Japonska avtomobilska hiša Mitsubishi ima s terenci zelo raznolikih razredov precej izkušenj in tudi veliko tržnega uspeha. Outlander je nekako na sredini med manjšim ASX in večjim pajerom (z daljšo medosno razdaljo), ki je pred desetletji oral terensko ledino ne le na evropskih, pač pa številnih drugih trgih.
Prednji del napoveduje novi obraz mitsubishijev
Slovenski zastopnik japonske tovarne je stvaren in zato ne govori o novem, temveč o prenovljenem outlanderju, pa čeprav je na seznamu približno 40 sprememb. Resnici na ljubo je veliko tistih oziroma takšnih, ki jih ne moreš prepoznati, saj so spravljene pod pločevino. Najbolj je srednjeveliki športni terenec spremenjen spredaj in zadaj, kjer so opazne nove luči (tudi dnevne v led izvedbi), pa drugačni odbijači in podobno.
Prednji del tako prinaša na avtomobilski svet nov „obraz", ki napoveduje prihodnjo podobo novih mitsubishijev. Med pomembnejše novosti je treba vsekakor šteti novo oziroma drugačno vpetje prednjega kolesnega para, kar ob še nekaterih drugih spremembah prinese boljšo vodljivost in stabilnost. V podobni maniri, torej previdno in nekako minimalistično, je spremenjena tudi notranjost, pri čemer je morda najpomembnejše to, da je zaradi boljše zvočne izolacije vožnja tišja in udobnejša.
Samo en motor- dizelski
Outlander se dimenzijsko ni nič spremenil, ga pa ponujajo bodisi v pet bodisi v sedemsedežni izvedbi. Menjalnik je lahko ročni ali samodejni (vedno šeststopenjski), pogon štirikolesni, motor pa en sam - turbodizelski štirivaljnik z gibno prostornino 2,2-litra in 110 kilovati. Tovarna napoveduje povprečno porabo od 5,3 do 5,8 litra, medtem ko izpust C02 pri nobeni izvedenki ne preseže vrednost 154 gramov ogljikovega dioksdia na kilometer.
Vprašanje je logično - zakaj samo dizel in kje je bencinski agregat? Slovenski zastopnik zagotavlja, da po dosedanjih izkušnjah ni posebnega zanimanja za bencinski pogon. Pod črto je tako na voljo pet izvedenk, pohvalno pa je dejstvo, da je mogoče outlanderja veliko bolj kot doslej opremiti po svojih željah oziroma debelini denarnice.
Cene od 27,5 do 32 tisočakov
Ko gre za denar oziroma cene in letošnje prodajne načrte, ni skrivnosti. Najcenejša je različica z oznako 2,2 DI-D 4WD v petsedežni izvedbi in z ročnim menjalnikom, ki stane 27.490 evrov. Varianta z boljšo opremo intense +, samodejnim menjalnikom in petimi sedeži je naprodaj za 30.490 evrov, medtem ko je povsem na censkem vrhu izvedenka z enako opremo in menjalnikom, pa sedmimi sedeži - zanjo hočejo 31.990 evrov. Do konca leta naj bi prenovljeni outlander navdušil kakšnih 90 slovenskih kupcev. In če bo kdo pričakoval popust, mu ne bodo mogli ustreči - v višini 2500 evrov je že vključen v aktualne cene...
Foto: Janez Kovačič