Avto

Blondinka, okolju bolj prijazna kot uporabniku

Prehod z bencinskega na električni avtomobil od voznika zahteva miselni preskok, podoben miselnim preskokom, ki smo jih prebrodili ob nedavnih tehnoloških revolucijah

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

28.09.2015 08:15
Dopolnjeno: 28.09.2015 08:17
Čas branja: 3 min

Nedavno sem si iz čiste radovednosti za nekaj dni sposodil električni avtomobil BMW i3, prijazno mi ga je odstopil naš avtomobilski guru Miloš. Ker sem za avtomobile približno tak laik kot za računalnike ali telefone, torej zgolj napol poučen laik, tega besedila ne gre brati kot običajen test avtomobila. To je le zbirka mojih vtisov z nekajdnevne uporabe avtomobila.

P9042050.1442816740.JPG.c.960px.jpg

Miloš mi je prijazno odstopil testni avtomobil, da sva se s fotografom lahko dva dneva vozila iz Ljubljane na Bled na strateški forum. Seveda sem bil nad vozilom navdušen, sicer bolj nad notranjostjo kot nad za moj klasičen okus morda nekoliko preveč drzno zunanjostjo.

V čevljih mikavne blondinke na zebri

Poznate tisto prigodo šepavega upokojenca, ki kolegu v domu za ostarele razkrije svoj recept za varno prečkanje ceste na prehodu za pešce? "Ker vem, da mi staremu in šepavemu, kot sem, dolgo nihče ne bo ustavil, počakam na mlado blondinko, njej vsi ustavijo in potem grem še jaz čez."

Če niste mikavna mladenka in vam drugi vozniki ne ustavljajo množično, potem počutje srečnice približno lahko spoznate, če se vozite v še razmeroma neznanem električnem avtomobilu. Moja izkušnja je taka, da je vključevanje s stranske na prednostno cesto smešno preprosto. Vozniki na prednostni cesti so namreč radovedni in bi si, tako kot lepotico na prehodu za pešce, radi v miru ogledali avtomobil na baterije.

Pojdimo na Bled

Ker stanujem 20 kilometrov južno od Ljubljane, sem že zvečer pred jutarnjim odhodom na Bled moral poskrbeti, da bo baterija polna. Po nočnem polnjenju je bila baterija polna in doseg ob udobni vožnji je znašal 120 kilometrov. Do Bleda bo dovolj, med delom na Bledu pa se bo gotovo našla kakšna elektrika, kjer bom lahko spet napolnil baterijo.

Da električni avtomobil zmore nore pospeške, sem nekje že slišal, no, v sedežu sposojenega bolida pa sem to tudi občutil. Navdušenje nad udobno, hitro in tiho vožnjo se ni ravno poznalo na ekonomičnosti porabe elektrike. Ob prihodu na Bled je od začetnih 120 kilometrov dosega v bateriji ostalo le še za 27 kilometrov vožnje.

Polnilnica? Ni težav, seveda jo dobite...

Mladeniči, ki so na prizorišču strateškega foruma urejali promet in skrbeli za parkirišče, so vsi vedeli, kje je najbližja polnilnica za električna vozila, ta je nameščena na parkirišču hotela Krim. V zameno za osebni dokument vam na recepciji hotela dajo elektronsko kartico, s katero lahko brezplačno aktivirate eletriko v polnilnici in polnjenje baterije se lahko začne. Ob priklopu na omrežje je dobro preveriti, ali se baterija polni, in videti je bilo, da se polni. Seveda sem to storil.

P9042084.1442816968.JPG.w.960px.jpg

...ampak

Približno sedem ur kasneje se s fotografom utrujena vrneva k avtomobilu, ga odklopiva s polnilnice in užgeva, a domet je bil še vedno 27 kilometrov. Seveda sem takoj stekel do recepcije hotela, jim pojasnil, da se po sedemurnem polnjenju baterija ni napolnila niti za kilometer, prijazni receptor pa mi je odgovoril: "Saj to nam je že več gostov reklo, da polnilnica ne dela." V tistem trenutku mi je bilo žal, da sta me starša lepo vzgojila in mi nekako dopovedala, da se ne spodobi pretepat ljudi, ki ti dvignejo pritisk. Zmogel sem le skozi zobe iztisniti vprašanji, zakaj mi tega ni nihče prej povedal in kje v bližini je kakšna delujoča polnilnica.

