Nedavno sem si iz čiste radovednosti za nekaj dni sposodil električni avtomobil BMW i3, prijazno mi ga je odstopil naš avtomobilski guru Miloš. Ker sem za avtomobile približno tak laik kot za računalnike ali telefone, torej zgolj napol poučen laik, tega besedila ne gre brati kot običajen test avtomobila. To je le zbirka mojih vtisov z nekajdnevne uporabe avtomobila.
Miloš mi je prijazno odstopil testni avtomobil, da sva se s fotografom lahko dva dneva vozila iz Ljubljane na Bled na strateški forum. Seveda sem bil nad vozilom navdušen, sicer bolj nad notranjostjo kot nad za moj klasičen okus morda nekoliko preveč drzno zunanjostjo.
V čevljih mikavne blondinke na zebri
Če niste mikavna mladenka in vam drugi vozniki ne ustavljajo množično, potem počutje srečnice približno lahko spoznate, če se vozite v še razmeroma neznanem električnem avtomobilu. Moja izkušnja je taka, da je vključevanje s stranske na prednostno cesto smešno preprosto. Vozniki na prednostni cesti so namreč radovedni in bi si, tako kot lepotico na prehodu za pešce, radi v miru ogledali avtomobil na baterije.
Pojdimo na Bled
Ker stanujem 20 kilometrov južno od Ljubljane, sem že zvečer pred jutarnjim odhodom na Bled moral poskrbeti, da bo baterija polna. Po nočnem polnjenju je bila baterija polna in doseg ob udobni vožnji je znašal 120 kilometrov. Do Bleda bo dovolj, med delom na Bledu pa se bo gotovo našla kakšna elektrika, kjer bom lahko spet napolnil baterijo.
Da električni avtomobil zmore nore pospeške, sem nekje že slišal, no, v sedežu sposojenega bolida pa sem to tudi občutil. Navdušenje nad udobno, hitro in tiho vožnjo se ni ravno poznalo na ekonomičnosti porabe elektrike. Ob prihodu na Bled je od začetnih 120 kilometrov dosega v bateriji ostalo le še za 27 kilometrov vožnje.
Polnilnica? Ni težav, seveda jo dobite...
Mladeniči, ki so na prizorišču strateškega foruma urejali promet in skrbeli za parkirišče, so vsi vedeli, kje je najbližja polnilnica za električna vozila, ta je nameščena na parkirišču hotela Krim. V zameno za osebni dokument vam na recepciji hotela dajo elektronsko kartico, s katero lahko brezplačno aktivirate eletriko v polnilnici in polnjenje baterije se lahko začne. Ob priklopu na omrežje je dobro preveriti, ali se baterija polni, in videti je bilo, da se polni. Seveda sem to storil.
...ampak
Približno sedem ur kasneje se s fotografom utrujena vrneva k avtomobilu, ga odklopiva s polnilnice in užgeva, a domet je bil še vedno 27 kilometrov. Seveda sem takoj stekel do recepcije hotela, jim pojasnil, da se po sedemurnem polnjenju baterija ni napolnila niti za kilometer, prijazni receptor pa mi je odgovoril: "Saj to nam je že več gostov reklo, da polnilnica ne dela." V tistem trenutku mi je bilo žal, da sta me starša lepo vzgojila in mi nekako dopovedala, da se ne spodobi pretepat ljudi, ki ti dvignejo pritisk. Zmogel sem le skozi zobe iztisniti vprašanji, zakaj mi tega ni nihče prej povedal in kje v bližini je kakšna delujoča polnilnica.
Čas za kopanje
K sreči je nedaleč stran, pred hotelom Astoria delujoča polnilnica, ki je menda celo hitra. Na recepciji so nama prijazno odstopili kartico, ki nama je omogočila dostop do brezplačne elektrike, midva s fotografom pa sva se podala na romantičen sprehod ob dvoje ob jezeru do čolnarne. Medtem ko sva skakala s pomola, se nama je v pogovor vrinila misel, da bi zdaj že lahko bila doma, če bi imela starega golfa dvojko. Tako pa se lepo kopava v toplem blejskem jezeru in razmišljava o vseh prednostih in slabostih električnega avtomobila. Da se ne bi vrnila prehitro in da bi se baterija čim bolj napolnila, sva skočila še na eno kremšnito preden sva se usedla nazaj v nobel avto.
In čas za razmislek
Nazaj sva se peljala bistveno bolj počasi kot na Bled, klimatsko napravo sva izklopila za vsak primer, da ne bi ostala brez energije do Ljubljane. Kako sem se počutil? Frajer? Niti ne, nekako tako sem se počutil kot takrat, ko sem si po zadnjem mobilcu, trpežni finski nokiji kupil prvi pametni telefon. Staro nokio sem uporabljal brez razmišljanja, baterija je mirno zdržala pet do sedem dni, pri pametnem telefonu pa sem zgolj za osnovno uporabo moral v vsakem hipu vedeti, kje imam polnilec.
Preskok z bencinskega na električni avto voznika, kot sem jaz, preprosto prisili v razmišljanje. Podobno, kot me je prisilil prehod na pametne telefone.
Foto: Miloš Milač
40-minutni film proizvodnje BMW i3