije, o gibanju po robu in čez rob v bančništvu in finančni industriji nasploh pa na teh straneh že tako pogosto berete. Nič od tega ne bi bilo mogoče, če regulatorji, ki jih urejene države imajo, ne bi zamižali na eno oko. Ko vas dobijo s spuščenimi hlačami, vam tolažba »vsi to počnejo« ne bo prav pomagala.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

24.09.2015
FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali
Avto
AvtoMatej Kačič Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali 44

Stinger GT je hudo privlačen, že kar nastopaški kupe, ki navduši s športnostjo in eleganco, dokončno pa te »zakuri« z zmogljivostmi biturbošestvaljanika, vozno dinamiko in vse prej kot zasoljeno ceno.

FINANCE
Avto
Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov
Avto
AvtoMiloš Milač Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov 15

Korejska Kia je na sejmu električnih vozil v koreji razkrila novo električno različico modela Niro z baterijo kapacitete 64 kilovatnih ur in dosegom 450 kilometrov med polnjenji.

FINANCE
Avto
Mali korejec nesramno izziva konkurenco
Avto
AvtoJanez Kovačič Mali korejec nesramno izziva konkurenco 7

Stonic napenja tržne razmere v razredu majhnih športnih terencev do vrelišča, saj je oblikovno simpatičen in vozno spodoben, za povrh pa še censko konkurenčen, kar je v teh krajih eden najpomembnejših adutov.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)