Avto

Varnostni sistemi za vsak žep

Pogledali smo, kaj proizvajalci na področju aktivne varnosti ponujajo za dokaj razumen denar.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

18.09.2015 05:14
Čas branja: 1 min

Pred desetletji so se naši očetje in dedki vozili brez varnostnih pasov, vzglavnikov, o zračnih blazinah ni bilo ne duha ne sluha, kaj šele o sistemih ABS in ESP. Res je, večina je preživela, a pogosto zaradi sreče, spleta okoliščin in redkejšega prometa. Sredi osemdesetih let pa je avtomobilska industrija začela veliko vlagati v pasivno varnost, zadnjih deset let jo je nadgradila še s številnimi elektronskimi sistemi, ki ob nevarnosti aktivno posežejo v vodenje avtomobila in preprečijo nesrečo. ABS, ki preprečuje zdrs koles pri zaviranju, in ESP, ki stabilizira vozilo ob zanašanju, sta danes serijska. A razvoj gre naprej, pogledali smo, kaj še ponujajo proizvajalci za dokaj razumen denar.

P9102210.1442512563.jpg.n.960px.jpg
Pod hitrostjo 30 kilometrov na uro se toyote ustavijo brez posredovanja voznika, sistem pa je poceni oziroma brezplačen v večji toyoti avensis.

Volvo je bil prvi, ki je v model XC60 vgradil sistem city safety, ta pa s kamero pri mestnem tempu zazna nevarnost trka in samodejno zavira vozilo. Podoben sistem je sčasoma prišel tudi v cenejše avtomobile, Volkswagen je v model up!, Mercedes-Benz pa v razrede A, B in druge te serije serijsko vgradil podoben sistem. Toyota je s serijskim paketom TSS (Toyota safety system), v modelu avensis za 22 tisočakov, pri aurisu za dobrih 14 tisočakov pa stane 440 evrov, naredila še korak dlje. Aktivnemu opozorilniku pred trkom, ta pod 30 kilometri na uro sam avto ustavi, do 90 na uro pa voznika opozori na trk in pomaga pri močnejšem zaviranju, je dodala še opozorilnik pred zamenjavo voznega pasu, sistem za prepoznavo prometnih znakov in samodejno senčenje prednjih nezasenčenih luči.

Kako sistem deluje, smo pred kratkim preizkušali v AMZS Centru varne vožnje Vransko. S hitrostjo 90 kilometrov na uro smo se z aurisom in avensisom zapodili proti oviri - kartonastemu zadku volkswagna tourana z napisom Toyota (Volkswagen je sicer po naključju ali pa tudi ne največji tekmec Toyote v svetu) in se na varni razdalji odzvali zvočnemu opozorilu, ob samodejno vklopljenem pomočniku pri zaviranju silovito zavirali in se izognili kartonastemu tekmecu. V drugi vaji smo se s stalno hitrostjo 30 kilometrov na uro približali oviri, kamera jo je zaznala in silovito reagirala, avto se je ustavil še na varni razdalji okoli 60 centimetrov pred touranom.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

10.09.2015
FINANCE
Avto
Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest

Japonska Toyota se je odločila razširiti proizvodnjo v tovarni v francoskem Valenciennesu, vanjo bo vložila 300 milijonov evrov, kar skupno investicijo povečuje na 1,4 milijarde evrov

FINANCE
Avto
Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti 1

Tom Fux je v Toyoti prevzel izgradnjo evropske mreže podjetij, ki bodo razvijala štiri ključna področja v avtomobilski industriji – elektrifikacijo, avtonomno vožnjo, povezljivost in souporabo vozil.

FINANCE
Okolje & energija
Kako bo Toyota podeseterila prodajo vodikovih avtov
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Kako bo Toyota podeseterila prodajo vodikovih avtov 11

V Toyoti so razkrili načrte za povečanje proizvodnje avtov na gorivne celice od tri tisoč na 30 tisoč do okoli leta 2020.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Toyota nadaljuje s krčenjem dizlov v Evropi, a povsem brez njih ne more
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota nadaljuje s krčenjem dizlov v Evropi, a povsem brez njih ne more

Toyota bo do konca leta iz prodaje umaknila dizelske motorje v osebnih avtih, izjema so land cruiser, hilux in proace

FINANCE
Avto
Toyoti še nikoli ni šlo tako dobro
FINANCE
Avto
Toyota ukinja auris, ostaja corolla
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota ukinja auris, ostaja corolla

Od japonske Toyote nismo navajeni preobratov, a do njih občasno vseeno pride. Leta 2006 so ravno zaradi slabe prepoznavnosti in globalnega imena corolla v Evropi pričeli pisati novo zgodbo z novim imenom auris. Po 13 letih se auris poslavlja, na vrsti je ponovno corolla.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)