Terenski orjak z visoko karoserijo, sedeži in strašljivo podobo je v preteklosti v podzavest priklical občutek varnosti. Šlo pa je zgolj za občutek, saj so preizkusni trki neodvisnega evropskega konzorcija potrdili, da varnost skoraj nikoli ni povezana z velikostjo. V prejšnjem desetletju so vse zvezdice za varnost prejemali manjši in srednje veliki avtomobili, denimo renault laguna, mercedes-benz razreda C, renault clio, tudi mini fiat 500. Velikani bolj redko. Šele pred tremi leti je prvi terenski poltovornjak, ford ranger, dosegel najvišjo oceno, še danes jo ima edini v tem razredu. Se vam zdi BMW X5 varen? Na zadnjem testu s trčenjem leta 2009 je dosegel oceno le štiri zvezdice po precej manj zahtevnih standardih kot danes.
Volvov orjak, petmetrski luksuzni terenec, je nekdanje mite končno potrdil, dozdajšnje resnice pa ovrgel. Velik in težak avto je lahko tudi varen, celo najvarnejši na svetu. Na zadnjih preizkusnih trčenjih EuroNCAP v začetku septembra je v kategoriji zaščite odraslih potnikov dosegel 97 odstotkov vseh točk, v kategoriji asistenčnih sistemov (aktivnih varnostnih pomočnikov v vožnji) pa je dosegel vse točke. Kombinacije obeh rezultatov doslej še ni dosegel noben drug avto, kar volva XC90 upravičeno označuje kot trenutno najvarnejši avto na svetu. Volvo je s tem rezultatom še potrdil nekoliko samovšečne napovedi, izrečene ob lanski predstavitvi, da je izdelal najvarnejši avto na svetu in da vozi v smeri svoje vizije leta 2020 - po tem letu želijo doseči, da za volanom volva noben potnik ne bo več umrl. To pa želijo doseči z aktivno komunikacijo med avtomobili, sistemi za preprečevanje naletov, spremljanja prometa in križišč ter v primeru trka zelo učinkovito varnostno zasnovo.
Drugi odličnjaki in malo slabši učenci
Volvo XC90 pa ni edini odličnjak zadnjih preizkusov, vse zvezdice si je prislužil tudi audi Q7. Na preizkusu zaščite odraslih potnikov je dosegel 94 odstotkov točk, pri varnostnih sistemih pa je z 72 odstotki precej zaostal za volvom. Na področju varnosti otrok je bil najučinkovitejši, tudi bolj od volva, volkswagen touran z 89 odstotki, vseh pet zvezdic pa so na zadnjih trčenjih osvojili še forda galaxy in S-max, toyota avensis, renault kadjar in škoda superb. Le štiri zvezdice so ujeli mitsubishi L200, mazda CX-3 in hyundai i20, fiat panda cross pa jo je odnesla le s tremi zvezdicami. Padla je na preizkusu varnosti za pešce (50 odstotkov vseh možnih točk) in asistenčnih sistemov, kjer je osvojila 46 odstotkov točk.')