Čas za kopanje

K sreči je nedaleč stran, pred hotelom Astoria delujoča polnilnica, ki je menda celo hitra. Na recepciji so nama prijazno odstopili kartico, ki nama je omogočila dostop do brezplačne elektrike, midva s fotografom pa sva se podala na romantičen sprehod ob dvoje ob jezeru do čolnarne. Medtem ko sva skakala s pomola, se nama je v pogovor vrinila misel, da bi zdaj že lahko bila doma, če bi imela starega golfa dvojko. Tako pa se lepo kopava v toplem blejskem jezeru in razmišljava o vseh prednostih in slabostih električnega avtomobila. Da se ne bi vrnila prehitro in da bi se baterija čim bolj napolnila, sva skočila še na eno kremšnito preden sva se usedla nazaj v nobel avto.

P9032045.1442817027.JPG.c.960px.jpg

In čas za razmislek

Nazaj sva se peljala bistveno bolj počasi kot na Bled, klimatsko napravo sva izklopila za vsak primer, da ne bi ostala brez energije do Ljubljane. Kako sem se počutil? Frajer? Niti ne, nekako tako sem se počutil kot takrat, ko sem si po zadnjem mobilcu, trpežni finski nokiji kupil prvi pametni telefon. Staro nokio sem uporabljal brez razmišljanja, baterija je mirno zdržala pet do sedem dni, pri pametnem telefonu pa sem zgolj za osnovno uporabo moral v vsakem hipu vedeti, kje imam polnilec.

Preskok z bencinskega na električni avto voznika, kot sem jaz, preprosto prisili v razmišljanje. Podobno, kot me je prisilil prehod na pametne telefone.

Foto: Miloš Milač

40-minutni film proizvodnje BMW i3

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

19.03.2015
11.03.2015
16.04.2015
29.05.2015
14.11.2013
27.09.2015
FINANCE
Avto
Kam nas bo pripeljala elektrika
FINANCE
Avto
Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov
Avto
AvtoJanez Kovačič Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov

Električni avtomobili imajo kar nekaj naravnih sovražnikov. Na to, koliko kilometrov je mogoče prevoziti s polno baterijo, občutno vplivata mraz in vročina.

FINANCE
Avto
Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah 14

Novi električni nissan leaf je golf ali clio med električnimi avtomobili. Avto, ki prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od voznika in potnikov zahteval pretirano privajanje ali odpovedovanje, ter prihodnost pretvarja v sedanjost. Ekskluzivno smo ga preizkusili na Tenerifu.

FINANCE
Avto
(Intervju) ''Ne bojte se električnega avta, leta ga ne bodo zdelala''
Avto
AvtoMiloš Milač (Intervju) ''Ne bojte se električnega avta, leta ga ne bodo zdelala'' 36

Intervju - Francesco Giacalone, evropski direktor marketinga električnih vozil pri Nissanu

FINANCE
Okolje & energija
Na hitrih avtocestnih polnilnicah v dveh letih opravili 18.225 polnjenj
Okolje & energija
Okolje & energijaSTA Na hitrih avtocestnih polnilnicah v dveh letih opravili 18.225 polnjenj

Na 26 hitrih električnih polnilnicah na slovenskem avtocestnem križu so vozniki v dveh letih opravili skupno 18.225 polnjenj. Skoraj vse polnitve so opravili Slovenci, dva odstotka sta bila tujcev. Konec lanskega leta je bilo v Sloveniji registriranih 786 električnih osebnih vozil in 86 lahkih tovornih, kažejo podatki ministrstva za infrastrukturo.

IZVOZNIKI
Novice
Petrol vse bolj razvija storitve pametne mobilnosti
Izvozniki.si
NoviceMladen Miković Petrol vse bolj razvija storitve pametne mobilnosti

Intervju: Miha Valentinčič, direktor inovativnih poslovnih modelov in digitalizacije pri Petrolu